Vrijwilligersbeleid

Vrijwilligers, fantastische steunpilaren van Sparta Nijkerk!

Wij hebben in onze vereniging tussen de 300 en 400 vrijwilligers. Het is fantastisch om te zien dat elke week zich weer velen inzetten om hun activiteit in de club te verrichten. En niet alleen in de vereniging zelf, maar ook bij de supportersvereniging, de Kringloopwinkel en de BusinessClub. Sparta Nijkerk is blij met en trots op zijn vrijwilligers. Als voetbalvereniging kunnen wij niet zonder vrijwilligers. Zonder vrijwilligers zou onze club niet bestaan. Veel vrijwilligers maken de club groot. Sparta Nijkerk probeert zijn vrijwilligerstaken goed te beschrijven en te verdelen, zodat vrijwilligers weten waar zij aan toe zijn en de taken behapbaar blijven.

Sparta Nijkerk waardeert zijn vrijwilligers op diverse manieren, namelijk door:

1. Vrijwilligers in het zonnetje te zetten, te bedanken bij de diverse activiteiten en de activiteiten van vrijwilligers te waarderen in de communicatie-uitingen op de website en social media.
  2. Een vrijwilligers- en medewerkersavond te organiseren waarop de vrijwilligers en medewerkers worden bedankt onder het genot van een BBQ en een drankje.
  3. Een tegemoetkoming te geven in de contributie (vrijwilligerskorting) of soms een vrijwilligersvergoeding te verstrekken indien de taken omvangrijk zijn.
  4. Door vrijwilligers die zeer lange tijd actief zijn geweest te benoemen tot ‘erelid’ of ‘lid van verdienste’.

Het Bestuur van v.v. Sparta Nijkerk

Besluit vrijwilligersbijdrage

Om meer vrijwilligers te krijgen heeft v.v. Sparta Nijkerk besloten van alle spelende leden binnen de vereniging een vrijwilligersbijdrage te vragen. Deze kunnen ze door het doen van vrijwilligerswerk terug verdienen. Hopelijk is het voor velen een stimulans om zo ook een steentje bij te dragen. De vrijwilligersbijdrage bedraagt € 65,- per seizoen en wordt bij de contributie geïncasseerd (per kwartaal). Als een speler vrijwilligerswerk vervult, dan krijgt hij/zij dat bedrag aan het eind van het kwartaal terug. Als er meerdere spelers op één adres wonen, hoeft maar 1 x een bijdrage te worden voldaan en dat geldt ook voor het uitvoeren van vrijwilligerswerk om de bijdrage terug te verdienen. Bij spelers tot 16 jaar wordt de ouder gevraagd het vrijwilligerswerk uit te voeren.

Vastgesteld door de Algemene Vergadering van v.v. Sparta Nijkerk