Jeugd

Voor Trainers & Leiders

Organisatie en communicatie jeugdopleiding

Het Oranje Zwarte boekje

Praktische informatie voor jeugdleiders en -trainers.

Aandachtspunten en tips voor trainers en leiders

Speel, train en coachwijze

Sparta Nijkerk hecht grote waarde aan een uniforme speel, train en coachwijze. De uitgangspunten zijn opgesteld in onderstaande  document.

Informatie spelvormen Pupillen

De pupillen onder 8, onder 9 en 10 spelen op een bijna kwart veld (42,5m x 30m), wedstrijden 6 tegen 6.

De onder 11 en onder 12 pupillen spelen 8 tegen 8 wedstrijden op een veld dat iets kleiner is dan een half veld (42,5 x 64m).

In tegenstelling tot de onder 8, 9 en 10 pupillen worden de wedstrijden bij deze leeftijdscategorieën geleid door een pupillenscheidsrechter. Vanaf de onder 11 leeftijdscategorie publiceert de KNVB ook actief rangen en standen.

Spelersvolgsysteem

Het is mogelijk geworden om regelmatig, vanachter de PC of met de smartphone langs de lijn, gegevens over trainingen en wedstrijden vast te leggen. Dankzij de input van de leiders en trainers zal tijdens het seizoen een breed overzicht ontstaan van de teams en van de ontwikkeling van de individuele spelers. Sparta Nijkerk krijgt zo een breder inzicht in de ontwikkeling van de spelers en kan zij de spelers beter begeleiden en aan het einde van het seizoen de nieuwe teamindelingen beter onderbouwen.