Naam club: v.v. Sparta Nijkerk

Nachtegaalsteeg 1
3862 WJ Nijkerk
Telefoon: (033) 245 29 37

In 1986 is een nieuwe accommodatie gebouwd die op 3 januari 1987 officieel is geopend. Sparta Nijkerk beschikt over zeven speelvelden en een oefenhoek. Daarnaast heeft Sparta Nijkerk in de winterperiode het gebruik van een half kunstgrasveld dat in de rest van het jaar als korfbalveld wordt gebruikt. Twee velden zijn kunstgrasvelden, de overige natuurgrasvelden. De 2 kunstgrasvelden en 3 natuurgrasvelden zijn voorzien van een lichtinstallatie. Het hoofdveld heeft een zittribune voor 350 toeschouwers. Eveneens zijn er twee grote en twee kleine staantribunes waardoor 5000 toeschouwers de wedstrijden kunnen volgen.

Teams (start 2018/2019): 77, waarvan 14 mannenteams, 2 damesteams en 61 jeugdteams. Sparta Nijkerk heeft geen zondagvoetbal.

Ledenaantal: 1500 waarvan ongeveer 1100 spelende leden.

Supportersvereniging

Op 13 april 1984 werd een nieuwe supportersvereniging opgericht onder de naam: Supportersvereniging v.v. Sparta Nijkerk.
De supportersvereniging is een autonome vereniging met een eigen bestuur en heeft ongeveer 400 leden.
Onder de verantwoordelijkheid van deze vereniging vallen onder meer de jaarlijkse uitgave van de Presentatiegids die al vanaf het seizoen 1985-1986 wordt uitgegeven, het programmablad voor de thuiswedstrijden, de balverlotingen, de Grote Clubactie, het Hutspotzaalvoetbaltoernooi tijdens de kerstdagen, het kerstklaverjassen en feestavonden.

Kringloopwinkel Sparta Nijkerk

Sparta Nijkerk heeft voor de kringloopwinkel een eigen permanent onderkomen op het sportcomplex “De Ebbenhorst”. Hier kunnen mensen hun overtollige spullen kwijt. Deze spullen zoals televisies, kasten, stoelen, tafels, bedden en boeken worden hier weer verkocht. De opbrengst komt ten goede aan de v.v. Sparta Nijkerk.

Stichting Businessclub Sparta Nijkerk

In 1995 is de businessclub Sparta Nijkerk opgericht. Bedrijven en instellingen kunnen jaarlijks in deze stichting participeren. In eerste instantie richt de businessclub zich op het ondersteunen van de doelstellingen van de v.v. Sparta Nijkerk. Op dit moment zijn ongeveer honderdveertig bedrijven, c.q. instellingen aangesloten bij de businessclub.