20 juni 2022

6e editie ING Leeuwinnencup bij v.v. Sparta Nijkerk groot succes

Op een zon overgoten sportcomplex De Ebbenhorst vond afgelopen zaterdag de ING Leeuwinnencup plaats. Dit voetbaltoernooi speciaal voor meidenteams onderstreept het belang wat Sparta Nijkerk hecht aan het meiden- en vrouwenvoetbal.

In totaal 40 teams van clubs uit heel het land speelden om de prijzen. In de ochtend mochten de MO13 en MO15 teams laten zien wat ze dit seizoen geleerd hebben en het middagprogramma bestond uit poules voor de MO17 en MO19.

Tussen de wedstrijden door konden de meiden een potje Bubblevoetbal doen wat hilarische momenten opleverende en konden met elkaar op de foto bij de photobooth. De terrassen bij Perron ’31 waren weer gezellig ingericht en daar was ook alles aanwezig om weer op krachten te komen naar de wedstrijdinspanning.

De eerste prijzen in hun poule waren voor Hoogland (MO13-1, MO15-1 en MO15-2), IJsselmeervogels, SV Dios, VV Hierden, Alphense Boys, ASC Waterwijk en Roda’46. De prijzen werden overhandigd door sportwethouder van de Gemeente Nijkerk Audrey Rohen en voorzitter van Sparta Nijkerk Johan Evers.

De Renske den Besten Trofee voor beste speelster van het toernooi ging naar Michelle Kieft van Hoogland MO17-1.

Johan Evers bedankte de deelnemende teams en alle vrijwilligers voor hun inzet waardoor we kunnen terugkijken op een zeer sportief, gezellig en geslaagd toernooi.