20 november 2022

Beide vrijdagavondteams meiden Sparta Nijkerk kampioen

Vrijdagavond 18 november werden zowel Sparta Nijkerk Vrouwen 18+1 als Vrouwen 18+2 kampioen in de najaarscompetitie.

Vrouwen 18+1 (beter bekend als VR5) is een enthousiast team die vorig seizoen al bijna kampioen werden maar toen brak de spanning ze op de laatste toernooiavond op. Onder de bezielende leiding van trainer/coach Andre Kok hebben ze dit jaar dus nog meer stappen gezet en is het wel gelukt. Vrijdag werd het kampioenschap na een overwinning op Veensche Boys en een gelijkspel tegen vv Barneveld beslist in een rechtstreeks duel met VVOP. Sparta Nijkerk had genoeg aan een gelijk spel en na een tumultueuze slotfase werd het 0-0 dus genoeg voor het kampioenschap. In Barneveld werd op het veld al een klein feestje gevierd. Bij terugkomst op de Ebbenhorst werden ze onthaald door veel andere sporters en toeschouwers.

Vrouwen 18+1 (beter bekend als VR6) is een team met veel ervaring die als vriendinnenteam op de vrijdagavond hun wedstrijden spelen. In de hele competitie werd slechts 1 keer verloren waardoor ze zich de terechte kampioen mogen noemen. In een poule met Terschuurse Boys, Zeewolde en Veensche boys werden leuke toernooiavonden afgewerkt. Op de eigen Ebbenhorst werden 2 van de 3 wedstrijden gewonnen waardoor het kampioenschap gevierd kan worden.

In een enorm gezellige en bomvolle kantine van de Ebbenhorst kregen beide teams de kampioensschaal uitgereikt uit handen van bestuurslid Vrouwen-Meiden Sabine Bakker.

Geïnteresseerde meiden/vrouwen in het vrijdagavondvoetbal waarbij gezond bewegen in teamverband en gezelligheid voorop staan, kunnen contact opnemen via damesvoetbal@vvspartanijkerk.nl voor een proeftraining of meer informatie. Bij Sparta Nijkerk is er ruimte voor meer meiden/vrouwen vrijdagavondteams zowel in de leeftijdscategorie 18+ als 30+. Voetbalervaring is daarbij dus zeker niet vereist.

Sam Gersen
Coördinator Vrouwen & Meiden v.v. Sparta Nijkerk