06 november 2022

Boter bij de vis

Sinds jaar en dag haalt Jasje Haverlach voor de OJK-organisatie en de scheidsrechters van dienst heerlijke visversnaperingen bij Gerrit van de Mheen en zijn zoon William op het parkeerterrein van Albert Heijn in Nijkerk. En hoewel de beide mannen, net als opa Reindert, NSC-ers in hart en nieren zijn, ontstond in de loop der tijd het idee om ook iets voor ‘de andere kant van de sloot’ te doen.

‘Ik heb veel Spartanen in mijn vriendengroep’ aldus Gerrit. ‘Ik boks bijvoorbeeld regelmatig met en bij de Van Essen’s (o.a. Pieter en Dirko) en ken ook Hans Appeldoorn goed, maar zo zijn er veel meer goede bekenden. Ik ben al ruim 20 jaar sponsor van de jeugd van NSC en wil nu ook graag iets doen voor de jeugd van Sparta’.

De actie houdt in dat de Spartaanse jeugd t/m JO-11 een lekker bakje kibbeling met een sausje cadeau krijgt tegen inlevering van een speciaal daarvoor gemaakte munt. De actie loopt van 5 t/m 26 november 2022.

‘Ik moet zeggen dat Sparta en in het bijzonder Rijk Veer en Jas Haverlach dat soort zaken wel perfect regelen. Communicatie en acties kloppen gewoon allemaal. En hoe leuk is het dat er nu ook een reclamebord van ons bij de ingang van de Ebbenhorst hangt, dat is toch ook mooi?’
Gerrit vertelt wat over de geschiedenis van het bedrijf. In 1980 begon zijn vader Reindert en in 2002 nam Gerrit het over. Al die tijd heeft de kraam in Nijkerk gestaan. Nu dus met de 3e generatie.

Een speciaal voor deze gelegenheid opgetrommeld clubje Spartaanse jeugd poseerde met Gerrit voor zijn kraam, alwaar hij een welverdiend flesje druivensap kreeg uitgereikt.
Gerrit en William, namens de Sparta-jeugd zeer bedankt voor deze gezonde geste!

Verder nog een speciaal woord van dank aan de ontwerper van de flyer: GT Reclame en de drukker daarvan, uiteraard Drukkerij Van de Ridder.