13 april 2024

Doelpuntrijke wedstrijd eindigt in nederlaag Sparta Nijkerk VR1

Een buitengewoon effectief Wartburgia VR2 deed wat Sparta Nijkerk VR1 had moeten doen; de kansen afmaken. De Spartanen kregen er genoeg, scoorden 3 keer, maar dat was niet voldoende voor de winst. De weinige kansen die de Amsterdamse vrouwen kregen waren ook nog eens onfortuinlijke fouten van de Spartanen. Dat waren er helaas iets te veel, waardoor er na 90 minuten een 3-4 eindstand op het scorebord stond. Een zure nederlaag, omdat Sparta Nijkerk zeker geen slechte wedstrijd speelde en recht had op meer.

Wartburgia is altijd al een lastige tegenstander gebleken voor de Spartanen. Maar het opgestelde strijdplan van de Sparta staf functioneerde goed en Wartburgia werd terug gedrongen op de eigen helft. Vastberaden ging Sparta Nijkerk op zoek naar de openingstreffer. Na een aantal kansen van net niet, was het in de 34e minuut Willemijn van Heerdt die de bal aflegde op de vrijstaande Elouise van Ginkel, die simpel voor de verdiende 1-0 zorgde. Nog geen 30 seconden later was het echter al weer gelijk. Sparta Nijkerk stond even niet goed in de organisatie en een Wartburgia speelster kreeg vrije doortocht en rondde beheerst af.
Op slag van rust opnieuw een domper voor de Spartanen toen Wartburgia de 1-2 scoorde. Hierbij gaf Sparta Nijkerk te veel ruimte weg en gaf het Wartburgia de kans om (overigens fraai) raak te schieten.

Ook na rust streed Sparta Nijkerk voor elk duel, creëerde het goede kansen, maar vielen de doelpunten aan de andere kant. In de 52e minuut werd het 1-3 en 8 minuten later zelfs 1-4. Beide keren profiteerde Wartburgia van ongelukkige foutjes in de Spartaanse verdediging.
Met 3 verse wissels ging Sparta Nijkerk op jacht om de opgelopen schade te herstellen. Dit was geen onmogelijke opgave, want Wartburgia kreeg het steeds moeilijker. De 2-4 in de 73e minuut van Lieke van den Akker (assist Christianne van de Kraats) was de opmaat voor een slotoffensief van de Spartanen. Kansen genoeg, hele goede zelfs, maar het vizier van de aanvallers stond niet op scherp. De enige die nog wist te scoren was Mareine Koole in de 88e minuut. De resterende tijd was te kort om de verdiende gelijkmaker nog op het scorebord te zetten en dus moesten de Spartanen net als vorige week een minimale nederlaag incasseren tegen een directe concurrent op de ranglijst.

Sparta Nijkerk moet even een pas op de plaats maken, maar in deze competitie gebeuren gekke dingen en is alles nog mogelijk. Zaterdag 20 april gaan de Spartanen op bezoek bij het Amsterdamse WV-HEDW VR1 en proberen dan hun goede spel wel om te zetten in punten.