18 november 2019

Feestelijke opening derde kunstgrasveld Sparta Nijkerk!

Afgelopen zaterdag, 16 november, werd op feestelijke wijze het derde kunstgrasveld van Sparta Nijkerk geopend.

In aanwezigheid van het meisjes onder 15 team, diverse Nijkerkse politici, de pers en een groot aantal leden en vrijwilligers van Sparta Nijkerk opende wethouder Nadya Aboyaakoub, wethouder met de portefeuille sport van de Gemeente Nijkerk het nieuwe kunstgrasveld.

Daarvoor had voorzitter Johan Evers al toegelicht dat dit veld in een grote behoefte voorziet en zorgt voor ca. 800 trainingsuren die de club hard kan gebruiken. Met de name de jeugd en de meisjesafdeling zullen hier profijt van hebben. Onze voorzitter bedankte de Gemeente Nijkerk namens de vereniging voor de mooie investering. Ook werden de ondernemingen, de adviseurs, de ambtenaren en de vrijwilligers en functionarissen die bij de aanleg betrokken waren, gecomplimenteerd en in het zonnetje gezet.

Vervolgens mocht onze wethouder het veld openen door symbolisch een berkenstam door te zagen. Deze stam stond symbool voor de nostalgie van het veld waar in de jaren ’60, ’70 en ’80 grote wedstrijden werden gespeeld door Sparta Nijkerk. Het veld was op dat moment omgeven door berken. Helaas begaf op het moment suprême de zaag. Onze wethouder liet zich daardoor niet uit het veld slaan en opende vervolgens met blote handen de weg naar het veld.

Sparta Nijkerk is met dit nieuwe kunstgrasveld een mooi en kwalitatief hoogwaardig kunstgrasveld rijker dat voorziet in een grote behoefte aan trainings- en wedstrijdcapaciteit.