04 februari 2024

Knappe eerste overwinning MO17-1

In een enerverende wedstrijd hebben de Spartaanse Leeuwinnen van Mo17-1 hun eerste 3 punten behaald op het hoogste niveau. Daarmee kregen de meiden loon naar werken.
Tegenstander was IJVV uit IJsselmuiden, het team waar de meiden 4 maanden geleden nog 2-0 thuis van verloren. Net als in die wedstrijd was het IJVV dat al snel op voorsprong kwam (0-1).

Halverwege de eerste helft, zorgde wat personele omzettingen op het middenveld voor meer balans in het elftal. Wat volgde waren vijf geweldige minuten waarin de wedstrijd volledig kantelde. In de 32e minuut was het Caitlyn die aan de rechterkant gevaarlijk doorbrak en met een lage voorzet de voeten van Romée bereikte die de bal binnenschoof. Twee minuten later was het een corner vanaf de linkerkant die bij de tweede paal hard werd binnengeschoten door Mara. Drie minuten later was het weer raak. Vanuit een corner vanaf de rechterkant was het Romée die de bal via de binnenkant van de paal binnen kopte. De meiden lieten gedurende deze fase met oogstrelend voetbal zien waarom ze in de landelijke divisie actief zijn.

Na rust was het zaak om de overwinning over de streep te trekken. Door een flink aantal blessures was dat met een krappe selectie nog een behoorlijke klus. Acht minuten voor tijd maakt IJVV het nog spannend door een  aansluitingstreffer te maken (3-2), maar het lukte de Spartaanse meiden om op wilskracht een knappe eerste overwinning op divisieniveau te behalen.

Komende twee weken is Sparta Nijkerk Mo17-1 vrij. De eerst volgende wedstrijd zullen de meiden in alle vroegte met de bus vertrekken voor hun wedstrijd in en tegen Assen.

Foto’s: Ron Stuveling