04 mei 2019

Korte uitleg selectieprocedure seizoen 2019/2020

Het einde van het lopende seizoen nadert en dus zijn er weer diverse acties (ondernomen) ter voorbereiding op de indelingen voor het seizoen 2019/2020.

Hoewel we voor een groot gedeelte inzicht hebben in de kwaliteiten van onze jeugdspelers ontkomen we er niet aan een relatief korte selectieprocedure af te werken.
Vooral ook om de onderlinge verhoudingen tussen spelers nog beter in beeld te krijgen. Hierna een korte uitleg van de werkwijze:

• Door trainers, technisch coördinatoren en interne scouting is een lijst samengesteld van spelers waarvan zij verwachten dat die in de hoogste (selectie)teams goed uit de voeten kunnen op basis van voetbalvaardigheden. Deze voorlopige selectie bestaat uit meer dan het aantal benodigde spelers voor de selecties. Deze spelers zullen 2-3 trainingen afwerken om verder inzicht te verkrijgen in de onderlinge verhoudingen en het spelplezier. Na deze trainingen (uiterlijk eind mei) wordt deze groep teruggebracht naar het aantal benodigde spelers voor de selectieteams. Per leeftijdscategorie is het aantal benodigde spelers, dus ook de grootte van de voorlopige selectie verschillend.
  • Na de trainingen van de voorlopige selectie worden de teams voor de breedtesport ingedeeld door de Technisch Coördinatoren en HJO breedtesport. Deze teams bestaan uit spelers die niet in de voorlopige selectie zaten of het net niet hebben gered. Het streven is deze teamindelingen uiterlijk 2 juni 2019 te publiceren op de website.
  • De selectiegroepen gaan met de selectietrainers nog enkele trainingen en/of (onderlinge) wedstrijden afwerken om te komen tot een definitieve indeling van de selectieteams. Het streven is om de indelingen van de selectieteams uiterlijk 1 juli 2019 te publiceren.
  • De indelingen van de meisjesteams (vanaf MO11) worden verzorgd door de Technisch Coördinatoren meisjes- en vrouwenvoetbal met input van de trainers. Deze indelingen worden uiterlijk 1 juni 2019 gepubliceerd.

Aanvullende informatie omtrent het selectiebeleid is ook te vinden op de Sparta website onder Jeugd/Beleid of te bekijken in

Mochten er vragen zijn, kunt u deze mailen naar jeugdzaken@vvspartanijkerk.nl

Opleidingscommissie v.v. Sparta Nijkerk
jeugdzaken@vvspartanijkerk.nl