14 mei 2022

Makkelijke middag voor Sparta Nijkerk VR1

Op een zonovergoten Ebbenhorst heeft het eerste vrouwenteam van Sparta Nijkerk een riante 8-0 overwinning geboekt op hekkensluiter ZVV’56 VR1.

Net als vorige week was er weer een theoretische kans om kampioen te worden. Er moest dan zelf worden gewonnen en nummer 2 FC Ommen zou moeten verliezen van nummer 3 Genemuiden.

Het bleef in Ommen lang 0-0, maar vlak voor tijd viel de 1-0 in het voordeel van Ommen, waardoor een overwinning van de Spartanen nog geen titel op zou leveren. Maar uiteraard wel weer een stapje dichterbij en dus dan maar werken aan het doelsaldo, dat al zeer ruim in het voordeel is van Sparta Nijkerk.

Leeuwin van de Week Lydia van de Beek bracht de bal het veld op en mocht de aftrap nemen. Onder luid applaus scoorde ze een prima doelpunt en zette daarmee de toon voor een doelpuntrijke middag.

ZVV’56 vormde de hele wedstrijd geen enkel gevaar voor de Spartanen. Al voor rust was het 5-0 door doelpunten van Jolien van Looijengoed, Mareine Koole, Kataline Hiensch, Charlotte van Leeuwen en Willemieke Stitselaar. Vijf verschillende doelpuntenmakers, die laten zien dat er veel scorend vermogen in de ploeg zit. Bovendien werd er, in tegenstelling tot de afgelopen weken, weer ouderwets goed gecombineerd.

Uit voorzorg konden in de rust een paar wissels worden doorgevoerd. 1 van die wissels, Nina Veenstra, zette al snel de 6-0 op het scorebord met een bekeken schot. Mareine Koole deed hetzelfde in de 62e minuut. Een bijzonder moment was de rentree van Christianne van de Kraats in de 79e minuut. Na een bevalling mocht ze haar eerste minuten weer maken en dat voelde goed met het naderende kampioenschap. In blessuretijd wist Denise Buitink de stand nog naar 8-0 te tillen.

Door de winst van FC Ommen kon er dus nog geen feest worden gevierd, maar volgende week zaterdag zijn de Spartanen niet meer afhankelijk van anderen. Als de uitwedstrijd tegen ASC’62 VR1 in Dalfsen in winst wordt omgezet, kan de kampioensvlag alsnog gehesen worden.

De foto’s zijn gemaakt door Ron Stuveling.