08 oktober 2023

Sparta Nijkerk coach Nagel roemt teamprestatie na doelpuntrijke zege op DSS VR2

Na een goede trainingsweek hadden de Spartanen er zin in. Goed nieuws was ook het debuut van de van een enkelblessure herstelde nieuwkomer Romee Mollema.

Na de aftrap van Leeuwin van de Week Lora Knevel knalde Sparta Nijkerk uit de startblokken. Dit resulteerde al na 2 minuten in de openingstreffer. Benthe Pater werd weggestuurd op de vleugel, leverde een strakke voorzet af en Jolien van Looijengoed rondde vol overtuiging af. In de 6e minuut scoorde Elouise van Ginkel de 2-0 (assist Willemijn van Heerdt) door de bal over de keepster binnen te schieten. Wat een start! DSS leek volledig overrompeld, maar had zeker niet het mindere van het veldspel met een aantal technisch begaafde speelsters in de gelederen. De 3-0 in de 23e minuut (opnieuw Elouise van Ginkel) leek een veilige marge voor de Spartanen, maar DSS kam nog voor rust terug tot 3-2. Het eerste doelpunt was een fraaie, het tweede doelpunt was een cadeautje van de Sparta verdediging.

DSS kwam met de beste bedoelingen uit de kleedkamer, maar de in de rust ingevallen Danielle Boom liet al snel haar kwaliteiten zien, door in de 49e minuut een echte spitsengoal te maken, na een fraaie assist van Mareine Koole. DSS maakte het weer spannend door de 4-3 te scoren, maar de Spartanen waren vastberaden om de 3 punten in Nijkerk te houden. Er werd hard gewerkt, het publiek ging er achter staan en de beloning volgde met de 5-3 in de 64e minuut. Jolien van Looijengoed werd de diepte ingestuurd door Mareine Koole (die een sterke 2e helft speelde), omspeelde de keepster en plaatste de bal in het lege doel. Bij DSS leek het geloof in een resultaat langzaam weg te ebben en de Spartanen kregen kansen op meer, maar gescoord werd er niet meer.

Een prima en verdiende overwinning van het Spartaanse collectief, dat spelvreugde uitstraalt en steeds beter op elkaar ingespeeld raakt. Andrea Nagel was na afloop dan ook een tevreden en trotse coach. Zaterdag 14 oktober staat er een uitwedstrijd op het programma. Sparta Nijkerk speelt dan in Rotterdam tegen RVVH/Sparta VR1.