09 augustus 2021

Sparta Nijkerk – DVS’33 3-2

Door: Gerard Kok.

Op een zonovergoten sportpark De Ebbenhorst werden zaterdagmiddag de laatste 2 wedstrijden gespeeld in het kader van de Harry Hamstra Cup. Als eerste stond op het programma de wedstrijd tussen DOVO en v.v. IJsselmeervogels, de einduitslag van deze wedstrijd was 3-1 voor de mannen uit Veenendaal.

Om 15.00 uur stond de wedstrijd van de gastheren op het programma tegen DVS’33 uit Ermelo. Nog voordat de wedstrijd begon waren de Spartanen al een basisspeler kwijt. Tijdens de warming-up blesseerde Maikel Jansen zich aan zijn achillespees, per brancard werd hij de kleedkamer ingedragen. In de vijfde minuut was het Jerry Geurtsen die naar voren opstoomde en de Spartanen in de gelegenheid stelde gevaar te stichten voor het Ermelose doel. Keeper Huiskamp verwerkte de Nijkerkse inzet tot corner.

Twee minuutjes later was het Bryan Burgerhout, die was uitgeweken naar de linkerkant, die de bal achter Huiskamp poeierde 1-0. Kwartier later hadden de mannen van de Ermelose trainer Peter Wesselink een enorme kans op de gelijkmaker, het was de Nijkerkse keeper Beukers die de inzet van Maarten van Dijk tot corner kon duwen. In de 33eminuut moest de Ermeloër Turan Yavuz het veld geblesseerd verlaten per brancard, zijn vervanger was Adriaan Kruisheer. Gerust werd er met de 1-0 tussenstand. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat Wesselinks mannen misschien wel het betere van het spel hadden. Maar zij zijn dan ook iets verder in de voorbereiding als ik mij niet vergis.

Acht minuten na Kruisheer’s aftrap voor de tweede helft, was het Jerry Geurtsen die ongewild de DVS’ers in het zadel hielp door de bal achter Beukers te leggen 1-1. De gasten bleven aandringen en in de achtenvijftigste minuut was het van Dijk die bijna voor de voorsprong zorgde voor de Ermeloërs. Zeven minuten later was het Veenhof die meende de geelzwarten op voorsprong te moeten zetten. Wouter Beukers stond hem echter in de weg. Luttel minuutje later werd het toch 1-2 Roemeon kopte de bal achter Beukers. In de achtenzeventigste minuut dacht Gilbrano Plet Ermelo keeper Huiskamp op acrobatische te moeten verschalken, zijn inzet verdween echter naast het doel. De in de tweede helft ingekomen Maurice de Ruiter was wel succesvol in de 85e minuut, hij kopte de 2-2 binnen. In de blessuretijd kregen de Nijkerkers nog een penalty, wel iets te makkelijk gegeven in mijn ogen. Mike Ahrens maalde daar niet om en joeg overtuigend de bal tegen de touwen 3-2.

Na alle punten te hebben opgeteld bleek dat DOVO het meeerdaagse toernooi had gewonnen, wij feliciteren hierbij de Veenendalers. Aan het toernooi deden mee de gastheren uit Nijkerk, DOVO, v.v. IJsselmeervogels, Kozakken Boys en DVS’33.

De opbrengst van dit toernooi kwam ten goede Stichting Vrienden van Meander Medisch Centrum afdeling oncologie. Aan het eind van het toernooi mochten zij een cheque in ontvangst nemen van    € 4.500,- Nog tijdens de overhandiging werd dit bedrag door Gerard van den Tweel verhoogt tot        € 5.000,-

Foto’s van: Arjen Gerritsma.