28 oktober 2023

Sparta Nijkerk VR1 gedeeld koploper na winst op Sleeuwijk VR1

De vrouwen van Sparta Nijkerk zijn door een 2-1 overwinning op Sleeuwijk VR1 weer een plekje geklommen op de ranglijst en mogen zich zelfs, door een nederlaag van RCL VR1, gedeeld koploper noemen in de 1e klasse A.

Aan Sleeuwijk had Sparta Nijkerk niet de beste herinneringen. Vorig seizoen werden beide wedstrijden verloren. Na de aftrap van Leeuwin van de Week Danique van Doornik, waren de eerste 5 minuten voor Sleeuwijk, waarbij zelfs de paal werd geraakt.
Sparta Nijkerk was wat zoekende, maar kreeg al snel grip op de Sleeuwijkse dames. De angels werden uit het spel van Sleeuwijk gehaald en Sparta Nijkerk liet de bal het werk doen. Voetbaltechnisch speelde het misschien wel de beste eerste helft van het seizoen. Het enige wat ontbrak was de beloning in de vorm van een doelpunt. Kansen daarop waren er zeker, maar in de eindfase werden de verkeerde keuzes gemaakt.

Na rust opnieuw een intense strijd, waarbij de Spartanen de overhand hadden. Na opnieuw goede kansen voor Jolien van Looijengoed en Danielle Boom, die zich knap vrijspeelde voor de goal maar rakelings over schoot, was het Benthe Pater die de score opende in de 63e minuut. Een goede aanval over rechts bracht haar in stelling en in de korte hoek verraste ze de keepster. Een verdiende voorsprong, maar nog geen veilige, want Sleeuwijk liet opnieuw zien een goede ploeg te zijn. De Spartanen speelden echter zo’n sterke wedstrijd dat Sleeuwijk nauwelijks tot serieuze kansen wist te komen. Tot de laatste minuut bleef de spanning erin. Jolien van Looijengoed scoorde op aangeven van Elouise van Ginkel de 2-0 en diep in blessuretijd scoorde Sleeuwijk nog tegen in een scrimmage voor het doel. Zo eindigde de wedstrijd in een verdiende 2-1 overwinning voor Sparta Nijkerk, dat nu samen met IJzendijke VR1 de ranglijst aanvoert. Beide teams hebben 12 punten uit 5 wedstrijden.

Na de offday van vorige week in de beker, die overigens zonder gevolgen bleef, heeft Sparta Nijkerk zich meer dan uitstekend hersteld en doet het volop mee in de strijd om de 1e periode. Volgende week zaterdag volgt een uitwedstrijd tegen het Houtense Delta Sports’95 VR1.