30 maart 2024

Sparta Nijkerk VR1 overtuigend naar halve finale beker

Met een 2-4 overwinning op het Doetinchemse DZC’68 VR1 hebben de vrouwen van Sparta Nijkerk zich geplaatst voor de halve finale van de districtsbeker. Het verschil werd met name in de 1e helft gemaakt; de Spartanen speelden hierin zeer overtuigend en gingen rusten met een 0-3 voorsprong.

DZC’68 VR1 speelt in de andere 1e klasse en draait daarin mee in de sub top. Een geduchte tegenstander dus. Maar vanaf het eerste fluitsignaal was het Sparta Nijkerk dat de wedstrijd dicteerde. De meegereisde supporters keken tevreden toe hoe DZC’68 met goed voetbal werd terug gedrongen en na een aantal gemiste kansen was het Jolien van Looijengoed die de verdediging van DZC’68 onder druk zette en voor de 0-1 zorgde in de 18e minuut. Het kwaliteitsverschil werd nog voor rust in de score uitgedrukt. De 0-2 in de 38e minuut was een fraaie aanval waarbij Elouise van Ginkel voor de afronding zorgde en de 0-3 op slag van rust kwam op naam van opnieuw Jolien van Looijengoed. Een uitstekende 1e helft waarbij DZC’68 weinig in te brengen had.

Maar bij bekerwedstrijden weet je het nooit; zaak dus om scherp te blijven de 2e helft. Uiteraard wilde DZC’68 er nog een wedstrijd van maken en dat leek ook te lukken toen de 1-3 gescoord werd (scrimmage vanuit een hoekschop) in de 60e minuut. Echt spannend werd het echter niet, omdat de Spartanen gedisciplineerd beleven voetballen, ondanks dat ze het soms fysiek zwaar te verduren hadden.
Met haar derde van de middag zorgde Jolien van Looijengoed er voor dat de marge van 3 doelpunten weer werd hersteld in de 73e minuut. Dat DZC’68 uiteindelijk nog een strafschop kreeg in de 83e minuut en daardoor de stand op 2-4 bracht, was puur voor de statistieken.

De Spartanen speelden een uitstekende en overtuigende wedstrijd en kunnen zich opmaken voor de halve finale van de beker. Deze zal op 4 mei in Zwolle gespeeld worden tegen 2e klasser ZAC VR1.
Komende zaterdag 6 april wacht eerst voor de competitie de verre uitwedstrijd in en tegen het Zeeuwse IJzendijke VR1. Een mooi affiche om naar uit te kijken!