23 januari 2020

Sparta ondanks blessures op zoek naar revanche

Zaterdag speelt Sparta Nijkerk thuis tegen Stedoco. Tot voor kort de enige ploeg waartegen de Nijkerkers niet wisten te winnen deze competitie. In Hoornaar werd het begin oktober een 1-0 nederlaag. Afgelopen zaterdag kwam daar een tweede nederlaag bij, op bezoek bij BVV Barendrecht (2-1).

De nederlaag in Barendrecht kwam enerzijds als een verrassing: Sparta had immers 15 van de 16 voorgaande competitieduels gewonnen. Anderzijds was de nederlaag ook weer niet helemaal onlogisch. De ploeg van Erik Speelziek moest het namelijk zonder een handvol basisspelers doen: Maurice de Ruiter is al langer geblesseerd door een gebroken arm. Vorige week kwamen daar Rob Diderik (knie) en Mo el Haydar (enkel) bij terwijl Gilbrano Plet zich met griep ziek moest melden.

Geen consequenties

In de jacht op de titel bleef de nederlaag echter zonder consequenties doordat concurrent DVS ’33 ook verloor: uit bij Stedoco. De ploeg die zaterdag dus op bezoek komt op de Ebbenhorst. Sparta zal tegen Stedoco in ieder geval niet kunnen beschikken over Diderik en De Ruiter. Desalniettemin zullen de Spartanen (dubbel) gebrand zijn op revanche.

Om 15:00 uur wordt er afgetrapt op de Ebbenhorst. A1 Radio is er natuurlijk bij: in Sportmatinee hoor je vanaf 14:00 uur interviews, nieuws en een live verslag. Natuurlijk houden we je ook op de hoogte van de andere sport in de regio.