01 juni 2020

Vaststelling selectiegroepen jeugdopleiding van 2 t/m 15 juni

Door de beperkingen, die ons allemaal overkwamen door het coronavirus, zijn we helaas ook dit seizoen genoodzaakt om extra trainingen in te plannen voor het vaststellen van de selectiegroepen binnen onze jeugdopleiding. Spelers vanuit lagere teams en eventueel nieuwe leden, kunnen zich zo meten met de huidige selectiespelers, zodat we na twee weken de definitieve selectiegroepen kunnen vaststellen. Deze spelers hebben allemaal een persoonlijke uitnodiging ontvangen, mede op basis van beoordelingen door trainers, interne scouting en/of technisch coördinatoren.

Naast deze trainingen kan de HJO breedtesport, samen met zijn coördinatoren de laatste hand leggen aan de indeling van de andere teams en op zoek gaan naar trainers, leiders enzovoort.
Vanaf 16 juni is het dan mogelijk om met de nieuwe teams te trainen, als er trainers zijn gevonden, wat elk seizoen toch weer een hele klus is.

Zeker niet optimaal, maar we willen toch weloverwogen keuzes kunnen maken om goed voor de dag te komen met onze selectieteams het komende seizoen.
Het veldschema voor de komende twee weken, met vooral selectietrainingen, is daarmee aangepast.

In verband met de nog steeds aanhoudende restricties, is het helaas niet toegestaan dat we ouders en toeschouwers toe mogen laten.
Ook de douche- en kleedruimtes zijn nog gesloten, net als het clubhuis. We hopen dat er op korte termijn ook op die punten enige versoepeling komt, maar tot die tijd gelden dus dezelfde regels als in de afgelopen periode. Groot lichtpunt is dat alle jeugdspelers tot en met 18 jaar weer vrijuit kunnen trainen, wat genoemde keuzes al een stuk eenvoudiger maakt.
In het weekend van 13/14 juni zal er weer een nieuw veldschema volgen, de meest recente is altijd te vinden via de eerder getoonde button.

Mensen die graag iets willen doen voor onze jeugdspelers kunnen zich overigens altijd melden op jeugdzaken@vvspartanijkerk.nl

Geniet in ieder geval van het lekkere weer en tot snel weer ziens,

Mede namens de Opleidingscommissie v.v. Sparta NIjkerk,

Rob Schoon