28 augustus 2021

Wedstrijdverslag DOVO – Sparta Nijkerk 0-0

Door Gerard Kok.
Zaterdagmiddag, terwijl een groot deel van de Sparta-familie met het OJK-toernooi bezig was, speelde het eerste elftal van Sparta Nijkerk hun tweede competitiewedstrijd tegen het Veenendaalse DOVO aan de rode kant van sportpark Panhuis.
Eric Speelziek begon met dezelfde elf in de basis als vorige week tegen ODIN’59.

Vanaf minuut één zat Sparta Nijkerk er goed bovenop, met Roy Bakkenes als aanjager. In de negende minuut was er al een kansje voor Nijkerk door goed doorgaan van Jesse Buitenhuis op de achterlijn, zijn inzet ging voorlangs. Zeven minuten later was het Roy Bakkenes maar de keeper van DOVO lag in de weg. Dik tien minuten later ging Jesse alleen op de keeper af maar zijn schot verdween boven de deklat. De eerste pakweg twintig minuten speelden Speelzieks mannen met nogal wat bravoure en kregen mogelijkheden om de score te openen. Het hing zeker in de lucht! Helaas bleef het daar ook bij voor de Nijkerkers. Na die vijfentwintig minuten kwamen de Veendendalers uit hun schulp. Binnen no-time stonden ze wel drie keer voor Wouter Beukers zijn neus, en zeker niet ongevaarlijk. Na een minuut of tien pressie van hun kant trokken de Spartanen alles weer een beetje in evenwicht en kon het weer alle kanten op. Donny van der Wal vond in de vierendertigste minuut nog even het zijnet. Met een stand van 0-0 werd er gerust.

De tweede helft kenmerkte zich door een enorm foutenfestival van beide kanten. Verzorgd voetbal was er niet meer bij en het was eerder spannend dan mooi. De Veenendalers bezorgden de Nijkerkse defensie overwerk want het werd nogal hachelijk in Wouter Beukers’ territorium. DOVO probeerde er alles aan te doen om een voorsprong te bewerkstelligen. Hoogtepunt aan Spartaanse kant in de tweede helft was nadat Plet en de Ruiter erop kwamen na een uurtje voetballen. Een mooie voorzet van Gilbrano belandde in de voeten van Maurice maar er stond gewoonweg teveel rood om hem heen om er iets moois van te kunnen maken. Na wat verhitte momentjes op het veld was er verder eigenlijk niet eens zoveel te beleven. De wedstrijd kende uiteindelijk eenzelfde begin- als eindstand: 0-0.

Sorry, mooier kan ik het niet maken. Na de verwennerij van vorige week dachten we gewoon even op dezelfde voet door te gaan maar we hadden ook te maken met een tegenstander en vooraf wisten we dat DOVO best wel indruk had gemaakt in de voorbereiding. Op voorhand had ik al geopperd vier punten uit de eerste twee wedstrijden zou mooi zijn, dus ik ben tevreden. Volgende week weer nieuwe kansen, thuis tegen v.v. Barendrecht.

En eerlijk is eerlijk, een gelijkspel was eigenlijk ook wel terecht. Beide teams verdienden deze middag eigenlijk ook niet meer dan dat. Elk seizoen heb je wel een paar van die wedstrijden….hebben we de eerste maar vast gehad.

Kaarten Sparta Nijkerk:

Geen.

Wissels Sparta Nijkerk:

60. Maurice de Ruiter erop voor Bryan Burgerhout.
60. Gilbrano Plet erop voor Ricardo Fransberg.
88. Rick van den Brink erop voor Max Leeflang.