20 december 2023

COVEBO CUP op 6 januari bij Sparta Nijkerk

Op zaterdag 6 januari kunnen de voetballiefhebbers weer genieten, want dan staat de COVEBO Cup op het programma op De Ebbenhorst van gastheer Sparta Nijkerk. Teams uit de JO18/JO19 lichtingen van aansprekende voetbalverenigingen uit de regio strijden vanaf 10:00 uur om de felbegeerde COVEBO Cup.

Het traditionele toernooi is ter voorbereiding op de tweede seizoenshelft, waar de teams zich kunnen meten met sterke tegenstanders. Gastheer Sparta Nijkerk is ingedeeld in de poule met Roda’46 JO18-1, VVOG 19-1 en Hercules JO18-1.
In de andere poule nemen de teams van DVS’33 JO19-1, IJsselmeervogels JO18-1, DOVO JO19-1 en, de toernooiwinnaar 2023, ASC De Volewijckers JO18-1 het tegen elkaar op.

In de ochtend spelen de teams in de poules om zich te plaatsen voor de finalerondes in de middag. Vanaf 13.45 uur zullen er kruisfinales voor de plaatsen 1 tot en met 4, maar ook voor de plaatsen 5 tot en met 8 worden gespeeld.
Om 15.15 uur is de grote finale en dan zal bekend worden wie er dit jaar met de hoofdprijs vandoor gaat. De wedstrijden van 25 minuten beloven veel spektakel met al het moois wat jeugdvoetbal op een hoog niveau heeft te bieden. Het door de organisatie samengestelde sterke deelnemersveld, met teams die in de regio uitkomen, zal voor iedere toeschouwer genoeg vertier bieden na een periode van (relatieve) voetbalrust.