02 maart 2024

Gecontroleerde overwinning Sparta Nijkerk VR1

De vrouwen van Sparta Nijkerk hebben zich uitstekend hersteld van de nederlaag vorige week tegen DSS. Op de eigen Ebbenhorst werd RVVH/Sparta VR1 met 3-0 verslagen.

De Spartanen waren er op gebrand om deze middag de punten in Nijkerk te houden om zo de aansluiting met de top te behouden. Het Rotterdamse RVVH/Sparta, een jonge ploeg met uitstekende speelsters in de gelederen, mocht echter niet onderschat worden. Daarom was het prettig dat al snel de 1-0 op het scorebord kwam. Keepster Heidi Beerthuijzen zorgde voor de assist door Jolien van Looijengoed met een diepe bal weg te sturen richting het Rotterdamse doel. 1 op 1 met de keepster faalde ze niet en zo was er na 6 minuten al de voorsprong. Tegenvaller was het al vroeg geblesseerd uitvallen van Elvira Dokter, waardoor er wat omzettingen gedaan moesten worden. Dit werd goed opgepakt en Sparta Nijkerk trok het initiatief naar zich toe. Elouise van Ginkel beloonde dat in de 27e minuut met de 2-0 door de RVVH/Sparta keepster te verassen met een fraaie lob die bij de 2e paal binnenviel.

Op slag van rust werd het ook nog 3-0 toen Jolien van Looijengoed op randje 16 meter gevloerd werd. Christianne van de Kraats benutte de toegekende strafschop.

De 2e helft had bijna schriftelijk afgedaan kunnen worden. RVVH/Sparta ging wat opportunistischer spelen, kreeg ook een paar kansjes, maar Sparta Nijkerk hield de controle en speelde het duel volwassen uit. Een groot compliment na de deceptie van vorige week.

Door de overwinning en de uitslagen op de andere velden, zijn de Spartanen opgeklommen naar de 2e plek op de ranglijst. De onderlinge verschillen zijn erg klein, het is wekelijks stuivertje wisselen. Dat maakt deze competitie bijzonder interessant. Na een vrije zaterdag gaan de vrouwen van Sparta Nijkerk op zaterdag 16 maart op bezoek bij het altijd lastige Sleeuwijk VR1.