27 juli 2022

Harry Hamstra Cup – Nieuwsgierig naar ontwikkeling sv Spakenburg

Het voorgaande seizoen was niet bijzonder succesvol voor de Blauwen uit Spakenburg. Na wat moeizame fases handhaafde de club zich echter toch nog betrekkelijk eenvoudig in de Tweede Divisie. Hoofdtrainer Patrick Loenen maakte het van een afstand mee, omdat hij zich bezighield met zijn eigen Sportlust’46.

,,In november 2021 kwamen we al overeen dat ik het komende seizoen hoofdtrainer zou worden bij sv Spakenburg. Toen vervolgens de zittende trainer de wacht werd aangezegd, is het nooit de bedoeling geweest dat ik eerder zou beginnen. Ik was trainer van Sportlust’46 en zou het daar eerst afmaken. Onder de interim trainers heeft Spakenburg het overigens prima gedaan.”

Volgens Patrick Loenen blijft het afwachten hoe zijn selectie daadwerkelijk presteert, maar de voortekenen zijn goed. ,,De TC heeft een hele goede selectie samengesteld, dat is een feit. Nu moet de groep zich gaan vormen en de diverse spelers worden ingepast. Alle spelers geven nu vol gas, want een nieuw seizoen, nieuwe trainer en voor sommigen nieuwe club, dat inspireert altijd.”

De wedstrijden om de Harry Hamstra cup ziet Loenen als onderdeel van de voorbereiding. ,,De verhouding tussen wedstrijden en rustmomenten zijn goed, evenals het aantal wisselmomenten, daar is goed over nagedacht. Verder zijn het natuurlijk mooie tegenstanders vanuit de regio. Komende vrijdag thuis tegen Sparta Nijkerk kom ik ook nog wat oud-spelers van Sportlust’46 tegen, dat is ook wel aardig. Maar we willen met sv Spakenburg goed voor de dag komen en als we de cup kunnen winnen, zullen we het zeker niet nalaten.”

De Stichting Vrienden van het Meander Medisch Centrum kende Loenen nog niet, totdat hij te maken kreeg met de Harry Hamstracup. ,,Dat bewijst meteen dat goede doelen extra aandacht krijgen als er een evenement aan wordt verbonden. Deze stichting lijkt me voor de regio uitstekend werk te doen, dus prima initiatief om hier extra aandacht voor te vragen rond de wedstrijden.’’

Harry Hamstra Cup: Vrijdag 29 juli sv Spakenburg – v.v. Sparta Nijkerk 20.00 uur locatie Sportpark de Westmaat