28 juli 2022

Eric Speelziek wil weer meer genieten

De wedstrijden in het kader van de Harry Hamstra cup zijn voor het Sparta Nijkerk van Eric Speelziek goede uitdagingen. ,,We spelen deze voorbereiding minder oefenduels dan gebruikelijk, en met gerenommeerde tegenstanders als SV Spakenburg, Kozakken Boys en vv IJsselmeervogels kunnen we dan meteen zien hoe ver we zijn.”

De selectie van Sparta Nijkerk onderging een vrij forse verandering. ,,In totaal hebben we er acht nieuwe spelers bij. Dat is ook de reden waarom we meer trainen dan wedstrijden spelen. Het afgelopen seizoen was qua resultaten zeker niet slecht, maar we hebben met z’n allen te weinig kunnen genieten van ons spel. Ik heb in ieder geval het minste plezier aan ons veldspel beleefd van al de seizoenen.”

Over de eerste trainingen en het oefenduel tegen Hoogland is Speelziek positief. ,,Je ziet nieuw elan in de groep en fanatisme. Er is qua verversing van de selectie vooral gekeken naar extra scorend vermogen, strijdlust en groepsdynamiek. Na drie seizoenen met ongeveer dezelfde groep, waren we allemaal even toe aan wat vers bloed. Vooralsnog ziet het er prima uit, al blijft het afwachten wat er gebeurt als het ‘om de punten’ gaat.”

Speelziek vindt dat er duidelijk toegevoegde waarde zit aan een goed doel dat is verbonden aan een evenement als de Harry Hamstra Cup. ,,Waarschijnlijk had ik anders nooit van de Stichting Vrienden van Meander Medisch Centrum gehoord. Net als eind van het seizoen de wedstrijd die in het teken stond van Matchis en stamceldonorschap. Als het goede doel is verbonden aan een wedstrijd of evenement, sta je er toch meer en beter bij stil. Wat mij betreft dus een prima initiatief wat vaker zou mogen gebeuren.”