15 april 2023

Totale offday Sparta Nijkerk VR1

Het deksel op de neus… slecht spel, grote kansen niet benutten en een tegenstander die 2 keer op doel schiet, waarvan 1 keer raak… Dat was de wedstrijd die Sparta Nijkerk speelde tegen Sleeuwijk VR1.

Na 2 tegenslagen in de 2e periode en in de beker, was de thuiswedstrijd tegen middenmoter Sleeuwijk de ideale gelegenheid om weer wat zelfvertrouwen te tanken. Sleeuwijk trad aan in een 4-4-2 formatie en kwam naar Nijkerk om de schade beperkt te houden. De Spartanen wisten zich hier geen raad mee en leverden bizar veel ballen in bij de tegenstander. Toch waren er in de eerste helft 3 100% kansen om op voorsprong te komen. 1 op 1 tegen de keeper, een kopbal voor open doel naast… het was zo’n middag waarop niks lukte. Het enige wapenfeit van Sleeuwijk in de eerste helft was een afstandsschot die door gelegenheidskeepster Janine van Heerd via de lat over het doel werd gewerkt.

Met een paar verse krachten binnen de lijnen dacht Sparta Nijkerk de wedstrijd na rust alsnog naar zich toe te kunnen trekken, maar het kwam bedrogen uit. Sleeuwijk verdedigde goed en de Spartanen werden alleen maar onrustiger. Tot overmaat van ramp kwam Sleeuwijk in de 68e minuut ook nog op voorsprong door een vrije trap die vanaf een meter of 30 hard onder de lat werd binnengeschoten. Sparta Nijkerk probeerde meer druk te zetten door vanuit de verdediging door te schuiven, maar zelfs dat leverde niet echt een offensief op. De Spartanen vochten vooral tegen zichzelf en het was Sleeuwijk dat de punten mee kon nemen naar huis.

Een totale offday van Sparta Nijkerk. Enig lichtpuntje van deze middag was dat het door de andere uitslagen in de competitie nu officieel veilig is en nog steeds meestrijd om de 3e periode.
Om daarin nog een rol te kunnen spelen, zal er volgende week gewonnen moeten worden in de verre uitwedstrijd in Zeeland tegen IJzendijke VR1.