29 mei 2022

v.v. Sparta Nijkerk meiden MO19-1 met 1 doelpunt verschil kampioen

Na een bloedstollende laatste wedstrijd afgelopen zaterdag op De Ebbenhorst zijn de meiden van de MO19-1 kampioen geworden.

Vooraf was de spanning in de groep goed merkbaar. Er moest geworden worden maar directe concurrent DVS’33 speelde in Ermelo gelijktijdig een wedstrijd waarbij de eindstand ook nog bepalend was.

De meiden van Sparta wonnen hun duel met 4-1 van Dovo en toen was het wachten op de uitslag van DVS. Na een tijdje in spanning gezeten te hebben was er de ontlading. DVS had wel ruimschoots gewonnen maar de Sparta meiden hebben over het hele seizoen gezien een beter doelsaldo. Het verschil bedroeg uiteindelijk maar 1 doelpunt en dus kon het feest beginnen. Op het veld werden er al heuse kampioenshirts uitgereikt die werden aangeboden door BBU Juristen & Incasso’s.

Uit handen van voorzitter Johan Evers kregen de meiden de welverdiende oorkonde met bijbehorende medaille. Natuurlijk kon een rondrit door Nijkerk op de platte kar ook niet ontbreken.