12 juni 2023

1e editie Final League meidenvoetbal bij Sparta Nijkerk een succes

Zaterdag 10 juni waren de velden bij Sparta Nijkerk het decor voor de 1e Final League voor meiden. Dit door de KNVB georganiseerde toernooi werd gehouden op ruim 250 locaties in Nederland waarbij 45.000 meiden een sportieve afsluiting van het seizoen beleefden.
Bij Sparta Nijkerk werd er door circa 20 teams gestreden om de prijzen. In de ochtend was het de beurt aan MO15 teams waarbij Sparta Nijkerk MO15-2 er met de hoofdprijs vandoor ging, Batavia ’90 MO15-1 werd 2e en VVOP MO15-1 3e. Op de foto gemaakt door Ron Stuveling de prijswinnaars.
In de middageditie werd en onder tropische omstandigheden gestreden in twee MO15-1 poules en een landelijke divisie MO20-1 Poule. Ondanks de hitte was het niveau van het spel hoog en werden er sportieve wedstrijden gespeeld onder leiding van de goede scheidsrechters van Sparta Nijkerk.

Wethouder Rohen van de gemeente Nijkerk was op het sportcomplex aanwezig om de sfeer mee te maken en prijzen uit te reiken. Ze gaf aan het een geweldig initiatief te vinden dat er zoveel meidenteams in heel Nederland op deze leuke manier het seizoen afsluiten.

In de MO15-1 poule werd de finale beslist door strafschoppen waarbij Voorwaarts MO15-1 ervan door ging met de 1e prijs. Sparta Nijkerk MO15-1 won de verdienstelijke 2e prijs en de 3e prijs was voor VRC MO15-1.
De teams uit de landelijke divisie MO20 streden op hoog niveau voor de prijzen. De terechte kampioen werd v.v. Marken MO20-1, 2e Baronie MO20-1 uit Breda en 3e Heerenveense Boys MO20-1.
Uit de enthousiaste reacties van de deelnemende teams bleek dat Sparta Nijkerk een goed gastheer is geweest en een leuke club voor voetballende meiden is.