21 maart 2022

Wie, wat waar en wanneer?

Afgelopen vrijdag 18 maart, was het dan eindelijk weer zover. Na een lange tijd zonder fysieke activiteiten, konden we eindelijk weer iets organiseren. Die avond stond de inmiddels 12de editie van de Univé voetbalkwis op het programma. Het was even afwachten of er voldoende animo zou zijn voor deze voetbalkwis op vrijdagavond, omdat deze in het verleden altijd op zaterdag gehouden werd na afloop van een wedstrijddag in onze kantine. Maar omdat het steeds drukker werd in de kantine op zaterdag, hebben we gekozen voor de vrijdagavond. Dit was dus totaal geen probleem want al voor inschrijving stonden er al mensen te wachten om zich te kunnen inschrijven. Uiteindelijk schreven ruim 50 “voetbalkenners” zich in voor deze voetbalkwis.

In de kantine stonden de tafels en stoelen gericht naar het scherm van de beamer, had Gert de koelkasten en biertanks achter de bar weer aangevuld. Zodat hij samen met zijn team iedereen van een drankje kon voorzien. Had Jacob Beeker zijn stemkastjes weer afgestoft. Het door de supportersvereniging aangeboden stamppotbuffet, was keurig verzorgd door Bokkers Catering. De bekers voor de winnaars waren weer opgepoetst door Bee-visible Promotions. Anja de Greef was gewapend met haar fototoestel om de avond vast te leggen op de gevoelige plaat. Naast de hoofdprijs een voetbalreis naar keuze, waren er de prijzen mogelijk gemaakt door Expert Nijkerk.

Om ongeveer kwart voor acht, was het tijd voor de eerste 50 meerkeuze vragen. Het begon met enkele simpele vragen. Zoals wat is de diameter van de middencirkel, wie won de laatste Champions league, bij welke club speelt Lieke Martens of hoe heet het sportpark van Quick Boys. Bij de tussen standen waren het oe’s en a’s niet van de lucht en langzaam begon zich al een kopgroepje te vormen. Tijdens de pauze onder het genot van het stamppotbuffet, werd er al stevig gediscussieerd over de vragen en antwoorden. Vaak hoorde je van, hoe stom kon ik zijn, en o ja natuurlijk. Na de pauze volgden er nog 50 meerkeuze vragen. Deze waren inmiddels al iets pittiger geworden. Sommigen probeerden een beetje te smokkelen door even snel op hun mobiel een antwoord op te zoeken, echter niet alleen het antwoord maar ook de tijd telde mee, dus dat bracht niet echt een uitkomst. Uiteindelijk waren er 5 spelers die zich na 100 vragen, mochten opmaken voor de finale. Deze bestond uit 15 pittige open vragen. De finalisten moesten hun antwoord op een hun bordje schrijven, bij een goed antwoord 1 punt erbij en bij een fout of geen antwoord een punt eraf. Uiteindelijk na 15 vragen was de “Voetbalkenner 2022” bekend.

1. Edgar Bouw – Voetbalreis naar keuze (t.w.v. 350 euro)
2. Eric Speelziek – Airfryer
3. Sil Schoon – Nespresso apparaat
4. Adri van den Boom – fles Spartaans Brulwater
5. Jan Lovink – Fles Spartaans Brulwater
Bij de dames was Petra Lovink de beste, zij ontving naast de beker een heerlijke fles wijn.

Inmiddels waren de wedstrijden van de 35plus ook afgelopen, zodat de kantine gezellig vol was gelopen. Zoals u van ons gewend bent, hadden we nog een grote verloting met mooie prijzen. Zo had onze Hoofdsponsor AH van den Tweel enkele goed gevulde boodschappentassen ter beschikking gesteld en was er een waardebon van Ekris BMW en Mini voor een slipcursus op Zandvoort voor twee personen te winnen. Door de vele prijzen had bijna iedereen wel iets gewonnen. Het bleef natuurlijk na lang gezellig druk in de kantine.

We kunnen terugkijken op een geslaagde avond, en ik wil iedereen die op welke manier dan ook heeft meegeholpen aan deze mooie gezellige avond van harte bedanken. Op naar de volgende activiteiten, 2 april feestavond en 13 april paasklaverjassen.

Jan van den Hoff
Supportersvereniging