Sponsor van de week: Zijlstra ERA Makelaardij

– Door Harry te Brake-

 

Wij houden ons met name bezig met de verkopen in de bestaande woningbouw, taxeren van woningen en treden op als aankoopmakelaar. In dat laatste geval helpen wij kopers bij het zoeken van de nieuwe woning tot het daadwerkelijk realiseren van de deal. Ons onderscheidende vermogen zit in het feit dat we durven te kiezen in wat we doen. Dit betekent voor ons kantoor dat de focus uit gaat naar het verkopen van bestaande woningen. In 2006 zijn we met een lege etalage gestart en vanaf 2010 tot heden zijn wij in Nijkerk marktleider op het gebied van het verkopen van bestaande woningen. Dit verkopen doen we met veel persoonlijke aandacht en extra marketing vanuit ERA-Nederland. Wij zijn ook vanaf 2006 bij ERA-Nederland aangesloten. Ons team bestaat uit 6 medewerkers. Dit zijn zeer klantgerichte dames die op kantoor alles regelen en de makelaars die de waardebepalingen, bezichtigingen en taxaties verrichten. Toen ik in 2006 met het kantoor van start ging, dacht ik wat past bij Nijkerk en bij mij zelf, daar is de slogan: Gewoon Doen! uit voortgekomen. Geen hoogdravend gedoe, maar lekker no-nonsense elke dag bezig zijn met een optimale dienstverlening.

Joost Zijlstra, eigenaar en oprichter
Zijlstra ERA Makelaardij

 

Ons bedrijf staat er goed voor, wij krijgen nog steeds van veel klanten het vertrouwen om hun woning te mogen verkopen. Dat vertrouwen krijgen van klanten blijft voor mij een van de mooiste zaken van het makelaars vak In onze sector is het vanaf Corona alleen maar drukker geworden. Veel mensen uit de randstad hebben Nijkerk ontdekt, ruimer wonen voor minder geld. Met als gevolg dat veel woningen aan mensen van buiten Nijkerk verkocht worden.

Wat zijn de vooruitzichten en de toekomstverwachting?
De vooruitzichten van de huizenmarkt zijn altijd lastig te bepalen. Wat voor mijn gevoel wel blijft is de schaarste van koopwoningen. De prijzen en zijn vaak ook een golfbeweging. Vanaf 2015 hard omhoog, dat koelt nu mogelijk weer wat af, ook vanwege de stijgende rente. Maar mensen moeten toch blijven wonen en blijft er in mijn ogen behoefte aan een persoonlijke dienstverlening. Voor dat laatste zetten wij ons elke dag weer in!

Hoelang ondersteun je de Club al als Sponsor?
Dit is opgedeeld in 2 fases. Ik ben direct in 2006 gestart met sponsoring. Dit heb ik enkele jaren gedaan, toen ik minder op de Ebbenborst kwam omdat ik zelf nog volleybalde ben ik met de sponsoring gestopt. Toen ik zelf bij Sparta ging voetballen, dat was in 2013, ben ik weer begonnen met sponsoren.

Wat is jouw mooiste herinnering of beleving bij Sparta tot nu toe?
De wedstrijden om de KNVB-beker tegen BVO-clubs met veel publiek langs de kant, die blijven mij het meeste bij. Hopelijk volgt er dit seizoen nog een thuiswedstrijd om het kampioenschap in de 3e divisie.

Wat zou je vertellen over de Club aan iemand die onze BusinessClub nog niet kent?
Gewoon een keer komen, de sfeer is laagdrempelig en gemoedelijk. Het is een leuke manier om de zaterdagmiddag nuttig en aangenaam te besteden.

Sponsor van de week: GetJobsDone

– Door Rijk Veer- 

Eigen naam en functie?
Joost Hopman, Darryl Hopman en Jacky Fakkeldij

“Met GetJobsDone gaan we de arbeidsmarkt veranderen. Dat is een behoorlijk statement, maar geloof me: het gáát gebeuren want deze arbeidsmarkt is niet houdbaar. We zorgen ervoor dat jonge talenten zich ontwikkelen en bedrijven hier op een efficiënte manier gebruik van maken. Dit klinkt misschien als een uitzendbureau maar is het absoluut niet; daarover straks meer.”

Wat doet GetJobsDone?
Op het platform van het bedrijf kunnen bedrijven (studiegerichte) opdrachten plaatsen voor een vast bedrag en studenten voeren dit uit zonder contract of KvK inschrijving. Het werkt eigenlijk net zoals Marktplaats. Je plaatst iets voor een zelf te bepalen bedrag en iemand anders neemt het af. Of in het geval van GetJobsDone: voert het uit. Via GetJobsDone betalen bedrijven géén sociale lasten, géén vakantiedagen, géén transitievergoedingen of andere onnodige kosten. Hierdoor bespaar je minstens 30% op personeelskosten!

Daarnaast kunnen bedrijven output based opdrachten plaatsen, je betaalt dan niet voor input, maar juist voor output! Hierdoor is het dus niet ouderwets uurtje-factuurtje, maar een vaste opdrachtwaarde ongeacht de tijd. Je wil namelijk dat er taken worden uitgevoerd, niet dat er uren worden gemaakt. Een paar voorbeelden van opdrachten: een salestalent maakt voor jou 10 afspraken bij je doelgroep of een social media student creëert jouw content. Het maakt niet uit waar of wanneer de student het doet, als hij het maar voor de afgesproken datum af heeft.

Na twee jaar in de avonden en weekenden ideeën bedenken, uitwerken en het platform bouwen, zijn zij in januari 2021 officieel live gegaan. Al vrij snel sloeg het concept aan en al een aantal maanden na livegang wisten ze een investeerder te strikken, waardoor zij GetJobsDone konden uitbreiden en opschalen. Zodoende begonnen de eerste collega’s in mei 2021. Dat was ook het moment dat het voor GetJobsDone voelde dat het écht gingen beginnen.
Sindsdien hebben we flink wat bedrijven en studenten geholpen. Inmiddels hebben meer dan 5.000 studenten en 1.200 bedrijven zich geregistreerd op het platform. Ook hebben we in de tussentijd wat prijzen mogen ontvangen; we werden publiekswinnaar van “De 25 onder de 25” (lijst van de 25 meest veelbelovende startups geleid door ondernemers onder de 25) van MT/Sprout in 2021, zaten we in de halve finale van de Philips Innovation Award in 2022 en in de top 50 van de Blue Tulip Awards (internationale competitie over verbetering van de wereld).

Hetgeen waar we het meest trots op zijn, is het team. Het vraagt best wel wat van mensen om bij een platformstartup te werken. We zijn namelijk steeds bezig met verbeteren, ontwikkelen, veranderen en het halen van doelen. Daar moet men wel achter staan. De dynamiek en sfeer is daardoor heel anders dan bij de meeste bedrijven en daar horen goede mensen bij.

We zijn begonnen midden in de coronatijd, dus we wisten lang niet hoe het is zonder corona. Wat we nu zien is dat ten opzichte van vorig jaar, veel festivalorganisatoren ons weten te vinden. Hoewel we expres niet focussen op horeca opdrachten, ligt onze focus wel bij de events. Aangezien studenten het ook tof vinden om in het weekend geld te verdienen en doordeweeks meer op de studiegerichte opdrachten te focussen. Zo hebben we al een aantal gave projecten gedaan en staan er nog een aantal op de planning. Koningsdag was voor ons echt een succes! We hebben 3 grote festivals geholpen: Kingsland, Oranjebitter en Oranjebloesem. Daarnaast zijn we nog bezig met een prachtige samenwerking met Proef Amersfoort.

We willen aankomend jaar een nieuwe investering ophalen zodat we echt slagkracht hebben en kunnen doorgroeien in Nederland. Daarnaast ligt ons oog ook op het internationaliseren van GetJobsDone en willen we in 2023 het eerste kantoor in het buitenland openen.

We zijn sinds 2021 sponsor bij Sparta. Eigenlijk direct toen we begonnen met GetJobsDone overtuigde onze compagnon Richard Todd ons om te sponsoren. Sindsdien
hangt ons sponsordoek naast dat van Signploeg. We proberen zo vaak mogelijk bij thuiswedstrijden aanwezig te zijn en ook aankomend weekend zijn we weer van de partij!

Wat is jouw mooiste herinnering of beleving bij Sparta tot nu toe?
“De eerste wedstrijd waar wij als sponsor naartoe gingen. Het was heerlijk weer buiten, de sfeer was goed en hebben veel leuke connecties gelegd.”

Wat zou je over ons vertellen aan iemand die onze BusinessClub nog niet kent?
“Een actieve BusinessClub waar samenwerken en de verbinding zoeken centraal staat. En waar gezelligheid de boventoon voert.”

Wil je zelf nog van de gelegenheid gebruik maken om iets kenbaar te maken?
“Speciaal vanwege het aankomende kampioenschap van Sparta Nijkerk en het feit dat we een jaar sponsor zijn, willen we de Spartanen en leden van de BusinessClub graag helpen. Zo hebben we een unieke actie, waarbij je via www.getjobsdone.nl/sparta-nijkerk korting krijgt op de diensten van GetJobsDone. Met de actie krijg je 25% korting op toegang tot het platform.
Wil je daarnaast eens sparren over hoe je studenten efficiënt en kostenbesparend in kan zetten? Dan nodigen we je graag uit voor een bakje koffie. Contact leggen kan via info@getjobsdone.nl of persoonlijk naar j.hopman@getjobsdone.nl. Tot snel!”

Joost Hopman

Sponsor van de week: Autoschade Herstel Hacom

-Door Rijk Veer-

 

25 jaar!

Vandaag zijn we te gast wij bij Autoschade Herstel Hacom Nijkerk. Toevalligerwijs blijkt bij binnenkomst dat HACOM juist vandaag 25 jaar bestaat, dus eerst maar eens felicitaties overbrengen aan Theo en Martijn van den Ham. Ik val met de neus in de boter: eerst koffie drinken met wat lekkers, samen met al hun medewerkers. Na de koffie dan toch maar eens in gesprek met Theo en Martijn van den Ham!

Autoschade Herstel Hacom bestaat dus 25 jaar en al deze jaren is het bedrijf gevestigd aan de Klompenmaker 18 – 20 in Nijkerk.Historie van het bedrijf
Hacom is begonnen als een samenstelling van Van den Ham en Van Asselt Combinatie in 1997 en na 6 jaar is Theo van den Ham alleen doorgegaan. Korte tijd later kwam Martijn van den Ham ook in de zaak en 4 jaar geleden namen de heren het besluit dat Martijn op eigen benen zou gaan staan en hij het bedrijf definitief over zou nemen. Theo geniet weliswaar van zijn pensioen en probeert het was rustiger aan te doen. Dat hij z’n zoon daar waar nodig nog altijd met raad en daad terzijde staat, zal u niet bevreemden. Martijn: “Het gaat momenteel naar tevredenheid maar het blijft erg moeilijk om goede en ervaren medewerkers te krijgen. Wij prijzen ons dan ook heel gelukkig met alle medewerkers die hier nu werkzaam zijn en die hun vak verstaan. Ik heb alle opleidingen gevolgd die nodig zijn om zo’n bedrijf als Hacom te runnen maar draai zelf regelmatig mee in het herstelwerk. In deze tijd met alle nieuwe technologie is het zeker heel belangrijk om bij te blijven met wat er gebeurt in de auto markt. En daarom moet je alle nieuwe ontwikkelingen heel goed blijven volgen”.Dienstverlening en onderscheidend vermogen:
Hacom maakt haar klanten, die vaak wat teleurgesteld binnekomen met een schadegeval, graag blij en doet haar best de herstelde auto weer als nieuw af te leveren. En dat is precies waar Hacom zo trots op is en wat Martijn en zijn 12 medewerkers zo blij maakt: het resultaat is altijd direct zichtbaar en maakt niet alleen de klant, maar ook Hacom blij.

Coronaperiode
Martijn van de Ham opnieuw: “Wij hebben zeker heel veel last gehad van de corona maatregelen. Veel bedrijven lieten hun medewerkers thuis werken en dat houdt natuurlijk dan ook in dat er veel minder verkeer langs de weg was omdat de auto’s van deze medewerkers ook stilstonden. En dat betekende weer veel minder schade gevallen. Vooral 2020 was een zeer matig, het herstel zette zich in 2021 weer in en dat werd toch nog een goed jaar.
Maar nu alles inmiddels weer kan en mag, draaien we als nooit te voren en kennen we weer topdrukte. Wij zijn dan ook steeds op zoek naar goede nieuwe medewerkers die hun vak verstaan. Maar daar is nogal moeilijk aan te komen. Inmiddels hebben we er tal van grote klanten bij gekregen zoals grote bedrijven waar we alle schade voor mogen herstellen maar ook grote leasemaatschappijen met veel auto’s waar behoorlijk wat werk vandaan komt”.

Wat zijn de vooruitzichten en de toekomstverwachtingen?
Martijn geeft aan uiteraard moeilijk in de toekomst te kunnen kijken, maar voorlopig zit de toekomst voor het schadebedrijf er goed uit. Het is voor het schadebedrijf steeds moeilijker om bij te blijven in een wereld waar een auto steeds meer computergestuurd is. Hacom moet wel blijven zorgen dat zij bij blijven en daar moet men ook de juiste en opgeleide mensen voor hebben. Momenteel heeft men echter geen klagen en zien Martijn de toekomst optimistisch tegemoet.
Martijn: ”We denken wel dat er over een jaartje of 20 zelfrijdende auto’s komen en dan zal alles zeker anders worden. Het is nog onduidelijk hoe dit dan zal gaan met verzekeringen enz. Wellicht dat de opdrachten zich dan beperken tot werk van vaste dealers of van de fabriek. Maar dat is koffiedik kijken en daar beginnen we maar niet aan”.

Hoelang ondersteun je Sparta en de BusinessClub al als sponsor?
Volgens Theo al zolang als Hacom bestaat en zelfs ver daarvoor, dus minstens ruim 35 jaar!

Mooiste Herinnering aan Sparta
Beide heren in koor: “Dat was ongetwijfeld die bekerwedstrijd tegen Noordwijk. Sparta Nijkerk had in de ronde daarvoor Excelsior uit Rotterdam uitgeschakeld, destijds eredivisionist. De wedstrijd tegen Noordwijk moest eerst nog een keer worden uitgesteld wegens sneeuwval maar half december was het dan zo ver. Met heel veel mensen verzamelden we in ’t Koetshuis en daarna te voet, met een muziekkorps voorop, naar De Ebbenhorst. Onvergetelijk! Helaas verloren we die wedstrijd, volgens mij na penalty’s. Maar die avond vergeten we nooit meer!”

Wat zou jouden jullie vertellen aan iemand die de BusinessClub nog niet kent?
“Dat wij het een fantastische, gezellige en sociale club vinden, waar allerlei verschillende sponsors komen uit de hele regio en waar iedereen open staat op elkaar te helpen of te woord te staan. Hier kan elke nieuwe sponsors zich gelijk aansluiten en thuis voelen. In het Business Home is het bij elke thuiswedstrijd gezellig toeven en het is altijd een feestje waar je elke zaterdag naar uit kijkt. Steeds meer jonge ondernemers sluiten zicht hierbij aan wat heel goed is, zo ontstaan er ook steeds nieuwe ideeën. En het is goed om te zien dat er ook steeds meer dames bijkomen, het is zeker al lang niet meer enkel een mannen aangelegenheid. De saamhorigheid in het Van den Tweel Vastgoed Business Home, met al van deze mensen met verschillende leeftijden, is prachtig om te zien. Daarbuiten vinden wij dat Sparta heren 1 nu eindelijk kampioen moet worden, wat ze ook verdienen na zoveel jaren boven aan te hebben gestaan. Hier hebben we nog alle geloof in, het gaat lukken in dit seizoen. En dan zeker niet te vergeten onze trainer Eric Speelziek, een fantastische trainer en een mensen-mens die het nooit te veel vindt om even met een ieder een woordje te doen. Ook bij verlies en dat maakt het juist zo mooi! Daar buiten hebben wij zakelijk ook heel veel te danken aan de BusinessClub, we hebben hier veel werk vandaan gekregen”.

Wil je zelf nog van de gelegenheid gebruik maken om iets kenbaar te maken?
“Het is fantastisch om te zien dat er veel nieuwe jonge ondernemers aansluiten in de BusinessClub en wij hopen dat er nog velen bij zullen komen. Ik denk dat het een goede zaak is dat wij de sponsors eens goed om ons heen moeten kijken en helpen met het meenemen en aanbrengen van nieuwe sponsors. Maar we hopen dan wel dat binnen niet al te lange tijd het Business Home gaat uitbreiden , nu is het soms een behoorlijk vol!”

 

www.hacom-nijkerk.com

Sponsor van de week: BBU Juristen & Incasso’s

-Door Rijk Veer-

Wie kent hem niet, de eigenaar van BBU Juristen & Incasso’s? Bart Bosveld, al vele jaren sponsor van Sparta.
Wij spreken elkaar op zijn kantoor in Amersfoort, in alle rust met een bak koffie er bij. Bart heeft voor dit gesprek een uurtje uitgetrokken in zijn drukke leven, zodat we ruim de tijd hebben en niet worden gestoord.
Het bedrijf BBU Juristen & Incasso’s bestaat al ruim 20 jaar. Voorheen deed Bart dit samen met zijn vader Ap maar sinds enkele jaren is Bosveld sr. met pensioen en geniet hij van zijn welverdiende rust. Bart heeft de zaak overgenomen en werkt inmiddels met 6 medewerkers.

Bart Bosveld met zijn collega Karin van der Waal

Dienstverlening en historie
Ruim 20 jaar geleden verkocht Ap zijn toenmalige Deurwaarders en Incasso bedrijf, maar na enige tijd ging het blijkbaar toch weer kriebelen. Op de plek waar het vroegere bedrijf kantoor hield, verrees een nieuw bedrijf. Na een kort uitstapje elders trad ook Bart weer toe tot het incassobedrijf. Ap Bosveld is 4 jaar geleden definitief uitgetreden als mede directeur/eigenaar, zodat Bart nu volledig op eigen kracht de onderneming leidt. Bart vatte het plan op om vooralsnog wat kleinschaliger te werk te gaan. Dit om vooral meer maatwerk te kunnen leveren en een beter klantencontact te kunnen onderhouden. Corporate klanten vragen nu eenmaal om een andere benadering dan wat minder grote ondernemingen, waar een directere benadering veel eerder gewenst is.
Bart Bosveld: “Verder richtte ik mijn blik op hoger opgeleide medewerkers die al veel kennis van zaken hebben. Zij zijn natuurlijk ook het visite kaartje voor de klant. Op onze manier kunnen wij zowel de kruidenier op de hoek als ook de heel grote lease maatschappijen met vestigingen in het buitenland van dienst zijn. En wat dienstverlening betreft: snel contact onderhouden met de klant, geen wollige verhalen maar gewoon een eerlijke benadering voorstellen. Dus ook vertellen dat een zaak weinig kans heeft om tot een goed einde te komen, dat er weinig kans van slagen is en dat de kosten soms niet opwegen tegen het bedrag wat er nog te verhalen is. Ik wilde meer plezier hebben dan vroeger en niet te veel stress in mijn werk. En dat is tot heden heel goed gelukt. Bij ruim 90 % van de lopende zaken zijn we succesvol!”

Tijdens de pandemie heeft BBU niet te veel schade opgelopen. Bedrijven in nood werden goed ondersteund door de overheid en dat zorgde in eerste instantie voor minder faillissementen of achterstallige betalingen. Zoals verwacht, hebben veel bedrijven in het post-coronatijdperk lastiger wat vaker leidt tot financiële achterstanden. Zaken als huurachterstanden, bankrente en achterstallige belastingen zijn meer en meer aan de orde. Na een wat minder 2021 zijn de vooruitzichten echter weer prima.

Wat is de toekomstverwachting?
“Onze toekomstverwachting is dat we gestaag doorgroeien, we hebben er een nieuwe tak bij en dat is het Arbeidsrecht. Hier verwachten we heel veel van, onze collega Karin van der Waal gaat dit op zich nemen!”

Hoelang ondersteun je de club al als sponsor?
“Dat is heel veel jaar met een keer een kleine onderbreking. Maar nu ben ik elke thuiswedstrijd te vinden bij Sparta en ben ik altijd in de BusinessClub, waar het altijd erg gezellig is met zoveel ondernemers en waar het goed toeven is. Hier worden altijd veel zaken onder elkaar gedaan maar men gunt dit ook elkaar en dat maakt het juist zo mooi.

Mijn mooiste belevenis en herinnering bij Sparta zijn eigenlijk de prachtige wedstrijden zoals voorgaande jaren tegen NAC Breda en dit seizoen tegen ADO Den Haag, altijd met een vol bezette Ebbenhorst waar dan met zo’n groot aantal toeschouwers het geweldig spannend en gezellig is. En natuurlijk de promotie na een bloedstollende nacompetitie. Nu maar hopen dat we dit jaar weer kampioen worden waar we eigenlijk wel recht op hebben. Twee keer bovenaan staan en twee keer voortijdig moeten stoppen, dan hebben we nu wel een titel verdiend!”

Wat zou je zeggen tegen iemand die nog nooit bij Sparta of in het Van de Tweel Business Home is geweest?
“Als iemand een leuke middag wil mee maken dat moet hij zeker eens komen bij het bekende Middagje Sparta en dit beleven. Vooral omdat iedereen gelijk wordt opgevangen en er bij hoort.”

Wil je nog van de gelegenheid gebruikmaken om iets kenbaar te maken?
“BBU Juristen & Incasso’s is al jarenlang een gewaardeerde onderneming in Amersfoort en omstreken. Dat is mede te denken aan onze handelswijze. Samen met mijn collega Karin van der Waal lanceren wij een nieuwe tak aan het bedrijf: het BBU Arbeidsrecht. Een speciaal abonnement voor de MKB ondernemers waarmee zij écht geholpen zijn”, aldus Bart. Waarop Karin aanvult: “Dit abonnement kun je kort typeren: laagdrempelig, dienstverlenend én vooral een eerlijk verhaal tegen normale duidelijke tarieven”.

 

Sponsor van de week: Holland Aandrijftechniek B.V.

-Door Erik Baas-

Voor onze volgende sponsor van de week maakten we een afspraak met Herman van den Ham, directeur-eigenaar van Holland Aandrijftechniek BV.

“Ons bedrijf bestaat inmiddels 7 jaar”, vertelt Herman. “Na 34 jaar werkzaam te zijn geweest in de wereld van de aandrijftechniek heb ik besloten om zelf een bedrijf in de aandrijftechniek te beginnen. Ik ben gestart in Putten maar ben inmiddels 5 jaar gevestigd in Nijkerk aan de Tijsselingstraat 2.”

“Tot begin dit jaar werkte ik alleen met hulp van vrouw en kinderen maar sinds 1 januari hebben we een fulltime medewerker in dienst. Holland Aandrijftechniek is een specialistisch bedrijf op het gebied van aandrijftechniek. Onze kennis gaat heel ver, we komen altijd met een oplossing. Holland Aandrijftechniek is een regelrechte tegenhanger van de bestaande algemene technische groothandels, waar die specialistische kennis niet of nauwelijks aanwezig is.”

Wij houden voorraad en verkopen aandrijftechniek zoals:
• Elektromotoren
• Tandwiel- en wormwiel-kasten
• Aandrijfkettingen en kettingwielen
• V-snaren, tandriemen met de bijbehorende poelies
• Lagers
• Oliekeerringen
• Tandwielen en tandheugels
• As-koppelingen
• Industriële remmen
• Lineair techniek

Waarom Sparta Nijkerk,Herman?
“Ik kom graag en regelmatig bij Sparta. We hebben veel sympathie voor de club. Dat is voor ons de voornaamste reden om ons aan te sluiten bij de BusinessClub van Sparta Nijkerk, en natuurlijk is het zakelijk altijd goed als we wat meer lokale bekendheid verwerven.”

Hoe zien jullie de toekomst?
“De bedoeling is dat we met Holland Aandrijftechniek verder groeien. Er is steeds minder kennis bij de technische diensten van onze (potentiële) klanten. Wij, met onze specialistische kennis, kunnen bedrijven behulpzaam zijn waardoor ze zonder die kennis ook probleemloos door kunnen. Als extra service adviseren we bedrijven die nieuwe machines bouwen. Het gaat niet altijd om de kostprijs van een specifiek onderdeel maar door iets anders te construeren kun je vaak veel meer besparen. De lange levertijden van de laatste tijd zijn een bedreiging voor de continuïteit van bedrijven. Wij weten altijd wel de juiste onderdelen te vinden bij bevriende relaties ergens op de wereld. Kortom onze toekomst ziet er rooskleurig uit.”

Herman,wil je nog iets aanvullen op dit mooie verhaal?
“Sponsor van de week is een leuke manier om ons bedrijf lokaal in de spotlights te zetten. Ik ben al tevreden als er één sponsor of één Sparta-lid dit leest, bovenstaand verhaaltje herkent en ons een keer belt met een technische vraag!
Sparta is een mooie Nijkerkse voetbalclub. Het zou mooi zijn als we promoveren, maar het streven moet zijn om met zoveel mogelijk Nijkerkse jongens te voetballen. Dit voor de binding met het Nijkerkse publiek en de sfeer tijdens de thuiswedstrijden.”

Herman van den Ham, bedankt voor jouw bijdrage, graag tot ziens bij Sparta en heel veel succes!

Holland Aandrijftechniek B.V.
Tijsselingstraat 2
Nijkerk, NL
0341-745403
hvdham@hollandaandrijftechniek.nl

PIM

Als je echt de liefde voor je club wilt betuigen, onvoorwaardelijke trouw aan de vereniging waar je zoveel van houdt wilt belijden en in alles wilt uitdragen dat er voor jou maar één club is dan mag je ver gaan. Dan slaap je niet alleen in een pyjama van de club, zet je niet alleen een tatoeage van het clubembleem in je nek en laat je niet alleen je auto (of alleen je buitenspiegels…) spuiten in de clubkleuren. Dan laat je altijd en overal, geen enkel middel schuwend, blijken wát jouw favoriete club is. Om te beginnen reis je jouw club achterna, desnoods tot in Tuvalu of de federale staten van Micronesië. Soms val ik van mijn stoel van verbazing als ik zie hoe ver zoiets kan gaan. Telstar uit IJmuiden off-all-places heeft een supporter die tweewekelijks uit Zwitserland komt om zijn club aan te moedigen. De Haagse behangkoning John van Zweden was al ruim voordat hij mede- aandeelhouder werd van Swansea helemaal ‘lép’ van die club en reisde tientallen keren per jaar naar Wales om wedstrijden bij te wonen. Mensen laten hun tuin bestraten met het logo van de club of geven hun goudvis de naam van de clubtopscorer. Maar da’s me allemaal net te onschuldig, te lafjes. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik zelf ook niet helemaal vrij ben van clubkoorts en voor mij is dat extra belastend want ik heb er namelijk twee. Twee clubs waar ik minder van slaap als ze slecht presteren. Ik zou nog uit kunnen gaan leggen welke 2 dat zijn maar ik heb me laten vertellen dat dát inmiddels wel duidelijk is. Maar ik ben ook een lafaard. Ik beperk met tot plaagstootjes op social media, treiterij op een feestje of ik bel gewoon Jan Lovink. Maar dat slaat allemaal nergens op.

De liefde voor de club moet zó diep zitten dat je je ongenuanceerd en ongeremd met het beleid van de club bemoeit omdat het anders niet goed komt. Dan ontregel je wedstrijden, gooi je stenen bij clubbestuurders en – vrijwilligers door het raam en bepaal jij of de vleugelspits van jouw club voor een andere mag kiezen. Jij. En niemand anders. Zijn ze nu helemaal belazerd? Door jouw acties zijn ze trots op jou, binnen de club want jij laat het allemaal niet maar zo gebeuren.

Nóg mooier wordt het als de liefde voor je club omslaat in het haten van andere clubs. Want dan ga je nóg verder. Dan hang je een pop over de reling van de tweede ring als ultiem teken van afschuw over de keeper die jouw club net heeft verlaten. Of bedreig je niet alleen de speler die jouw club voor een andere heeft ingeruild maar ook zijn vrouw en jonge kinderen. Dan steek je het supportershome van de vijand in de fik of, en dán heb je pas écht je sporen verdiend, je slaat gewoon een aanhanger van de tegenpartij met een klauwhamer hartstikke dood. Ik zie beelden (gelukkig) uit andere delen van de wereld, waar twee supporterskampen elkaar naar het leven staan op een manier waar de Slag van Nieuwpoort bij verbleekt. Al Ahly- Zamalek, 2-1, 6 doden, 12 gewonden. Valt mee. Real Tomayapo-Club Indenpendiente 3-0, 11 doden, 61 gewonden. Magere oogst.

En dat doe je allemaal voor je club. Of liever gezegd: tégen die andere club. Want dat zijn allemaal tering-joden of ******- homo’s. Denk maar niet dat je met je dochter nog op de tribune van de tegenpartij kunt gaan zitten want dan heb je, als je geluk hebt nog net de keuze: of je verlaat zelf als de brandweer het stadion óf ze rossen je er met een mannetje of 8 even uit.

Een doorgesnoven idioot vond onlangs tijdens de wedstrijd Vitesse- Sparta Rotterdam dat hij het recht had om even, en public, verhaal te gaan halen bij de keeper van de tegenpartij (o karma, die keeper bleek toen de vandaal dichterbij kwam, 2.10 mtr. groot dus de boosdoener verbeterde tijdens het angstige sprintje terug zijn persoonlijk record met maar liefst 2 seconden!). In Utrecht moest weer een wedstrijd stil gelegd worden omdat het bijna Chinees Nieuwjaar leek in het uitvak en scheidsrechters moeten nog steeds wedstrijden stil leggen omdat er oerwoudgeluiden neerdalen vanaf de tribune…

Ik ben blij dat er bij onze club af en toe ook eens vuurwerk wordt afgestoken op de Sven Onland tribune of scheldkanonnades (met heel veel taalfouten…) van de lange zijde rollen anders sta je toch mooi voor gek, vandaag de dag.

Het is pas echt lachen-gieren-brullen als supporters zich uit gaan laten over de ellende van een ander, zich druk maken om het wel en wee van de club waar ze eigenlijk niets mee te maken willen hebben, dan kun je pas écht zeggen dat je lak hebt aan alles. Dan ben je écht de held van de club!

Allemaal onzin natuurlijk. Ik weet dat er in onze kantine soms smalend wordt gelachen, bijvoorbeeld om de tegenvallende resultaten bij onze buren. En ineens realiseerde ik me dat we daar bij tijd en wijle allemaal wel eens aan mee doen. Maar da’s raar toch? Hoeveel prachtige stadsderby’s hebben we niet uitgevochten aan beide zijden van de sloot? Hoe lang keken we niet uit naar de aanstaande clash? Hoe ludiek waren de acties van beide supportersgroepen niet. Ik heb er ergens in mijn huis nog de bewijzen van.

Onlangs sprak ik een hardwerkende vrijwilliger en ras-NSC-er. Laten we ‘m voor het gemak even Pim noemen (volledige naam bij de redactie bekend). Pim is verknocht aan zijn club en geeft daar zijn ziel en zaligheid aan. En ik merkte dat hij zich zorgen maakte. Over de resultaten, de stand op de ranglijst. Over vertrekkende spelers. Over andere zaken bij de club. Zijn club. Een club waar ‘ie net zoveel van houdt als ik van Sparta Nijkerk. Een club die hij volgens mij, al breekt de 3e wereldoorlog uit, nóóit in de steek zal laten. Alleen al door de Pims in deze wereld zouden we toch moeten hopen dat ook zijn club nog 1.000 jaar bestaat en dat we ooit weer een onvervalste Sparta Nijkerk- NSC op het programma hebben? Met gevatte grappen vooraf of dubbelzinnige spandoeken tijdens de wedstrijd, met briljant bedachte liedjes bij onderlinge ontmoetingen. Maar zonder klauwhamers, zwaar vuurwerk of bedreigingen. En met bier na afloop. Gewoon met Ab. En met Eddy en met Jerry. Én met Pim.

Ik denk niet dat hij mij kwalijk neemt dat ik dan wél hoop op winst voor mijn club.
Nico Fiegen

Sponsor van de week: Stal Creative Agency

-Door Rijk Veer-

Bedrijfsnaam?
Stal Creative Agency

Eigen naam en functie?
Richard Todd, aanjager van de Stal

Hoelang bestaat het bedrijf al? Vertel eens iets over de historie van het bedrijf en waar het nu is gevestigd?
Het bedrijf is opgericht in 1999, maar heeft sinds die tijd een aantal veranderingen ondergaan. We zijn begonnen als Todd Reclamemakers. Binnen dit bedrijf maakten we op allerlei verschillende manieren reclame: online, maar ook offline. We merkten dat dit niet meer paste binnen 1 bedrijf. Mensen konden niet meer in hun specialisme werken omdat de opdrachten en werkzaamheden zo divers waren geworden. In 2018 zijn we verhuisd en hebben we besloten het bedrijf te splitsen. Er zijn twee labels ontstaan, de een voor signing en de ander voor branding- en marketing. Ik wilde mijn eigen naam –Todd – graag uit de naam van het bedrijf. Zo zijn Signploeg en Reclamestal ontstaan. Reclamestal was toendertijd een full-service reclamebureau. Maar ook in deze nieuwe setting bleek dat we nog steeds te veel deden. Er was te weinig focus binnen het bedrijf, we verloren geld en daardoor was de werksfeer gestrest. Iedereen deed zijn dingen voor een beetje, dus moesten we opzoek naar een andere manier van werken. Daarom zijn we gaan kijken naar waar wij als bedrijf voor willen staan en waar onze specialiteiten liggen. We kwamen erachter dat wij het beste zijn in het ontleden van de strategie van een bedrijf. Hier moesten we ons op gaan focussen, zodat we konden doen waar we echt goed in zijn. Dit hebben we in 2021 uitgesproken en sindsdien heten we Stal Creative Agency.
Bij de verhuizing zijn we verhuisd naar de Hogeweg in Amersfoort. Onze pay-off ‘goede ideeën hoeven echt niet uit een grachtenpand te komen’ is ontstaan doordat wij in het begin in een oude, omgebouwde stal werkten. Hier moesten we natuurlijk ook iets mee doen in ons nieuwe pand. Dus hebben we een oude stal nagebouwd en het een moderne tint gegeven.

Dienstverlening van het bedrijf, onderscheidend vermogen en aantal medewerkers?
Sinds de verandering naar de Stal zijn we ons gaan specialiseren. We richten ons op strategie, positionering en creatie. We vertellen verhalen, jouw verhaal. Want dat is waar we echt goed in zijn.
We gaan te werk met Plan de Champagne. We kwamen op toevallige wijze op deze term en vonden het perfect passen bij onze nieuwe identiteit. Met het Plan de Champagne, gaan we planmatig te werk in een tijdsbestek van 3 tot 6 maanden. Zo creëren we dus kop-staart projecten. Er zijn regelmatig feedbackmoment met de klant, zodat de klant echt betrokken is bij het project. Customer intimacy, uit de waardestrategie van Tracey en Wiersema, is namelijk een belangrijke waarde binnen ons bedrijf. Dit doen we met een supergezellig team. We hebben een projectplanner, account/strateeg, content marketeers en designers.

Heeft het bedrijf last gehad van corona en hoe staat het er nu bij?
Ook wij hebben de negatieve effecten van corona meegekregen. De eerste golf van corona kostte ons de helft van de omzet. Dit was een moeilijke periode. We waren het jaar ervoor verhuisd naar het nieuwe pand en daar hoorden ook hogere kosten bij. Omdat we geen recht hadden op hulp vanuit het overheid-steunpakket moesten we het op eigen kracht doen. Elke lockdown was de impact van corona sterk merkbaar. Gelukkig konden we door creativiteit overleven en doorgaan. Maar corona heeft ook goede dingen teweeg gebracht. Zo hadden we bijvoorbeeld tijd om onszelf te verbeteren. We hebben de structuur, mensen en diensten aangescherpt en hebben daar nu veel profijt van.

Wat zijn de vooruitzichten en de toekomstverwachting?
De vooruitzichten zijn voor ons goed. We zijn stabiel en gezegend met fijne collega’s en klanten. Wel ben ik van de uitdagingen en wil ik altijd blijven vernieuwen. Dus blijf ik altijd streven naar hogere kwaliteitstandaarden, optimale processen. Zowel bij Signploeg als bij de Stal.

Hoelang ondersteun je de Club al als Sponsor, en ben je vaak aanwezig bij Sparta op de zaterdag in de BusinessClub?
Vanaf 2020 ondersteunen we de club. Voor ons was dat in eerste instantie voor de BusinessClub en het netwerk. Maar al snel raakte we nauw betrokken bij de club en werden we zelf ook Spartanen. Daarom zijn we er zo goed als elke thuiswedstrijd bij om de jongens te supporten.

Wat is jouw mooiste herinnering of beleving bij Sparta tot nu toe?
Afgelopen najaar, toen er even geen lockdown was, was er een thuiswedstrijd tegen ADO. Ik heb me die avond zeer vermaakt. Er hing een geweldige sfeer en het was enorm gezellig. Dit is zeker een hele leuke herinnering om aan terug te denken.

Wat zou je over ons vertellen aan iemand die onze BusinessCub nog niet kent?
Met name de prettige sfeer en toegankelijkheid is groot. Laatst nam ik mijn compagnons van GetJobsDone mee, die fervent voetbalfans zijn uit het naaste vissersdorp, en hadden zoveel lol dat zij nu ook graag iedere thuiswedstrijd bijwonen!

Wil je zelf nog van de gelegenheid gebruik maken om iets kenbaar te maken?
Mochten er BC’ers zijn die op een punt staan met hun bedrijf waarbij zij zich afvragen, ‘klopt mijn verhaal en uitstraling nog wel bij wie we zijn?’ dan drink ik graag eens een kop koffie met ze om meer te vertellen over een herpositionering en de voordelen daarvan.

www.destal.nl

Middagje Sparta Nijkerk Women Only

Madelon Kok en Julia van den Bosch maken onderdeel uit van het meiden- en vrouwenvoetbal bij Sparta Nijkerk, en wel op twee manieren: Allereerst spelen ze allebei zelf in Vrouwen 5, dat op de gezellige vrijdagavond haar competitie afwerkt. Ten tweede maken ze ook allebei onderdeel uit van de sponsorcommissie van de BusinessClub Sparta Nijkerk. Vanuit die commissie werken ze samen met o.a. Sponsormanager Rijk Veer aan een verdere uitbreiding van het sponsorbestand van de club.

Waar zijn jullie op dit moment mee bezig?

Julia vertelt enthousiast over een idee dat een aantal maanden geleden bedacht werd. Een middagje Sparta zoals heel veel ondernemers dat al kennen rond wedstrijden van het eerste elftal van de mannentak van v.v. Sparta Nijkerk maar dan rond een wedstrijd van het eerste vrouwenteam. Middagje Sparta? Madelon vult aan: “Ja, bij iedere thuiswedstrijd van het eerste is het altijd gezellig druk op de Ebbenhorst: muziek voor de wedstrijd, veel publiek rond het veld, en in de Business Club ook veel ondernemers die komen voor een drankje en een hapje maar ook voor het netwerken met andere ondernemers”.

Middagje Sparta Women Only

“Het lijkt ons super leuk om z’n zaterdagmiddag nu eens te organiseren, maar dan specifiek gericht op de vrouwelijke ondernemer en/of de partner van een lid van onze Business Club. Voor en door vrouwen dus. We willen graag nog meer aandacht voor de meiden- en vrouwentak van v.v. Sparta Nijkerk en haar vlaggenschip dat nu bovenaan de tweede klasse oost staat. De ambitie is om door te stoten naar de Hoofdklasse. Wat is er leuker dan zo’n event te organiseren rondom de wedstrijd op 30 april tegen SC Genemuiden die nog volop meestrijdt voor die plek om het kampioenschap”.

Hoe ziet het programma eruit?

Julia: “We beginnen de middag met een tweetal gastsprekers. Twee lokale onderneemsters vertellen graag over hun ervaringen als sponsor van onze club. Daarna kan iedereen deelnemen aan een workshop cocktails maken. Als de sfeer er daarna goed inzit volgen we op de VIP-seats van de Business Club de wedstrijd van die middag. Hopelijk wordt dat een prachtige wedstrijd waarin de vrouwen de directe concurrent verslaan. Na afloop is er in het Van den Tweel Business Home alle ruimte voor een drankje en een hapje en zal een DJ zorgen voor de muziek. Ook de speelsters van Sparta VR1 zullen aansluiten en graag iets vertellen over hun ervaringen op het veld die middag. Dankzij diverse winkeliers en onderneemsters krijgt iedere deelnemer een Goodiebag mee naar huis”. Madelon noemt direct daarna nog even dat de hele middag wordt aangeboden zonder kosten voor de deelneemsters. Wel is even aanmelden nodig, maar dat kan heel eenvoudig via de QR-code op bijgevoegde flyer of via deze link.

Willen jullie tot slot nog iets kwijt?

Je kunt je ook aanmelden als je geen lid bent van de Business Club? Dit event is ook opgezet om gewoon een gezellige middag te hebben en op die manier kennis te maken met de club en andere vrouwelijke ondernemers.

Aan het enthousiasme van de meiden kan het niet liggen, ze kunnen niet wachten tot de 30e. Sparta Nijkerk rekent op een super leuke en drukbezochte middag.

Sponsor van de week: GBI Gerritse

-Door Leonie van Bloemendaal-

Het begon op een (eindelijk) zonnige morgen toen ik, tijdens het uitlaten van de hond, Conny Gerritse tegenkwam. Ik liep al een tijdje rond met de vraag hoe ik Harrie zo ver zou kunnen krijgen om een interview te geven… want dat doet ‘ie niet zo graag. “Conny, als ik hem nou zeg dat we het kort houden en dat het maar een paar vragen zijn en dat ie er dan heeeeel lang vanaf is… krijgen we het dan voor elkaar denk je? Als jij het vast bij hem in de week wilt leggen? Heel graag!”

Na de wintersport er toch maar even een appje aan gewaagd. Ik dacht nog, dat doet ie nooit… En wat schetste mijn verbazing? Ik kreeg als antwoord: Zeg maar wanneer!

Watergoorweg 31a, tegenover Sporthal Watergoor, daar zit GBI Gerritse. Dat weet bijna iedere Nijkerker wel. Dat ze veel technische spullen hebben, weten de meesten ook wel. Maar hoe en wat precies? Dat ga ik Harrie mooi eens even vragen!

 

 

GBI Gerritse, wat doen jullie nou precies?
We faciliteren technische producten voor de bouw en industrie. Wat we niet doen is hout en bouwstoffen voor de bouw zelf. Alle hulpmiddelen dus wel. Van tuinslang, tot bezem, ijzerbeslag, werkkleding, werkschoenen, gereedschap…veel dus.

We concentreren ons op Business to Business markt. We nemen de zorg uit handen. Dit houdt in dat we het magazijn voor andere bedrijven ook kunnen bijhouden, balansen, en zorgen dat de voorraad aangevuld blijft. Ook leveren we werkschoenen voor een aantal grote bedrijven in Nijkerk! Ook daarin nemen we de zorg dus uit handen. Buiten werktijd kunnen werknemers komen passen en de juiste werkschoen meenemen. Ideaal! Met de betreffende bedrijven hebben we een budget afgesproken en wij regelen de rest.

Hoe ben je ooit begonnen?
Ton Evers zat destijds nog in de stad, ook voor velen bekend. Hij richtte zich ook op de particuliere markt. Ik werkte bij hem van 1990 tot 1995. Heel veel geleerd, maar het werd tijd voor iets anders. Daarna heb ik een poos bij Nauta gewerkt. Ik wist al vroeg dat ik mijn eigen boontjes wilde doppen, dus toen Ton Evers wilde gaan afbouwen en mij in 2000 benaderde om het bedrijf over te nemen, ben ik daarvoor gegaan. Dat was een goede zet. Inmiddels hebben we ook een mooie vestiging in Ermelo. Conny, mijn vrouw, werkt ook voor het bedrijf en mijn twee zoons studeren nu nog, maar zijn de zaterdagen ook te vinden in de filialen. Aan het einde van de zaterdagmiddag komen we allemaal thuis om daar gezellig het weekend in te luiden. Je snapt waarom je mij op zaterdag dan weinig ziet bij Sparta.

Hoe ben je bij de BusinessClub van Sparta gekomen?
Mijn zoons, Jarno en Luuk, voetballen allebei niet. Zijn altijd meer van de fietscross geweest. Maar dat ging meer via via, je weet wel hoe dat gaat. We leveren bij Sparta en dan wil je wat terug doen. Wel een mooie club en altijd gezellig. Veel bekenden! Gauw te gezellig, haha!

Hoe kijk je aan tegen de corona-periode?
We konden openblijven gedurende de corona-periode. Dat was voor ons wel heel fijn. Maar wel een periode waarvan ik blij ben dat ie voorbij is en dat we terug kunnen naar normaal. Alhoewel we nu beland zijn in de Oekraïne-Rusland problematiek…laten we hopen dat dat snel afgelopen is, voordat er nog meer slachtoffers vallen.

 

 

Sponsor van de week: Drenth Makelaars

-Door Rijk Veer-

Het is natuurlijk geen nieuws als we zeggen dat woningmakelaars al een tijdje in een soort rollercoaster zitten en razend druk zijn. Toch zit Sander van Dronkelaar, directeur/eigenaar van Drenth Makelaars uit Amersfoort, enthousiast op ons te wachten.

Hij vertelt dat Drenth Makelaars al sinds de jaren ’90 bestaat. Voorheen onder de naam Domicilium, maar in 2011 is de naam veranderd in Drenth Makelaars. Met 6 gedreven medewerkers timmeren zij behoorlijk aan de weg, de eerste jaren als fullservice makelaardij (woning- en bedrijfsmakelaardij) maar sinds 2011 is het bedrijf meer gericht op de woning makelaardij. Onze klanten zijn particulieren maar ook Institutionele beleggers en projectontwikkelaars.

Van Dronkelaar steekt bevlogen van wal: “Wij richten ons echt op de aankoop-verkoop en verhuur van de woningmarkt en zijn natuurlijk actief in Amersfoort maar ook in Nijkerk, Hoevelaken, Soest en Leusden. Wij doen ons best om waar te maken wat wij beloven en eigenlijk zijn wij een ouderwetse dienstverlener die altijd de gemaakte afspraken na komt. Als je op onze website doorklikt naar een onafhankelijke reviewsite, wordt het interessant. Zo’n duizend reacties van opdrachtgevers. Een gemiddeld cijfer van een 9.3. Maar wat vertellen opdrachtgevers over Drenth? Een woord dat geregeld terugkomt is: ‘doorpakken’. Een eigenschap die essentieel is in ons vak, zeker nu. Zo helpen we een jong stel in een oververhitte markt toch aan een appartement. En zo leiden we een verkoop van een villa met twintig bezichtigingen in goede banen. Opdrachtgevers blij maken met persoonlijke begeleiding en een goed resultaat. Daar doen we het voor. Natuurlijk, deskundigheid is daarin onmisbaar. Mensen onderschatten nog steeds wat er geregeld moet worden bij de aan- en verkoop van een woning. We zijn een NVM-makelaar en we zijn goed gecertificeerd. Elke medewerker die je spreekt is op de hoogte van alle opdrachten. Je kunt ons makkelijk bereiken, ook in de avonden en in het weekend. Maar bovenal zijn we enthousiaste en transparante doorpakkers. Onze werkwijze geeft opdrachtgevers minder stress en meer plezier. Deze houding – no-nonsense, doorpakken naar een deal – heeft ons al vijf keer de publieksprijs opgeleverd van ‘beste makelaar in de provincie Utrecht’. Dus: op zoek naar een makelaar die bij jou past voor een waardebepaling, taxatie, aankoop of verkoop? Pak door en ga naar drenthmakelaars.nl.

Als we hem vragen hoe zijn bedrijf door de coronaperiode heen is gerold, vertelt hij ons dat 2020 en 2021 toch écht uitzonderlijke jaren waren. Hij vervolgt: “Eigenlijk hebben wij als makelaardij geen enkele teruggang gehad door de corona. Toen de pandemie ongeveer 2 jaar geleden begon, was natuurlijk iedereen onzeker en de eerste weken liepen de bezichtigen terug omdat we allemaal aan het aftasten waren wat er ging gebeuren. Maar al snel werd het drukker dan voor de corona-tijd. Niet alleen met bezichtigingen maar ook direct met de verkoop. Dat voelde eigenlijk wel vreemd omdat niemand wist wat we konden verwachten. Ook voor ons als makelaar was alles onzeker en waren we ongerust wat de impact van de corona voor ons bedrijf zou betekenen. Wij merkten vooral dat veel mensen thuis moesten blijven of thuis gingen werken en dus kennelijk meer tijd hadden om na te denken en bewuster werden over hun eigen woning en hun woon omgeving”.

Al snel werd duidelijk dat mensen ze meer woonruimte wilden en eigenlijk zochten naar een grotere woning. De bezichtigingen namen al snel hand over hand toe. Omdat ook de rentestand erg laag was ontstonden er simpelweg meer mogelijkheden. Zowel in 2020 als 2021 steeg de omzet explosief. Zoals gezegd, verwacht Sander van Dronkelaar dat ook 2022 nog steeds goed zal zijn.

“In het begin had je voor elke bezichtiging wel 20 geïnteresseerden en er werd altijd veel overgeboden. Inmiddels zijn de prijzen torenhoog gestegen en je merkt nu de prijzen zo hoog zijn dat veel mensen aan hun plafond zitten en niet meer kunnen betalen voor een woning. Nu zijn er bij elke bezichtiging geen 20 geïnteresseerden meer maar nog ongeveer 10 gemiddeld. Wel wordt er nog steeds veel overgeboden over het bedrag wat wordt gevraagd. Daar is niets aan veranderd. Dit omdat er nog steeds een woning schaarste is, maar wel een grote vraag naar woonruimte”, licht hij toe.

Over de vraag of er in het internet-tijdperk eigenlijk nog wel behoefte is aan de traditionele makelaar is men bij Drenth Makelaars duidelijk: “In het begin waren we wel ongerust dat we hierdoor een stukje van ons marktaandeel zouden verliezen. Maar door de grote hoeveelheid informatie die men kan vinden ziet men vaak door de bomen door het bos niet meer. Zeker bij het verkopen of aankopen van een woning praten we over grote bedragen en worden mensen toch onzeker als men niet zeker weet wat men wel of niet moet doen. Dus we merken dat men toch liever een makelaar inschakelt die de hele transactie begeleidt. Zeker met onze ervaring en adviezen, dat geeft de klant toch veel rust. Dus de verwachting is dat de expert altijd toch nodig zal zijn en zeker voldoende werk zal houden. Mede door de kennis, bijvoorbeeld in welke staat een huis verkeert, wat een woning waard is, de bestemming, hoe het er bij ligt, wat er mogelijk in de toekomst omheen wordt gebouwd, of het bij een snelweg ligt enz.

Al deze zaken zijn belangrijk bij de koop van een nieuwe woning en hier heeft de makelaar dus veel verstand van. In de toekomst zal er zeker een stuk van onze dienstverlening gaan veranderen, maar dat is nu nog niet van toepasing. De toekomst ziet er dan ook goed uit en we hoeven hier gelukkig ons geen zorgen om te maken”.

We vragen hem tenslotte naar zijn gevoel bij onze BusinessClub: “Ik ben pas lid van de BusinessClub sinds afgelopen november, net vóór de lockdown en kon nog precies 1 wedstrijd komen kijken. Nu we weer mogen, ben ik pas bij de wedstrijd tegen FC Lisse wezen kijken. Wat een spanning aan het eind maar wel een prachtige uitslag! Ik zal zeker vaker langs gaan komen. Ik kijk  uit naar de wedstrijd en zeker de gezelligheid in de BusinessClub met zoveel ander sponsors. De enkele keer dat ik bij Sparta Nijkerk ben geweest heb ik als zeer positief ervaren en zal dit ook zeker doorvertellen bij mijn kennissen. Ik had al veel positieve geluiden ontvangen van andere mensen over Sparta en de BusinessClub en daar is niets aan gelogen”.

Uiteraard is ook het laatste woord aan Sander: “Wij zijn in de omgeving en zeker ook in Nijkerk (waar ik woon) continue op zoek naar woning aanbod. Dus op zoek naar een makelaar die bij jou past voor een vrijblijvende waardebepaling, taxatie, aankoop of verkoop? Pak door en ga naar www.drenthmakelaars.nl “.

Lees ook: https://www.contentamersfoort.nl/nieuws/sander-van-drenth-makelaars-2021-was-uitzonderlijk-in-2022-misschien-wat-minder-gekte

Drenth Makelaars
Bergstraat 39-41
3811 NG Amersfoort
033 46526202 amersfoort@drenthmakelaars.nl

 

Sponsor van de week: Van Doorn en Top

Door Erik Baars

 

Voor onze rubriek ‘Sparta BusinessClub Sponsor van de week’ reizen we helemaal af naar Nijkerkerveen. We spreken met Gerrit Kieft van autobedrijf en tankstation Van Doorn en Top, gevestigd aan de Amersfoortseweg 103 in Nijkerkerveen. Gerrit is een fervent Sparta supporter en nagenoeg altijd aanwezig als ons eerste elftal thuis speelt. We hebben veel klanten uit Nijkerk e.o., aldus Gerrit, en ik kom graag bij Sparta. Voor ons voldoende redenen om als Van Doorn en Top aansluiting te zoeken bij de BusinessClub van Sparta.

“Al onze kennis heeft zijn oorsprong in gevoel”
Deze zin van Leonardo da Vinci beschrijft eigenlijk heel mooi het uitgangspunt van onze bedrijfsvoering. Italië is bij uitstek het land van emotie, temperament en passie. Geen wonder dat wij ons met volle overgave inzetten voor Italië en haar prachtige producten. Wij beschikken over ruime kennis en jarenlange ervaring met de merken Alfa Romeo, Fiat en Lancia. Maar daar houdt het niet op. Zo zijn wij in het verleden dealer geweest van onder andere Simca, Talbot, Sunbeam, Chrysler, Nissan en Datsun.

Bedrijfshistorie
Ons bedrijf is opgericht in het jaar 1920, door de heren Geurt van Doorn en Kees Top. In de twintiger jaren bestonden de werkzaamheden hoofdzakelijk uit het leveren van brandstoffen door middel van ons Esso tankstation en het runnen van een fietsenmakerij. Het tankstation is vandaag de dag, zij het in gemoderniseerde vorm, nog steeds te vinden aan de Amersfoortseweg in Nijkerkerveen. Van Doorn en Top heeft reeds jaren ervaring met voertuigen van Italiaanse makelij. Dit is iets wat veel vaste klanten al van ons weten. Velen weten echter niet dat wij in het jaar 2015 het genoegen hebben gehad, ons 95 jarig bestaan te mogen vieren. Inmiddels wordt ons bedrijf geleid door de derde generatie van de familie.

Begin 2014 hebben wij onze kwaliteit en service kunnen uitbreiden met het Checkstar Service Netwerk. Checkstar is dé leverancier van de merken Alfa Romeo, Fiat en Lancia. Door de uitbreiding van de service kunt u nu terecht voor uw onderhoud, reparaties, APK-keuring en schadeherstel voor de beste kwaliteit tegen de laagst mogelijke kosten. Wij kunnen op deze manier u, als autorijder, de optimale prijs/kwaliteit verhouding bieden.

Bij autobedrijf Van Doorn en Top kunt u terecht voor de aanschaf van een betrouwbare gebruikte- en ook een nieuwe auto. Door gebruik te maken van ons uitgebreide netwerk zijn wij in staat om, naast onze specialisatie in Alfa Romeo, Fiat en Lancia, van nagenoeg alle merken nieuwe en gebruikte auto’s aan te bieden. Uiteraard bieden wij ook deze auto’s, met de garantie en service die u van ons gewend bent, tegen scherpe concurrerende prijzen.Van Doorn en Top heeft altijd een ruim aanbod gebruikte auto op voorraad. Bezoek onze website op www.vandoornentop.nl of de showroom in Nijkerkerveen voor een advies op maat.

Gerrit Kieft hartelijk dank voor jullie BusinessClub lidmaatschap en het prettige gesprek, succes met jullie mooie bedrijf en graag tot ziens bij Sparta Nijkerk!

Sponsor van de week: Van den Tweel Vastgoed

Door Nico Fiegen

We treffen Gerard van den Tweel, zonder twijfel de bekendste ondernemer van Nijkerk, terwijl hij z’n kantoor binnenwandelt met een enorme stapel leesvoer onder z’n arm. “Combinatie van werk, politiek en privé zaken” zegt ‘ie als we hem vragen of hij dat werkelijk allemaal heeft doorgeworsteld.

Van den Tweel, sinds ruim 1 ½ jaar hoofdsponsor van onze club, informeert ook nu terloops naar het wel en wee van onze club. Sinds hij met zijn bedrijf “Van den Tweel Vastgoed” op het shirt van onze hoofdmacht staat is hij oprecht geïnteresseerd in alles wat er binnen Sparta Nijkerk speelt. Nijkerk en omgeving weten al een tijdje dat Gerard van den Tweel niet de moeilijkste is als het gaat om de ondersteuning van clubs en instanties. Of het nu gaat om de Voedselbank, clubs in woonkernen als bijvoorbeeld Nijkerkerveen of bij onze vereniging, mensen doen vrijwel nooit tevergeefs een beroep op hem. “Ik vind dat eerlijk gezegd ook wel enigszins een verantwoordelijkheid van ondernemers in Nijkerk. Al we het verenigingsleven met z’n allen goed in stand houden, maken we het in onze stad een stuk plezieriger op en dat vinden wij ondernemers dan wel weer op een andere manier terug”.

“Ik denk dat ik niet duidelijk hoef te maken dat een groot gedeelte van mijn tijd op gaat aan mijn bedrijven, maar ik ben inderdaad ook politiek geëngageerd. Ik werd in 1974 lid van de VVD dus snel gerekend maak ik me al bijna 50 jaar druk voor die partij”. Van den Tweel vindt het niet meer dan normaal dat hij als ondernemer ook een duidelijke politieke keuze moet maken en gaat er vanuit dat iedereen wel snapt dat de VVD dan het best bij zijn ambities aansluit. “Ik ben een liberaal in hart en nieren, daar kom ik graag voor uit. Liberalen nemen graag hun verantwoordelijkheid, schuiven niet vaak dingen af en staan voor hun principes” zegt de Nijkerker die bij de komende Gemeenteraadsverkiezingen als 19e op de lijst staat.

“Omdat ik zakelijk druk genoeg ben, ambieer ik niet direct een politieke carrière maar als na de verkiezingen op 16 maart blijkt dat ik een actieve rol moet gaan vertolken voor mijn partij dan zal ik mijn verantwoordelijkheid nemen”. Over hoe van den Tweel dat denkt te gaan inkleden heeft hij een duidelijke mening. “Zoals gezegd ben ik druk genoeg als ondernemer dus politieke werkzaamheden zullen dan wat meer verdeeld moeten gaan worden. Bovendien zal ik heel erg moeten waken dat mijn commerciële en politieke belangen elkaar niet gaan schaden. Ik wil zeker niet de ondernemer zijn die voordeel haalt uit zijn politieke bemoeienissen. Ik denk echter wel dat ik met mijn ervaring als ondernemer en prominent lid van de VVD goed weet wat er lokaal speelt en daar wil ik Nijkerk graag van laten profiteren”.

Gerard van den Tweel heeft al lang de leeftijd om achter de geraniums te gaan zitten, maar alleen al van die gedachten gruwelt hij: “Het ondernemerschap is me volgens mij bij m’n geboorte al meegegeven en op jonge leeftijd werd duidelijk dat daar dan ook mijn uitdaging lag”. In de loop der jaren bouwde Van den Tweel een waar imperium op aan supermarkten, horeca en vastgoed. “En dat begon allemaal in Nijkerk en het is daarom dat deze stad mij zo na aan ’t hart ligt. Ik voel me gelukkig dat ik als ondernemer veel, zo niet de meeste, Nijkerkse verenigingen en instanties kan helpen. Bovendien hoop ik dat ik er dus ook politiek mijn steentje aan kan bijdragen. Veel van mijn collega’s gunnen zich daar de tijd niet voor maar ik voel dat als een soort plicht naar de gemeenschap. Volgens mij ben ik bijna altijd aanspreekbaar en ben ik geïnteresseerd in wat er in mijn stad gebeurt . En dat echt niet alleen maar uit eigen belang!”

Er is volgens Gerard van den Tweel de laatste jaren een prima werk- en ondernemersklimaat gerealiseerd in Nijkerk en bovendien veel werk verzet in de gemeente. Dat alles mede door de coalitie die het de afgelopen periode voor het zeggen had. “Er liggen nog een paar mooie politieke uitdagingen. Woningenbeleid, de havenkom, parkeergarages….we hoeven ons nog niet te vervelen. Met alles wat er de laatste jaren door de Nijkerkers is gerealiseerd, geloof ik dat het ook de komende jaren wel goed komt met Nijkerk. Jaren waarin ik nog steeds hoop te ondernemen én politiek betrokken te blijven. Hoe? Spreek me er gerust eens op aan!” besluit de succesvolle ondernemer. En weg is ‘ie weer…!