3 oktober Sparta Nijkerk – Goes te volgen via livestream

Door een eendrachtige samenwerking tussen de voetbalvereniging , supportersvereniging en BusinessClub van Sparta Nijkerk maar tevens door de welwillende medewerking van  onze Jeugdsponsor Covebo, wordt de wedstrijd Sparta Nijkerk  –  V.V. Goes van komende zaterdag rechtstreeks uitgezonden via

NijkerkNieuws
www.nijkerk.nieuws.nl

Bij eventuele problemen kan ook deze URL worden gebruikt:

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om te bekijken.

Overigens geldt dat vooralsnog voor alle thuis- én uitwedstrijden van ons eerste team.

     

 

 

Tents for Events nieuwe zilversponsor Sparta


Tents for Events is specialist in sfeervolle overkappingen
Het bedrijf is specialist in verhuur en verkoop van sfeervolle tenten en onderdeel van Creative Tent Systems BV.
CTS is een zeilmakerij en handelsonderneming in tenten en toebehoren voor de evenementenbranche.

 

 


Creative Tent Systems is in 2010 opgericht door Ivar Berends uit Amersfoort. Hij startte zijn bedrijf in Achterveld als zeilmakerij en handelsonderneming voor de evenementenbranche. In 2013 sloot compagnon Albert Heimensen uit Ermelo zich aan. Ook hij had een zeilmakerij en in het jaar van samengaan zijn we verhuisd naar een grotere locatie in Nijkerk. CTS is gespecialiseerd in het vervaardigen van tentdoeken, tentzeilen, verandazeilen en diverse maatwerk zeilproducten. Hier vindt ook reparatie en onderhoud plaats. In 2013 zijn ze ook begonnen met de verhuur en verkoop van stretchtenten.

De compagnons: Een stretchtent is het best te omschrijven als een sfeervolle overkapping. Door een combinatie van tentdoek en houten palen heeft het een luxe uitstraling en natuurlijke ‘look & feel’. Een stretchtent wordt gebruikt voor bruiloften, een privé (tuin)feest, zakelijk events en voor festivals. Stretchtenten zijn populair en inmiddels niet meer weg te denken bij evenementen”

Tents for Events is in een korte tijd uitgegroeid tot grote speler in de verhuurbranche.
“We werken landelijk, waarbij onze focus ligt op Midden-Nederland en de Randstad. Bij de verhuur van stretchtenten werken we voornamelijk samen met evenementenbureaus, festivalorganisaties, wedding planners, catering bedrijven en particulieren. Naast verhuur, verkopen wij aan collega verhuurbedrijven, horeca, sportaccommodaties en samen met tuinarchitecten realiseren wij (vergunningsvrije) semi permanente terrasoverkappingen voor particulieren”

 Tents for Events is sinds begin dit jaar verhuisd van Nijkerk naar Harderwijk en is gevestigd aan de Nobelstraat 44 op Industrieterrein Lorentz.

Meer weten:  www.creativetentsystems.nl

 

Alfa Accountants en Adviseurs kledingsponsor van Sparta Vrouwen 5

Alfa staat midden in de maatschappij, voelt zich betrokken bij de gemeenschap en zet zich er dan ook graag voor in. Daarom steunt elke Alfa vestiging meerdere lokale initiatieven en goede doelen. En met een kantoor om de hoek, staan wij als Alfa altijd dichtbij.

Met ingang van het seizoen 2020-2021 is Alfa Accountants en Adviseurs voor 3 jaar kledingsponsor van het  Vrouwen 5 team van V.V. Sparta Nijkerk.

 

Onze collega Julia speelt met veel plezier en enthousiasme in dit team en kwam met de vraag of wij haar team wilde sponsoren.

Remco Nonkes: “Als Nijkerkse onderneming vinden wij het heel belangrijk om lokale  verenigingen te ondersteunen en maatschappelijk betrokken te zijn. Om die reden sponsoren wij al jaren veel (lokale) initiatieven en clubs, onder andere Sparta Nijkerk, Hockeyclub Nijkerk, de Drakenbootrace en de Halve van Nijkerk.”

Knie

Heerlijk, op zaterdagmiddag weer langs de lijn. Wat heb ik dát gemist. Met dat de bal zijn eerste competitie-omwentelingen maakte heb ik me voorgenomen niet meer terug te komen op dat oneerlijke competitie-einde van vorig seizoen. Het zij zo, er over ophouden, basta, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Per slot van rekening konden we deze voetbaljaargang beginnen met een geweldige selectie. En dat werd nog maar eens bewaarheid tijdens de vrijwel vlekkeloze voorbereiding (met uitzondering van dat wedstrijdje waar we onze vrienden in Ermelo een enorme pot zand in de ogen hebben gestrooid…hahaha). Zonder de spelers die ons verlieten te kort te willen doen geloof ik dat Eric Speelziek met een nóg betere groep aan het seizoen begon. Bakkenes, Ahrens, Krant en alle andere nieuwkomers….onze TC verdient heel, heel veel credits.

En toch bekroop me een weemoedig gevoel toen ik de eerste oefenwedstrijden van Sparta Nijkerk 1 bekeek. Hij liep er niet meer tussen. Met dat ietwat gebogen lijf, armen ‘half-breed’ langs het lichaam, speurende blik, zich afvragend waar die bal na weer een fraaie onderschepping nu weer naartoe moest. Hij had de gunfactor al was het maar omdat hij een exponent van onze eigen jeugdopleiding was. Maar vooral omdat hem de nodige pech en tegenslag niet bespaard was gebleven. Twee keer raakte hij zwaar geblesseerd, iets ernstigs met kruisbanden als ik het goed heb. Twee keer een enorme lijdensweg om weer op niveau te komen en uiteindelijk twee keer terug op het hoogste niveau, vaak als basisspeler. Hij is geen praatjesmaker, je betrapt hem zelden of nooit op geschreeuw of emotioneel gedoe in het veld. Henk Spaan, journalist van Het Parool, schreef ooit eens een prachtige muzikale ode aan Wim Jansen, jarenlang de stille kracht van Feyenoord (en ook nog heel even van aartsrivaal Ajax) en het Nederlands Elftal: Stille Willem. Die ode zou ook zo op hem van toepassing kunnen zijn. Hij deed wat hem was opgedragen en liep tactisch volgens mij nooit uit de pas. Als ik hém zag spelen was ik altijd net een beetje trotser op m’n club dan wanneer hij er niet bij was.

In de voorbereiding op het seizoen 2020-2021 heeft ‘ie het nog even geprobeerd. Hij moet echter gevoeld hebben dat die verrekte knie wéér ging opspelen. Het kan niet anders dan dat ‘ie nog even tegen beter weten heeft gedacht dat hij er vast naast zou zitten. “Niet zeuren, je beeldt je maar wat in, hup….aan de bak”. Maar stiekem wist hij wel beter. Hij had dit vaker gevoeld. Dit was niet O.K., dit kon zomaar weer fout gaan. En wilde ‘ie dat? Wéér een revalidatie-periode van ruim een jaar, weer fysiotherapie tot hij er flauw van werd, weer terug knokken om in de basis te komen. Ik zie het moment voor me. Hij staat klaar om z’n voetbaltas voor de zoveelste keer in te pakken. Handdoekje, schone Björn Borg slip, wat tape, douchegel…de rest lag op de club. Maar opeens ging hij er even bij zitten. “Moet ik dit nog wel doen? Moet ik opnieuw gokken dat het faliekant fout gaat? Ik ben nu 25 en ik heb nog een maatschappelijke carrière van misschien wel 40 jaar voor me. Moet ik dat in de waagschaal leggen?” Die avond is hij waarschijnlijk voor het eerst in zijn leven met tegenzin naar De Ebbenhorst gefietst. Heeft hij gevraagd of de trainer even tijd voor ‘m had. Die avond heeft hij zijn trainer gezegd dat hij het besluit had genomen om te stoppen met voetballen op het hoogste niveau. Dat leek hem het verstandigst. En zijn trainer zal dat beaamt hebben waarbij ik me voorstel dat die óók even een brok in zijn keel moet hebben gekregen. “Een aderlating voor het team maar een dapper besluit, jongen. Kom, we gaan het de rest van team vertellen”. En even later neemt de trainer voor aanvang van de training het woord en betrapt zichzelf erop dat hij er waarachtig ook een beetje emotioneel van wordt: “Mannen, luister even. Zojuist is Mark bij me gekomen met de mededeling dat zijn knie opnieuw niet goed voelt. Mark weet als geen ander wat dit voor gevolgen voor hem in zijn verder leven kan hebben. Daarom heeft ‘ie me zojuist aangegeven dat hij er een punt achter zet. Mark Groenewoudt zet een streep onder zijn voetballoopbaan”. Mark vecht tegen zijn tranen en in kleedkamer 1 doen nog ruim 20 voetbalmaten dat.

Ik zal het wel weer een beetje dramatiseren, de manier waarop het gegaan is maar heel veel zal ik er ook niet naast zitten. En weet u, niet alleen Mark heeft deze beslissing op jonge leeftijd moeten nemen. Ook Spartanen als Rick Knoop, Luuk Nijman (die ik afgelopen zaterdag ook weer op krukken voorbij zag komen) en kortgeleden nog aanstormend talent Tom Rutten moesten een hele lastige knoop doorhakken omdat terugkerende blessures hen parten speelden. Deze column moet u dan ook maar zien als een eerbetoon aan al die Spartanen die door een vervelende blessure vroegtijdig hebben moeten besluiten een punt achter hun voetbalcarrière te zetten.

Maar voor Mark heb ik een speciaal plekje ingeruimd. De lat ligt tegenwoordig hoog bij Sparta Nijkerk en zoals ik aan het begin van dit stuk al schreef: we zijn enorm blij met al die talentvolle voetballers die onze kleuren verdedigen. Maar zo’n ongecompliceerde, min of meer bedeesde, leuke, Nijkerkse jongen in de basis….. dat zien we toch ook wel heel graag.

Mark Groenewoudt, vanaf de F-jes spelend voor Sparta Nijkerk en geëindigd in Sparta 1 verdient nog wel een mooi afscheid. Zodra de speelkalender het toe laat moet we daar maar een mooi voetbalavondje voor bedenken. Met veel vrienden binnen de lijnen. En veel toeschouwers op de tribune. Een fraai eerbetoon aan een fantastische sportman. Afgesproken?

Nico Fiegen

PS Kan het zijn dat ik de foto van Mark nog mis in de ere-galerij op de Sven Onland tribune…..?

Sponsor van de week: Bouw Logistic Services

Door Nico Fiegen.

Het moet we heel gek lopen als je een dagje over de Nederlandse snelwegen rijdt en je komt géén vrachtwagen van Bouw Logistic Services tegen. Het bedrijf heeft namelijk een vloot van 55 ‘eigen’ vrachtwagens en chartert er ook nog eens zo’n 15 en die kun je in heel Nederland (maar soms ook in België en Luxemburg) zien rijden.

Achtentachtig jaar geleden startte grootvader Bouw het transportbedrijf in Nijkerk en inmiddels is het in handen van de tweelingbroers Martien en Wouter Bouw, de 3e generatie dus. Laatstgenoemde is vooral verantwoordelijk voor de planning van het transport, Martien neemt de het beleid, de strategie en business development zijn rekening.

Wouter (links) en Martien Bouw.

De fles AIX- rosé waarmee de broers op de foto staan,wordt overigens beschikbaar gesteld aan de Businessclub
en zaterdag 19 september a.s. gratis uitgeschonken in hetvan den Tweel Vastgoed Businesshome!

Begin negentiger jaren stroomden beide broers het bedrijf in en in 1996 was de tijd rijp om de zaak over te nemen. Bouw en Zonen, zoals het bedrijf jarenlang in de volksmond heette, is tegenwoordig gevestigd in 3 panden in Nijkerk (één aan de Galvanistraat, één aan de Beurtschipper en één aan de Smitspol). Een vestiging in het Friese Gorredijk completeert het geheel.

Martien Bouw: “Wij houden ons voornamelijk bezig met het transport en overige logistieke diensten van wijn en gedistilleerde dranken hetgeen vooral is ontstaan door het feit dat het drankenconcern Dirkzwager, het moederbedrijf van o.a. slijterijketen Mitra, zo’n 80 jaar lang onze voornaamste klant was. Tegenwoordig maken bedrijven als bijvoorbeeld Walraven Sax, en vanaf 1 november Henri Bloem gebruik van onze diensten. Vooral het beheersen van de totale keten zoals het ophalen van de wijnen in de wijnlanden, het opslaan onder schorsing van accijnzen en de distributie maakt onze onderneming uniek in haar soort.”
Overigens beperkt Bouw Logistic Services zich niet alleen tot de logistiek rondom wijn en gedistilleerd maar zorgt men o.a. ook voor het vervoer van vloer- en wandtegels en witgoed.

De vestiging in Gorredijk is volledig ingericht voor E-fulfilment: de verwerking van online bestellingen. Ondernemingen als Wijnvoordeel.nl, De Wijnbeurs, Chateau Meiland en Astrid & Therèse hebben de complete fulfilment van de bestellingen die op hun website binnenkomen in handen gegeven van Bouw Fulfilment Services. Op drukke dagen vinden daar een kleine 40.000 flessen hun weg naar de consument! Binnenkort wordt de dienstverlening vanuit Friesland trouwens uitgebreid met de distributie van het Engelse Brewdog bier. En dat voor heel Europa!

Ook bij Bouw Logistic Services waren de gevolgen van corona op sommige plaatsen merkbaar maar ernstige nadelige invloeden bleven het bedrijf gelukkig bespaard.
Martien: ”Toen de horeca bij het instellen van de lock- down vast liep ondervonden wij daar natuurlijk wel de gevolgen van. Daarentegen werd ons fulfilmen-tcentrum in Gorredijk, toen de consumenten ineens allemaal online gingen bestellen, hartstikke druk. En ook het vervoer van tegels en witgoed ondervond weinig tegenslag. Wij waren er dus best trots op dat onze onderneming op deze wijze is opgebouwd.”

Bouw Logistic Services is ook al één van de sponsors van het eerste uur. “Ik weet niet hoe lang Sparta Nijkerk al sponsors werft maar volgens mij liepen er al teams met onze naam op de borst rond in de tijd dat Wouter en ik begonnen met voetballen. Wij sponsoren dus al gauw zo’n 50 jaar. Met genoegen overigens. Wij beleven met onze collega’s en families heel veel plezier aan de club en kijken tweewekelijks uit naar Het Middagje Sparta Nijkerk.” Niet alleen Martien en Wouter zijn vaak aanwezig op De Ebbenhorst, ook de rest van hun gezinnen heeft een behoorlijke hang naar onze vereniging (en dragen actief op het veld of in een andere rol) hun steentje graag bij. “Maar ook mijn vader Tiets sloeg geen wedstrijd over. Helaas is hij enige weken geleden overleden maar als ik zie hoe respectvol de club daar mee is om gegaan weet ik ook meteen waarom dit ónze club is”, besluit Martien.

 

 

Familiebedrijf Sell Plastics sponsort Sparta

 

Familiebedrijf  SELL Plastics is toegetreden als zilversponsor tot  de businessclub van de Sparta-familie.
Het bedrijf is gespecialiseerd in het ontwikkelen en spuitgieten van een multifunctioneel scala aan kunststof halffabricaten en eindproducten.

De familie Dullemond: “We zijn trots op onze historie en enthousiast over onze toekomst. Sell Plastics is uitgegroeid tot één van de meest innovatieve en flexibele spuitgietbedrijven van de Benelux. Op onze productielocatie hebben wij grote stappen gezet op het gebied van automatisering, logistiek en duurzaamheid. Sell Plastics is uw specialist in spuitgieten waarbij kwaliteit en leverbetrouwbaarheid een vanzelfsprekendheid is. Wij maken vernieuwende kunststof producten die een waardevolle bijdrage leveren aan gebruiksvriendelijkheid, comfort, veiligheid en plezier van de eindgebruiker. Dat doen we met zorg en aandacht voor omgeving, mens en milieu.

We realiseren ons dat we ons bestaan te danken hebben aan ons betrokken en bekwame team, onze gewaardeerde opdrachtgevers, leveranciers, partners en andere stakeholders. Of het nou wel of niet typerend is voor een familiebedrijf; je maakt het pas mogelijk als je het samen doet.

En dat is waar SELL bij uitstek voor staat: samenwerken. Met alle betrokkenen. In vertrouwen, met respect en plezier.
Als trotse sponsor van Sparta Nijkerk hopen wij dat er aankomend seizoen een kampioenschap en promotie naar de tweede divisie wordt gerealiseerd.”

#WIJZIJNSPARTANIJKERK

 

Boni blijft Briljant !

Na 7 seizoenen als hoofdsponsor op het shirt van ons eerste team te hebben geprijkt heeft BONI Supermarkten dat stokje overgedragen aan een ander.
Dat betekent niet dat het bedrijf afscheid heeft genomen van onze club. Met ingang van de huidige voetbaljaargang is Bouke van der Wal met zijn bedrijf briljant- sponsor van Sparta Nijkerk en in die hoedanigheid kledingsponsor van onze talentenfabriek ‘Onder-23’. Sponsormanager Rijk Veer overhandigde hem, als dank voor deze ondersteuning, een exemplaar van het shirt waarin Sparta Nijkerk O23 dit seizoen zal spelen. Van der Wal beloofde dat het shirt een mooie plaats zal krijgen in het bedrijf.

 

Techo Schilderwerken / Spanplafonds nieuwe bronssponsor .

Onze businessclub verwelkomt wederom een nieuwe  sponsor.

TECHO SCHILDERWERKEN / SPANPLAFONDS
De eigenaar, Jeroen van Koot begon in 1998 zijn schildersbedrijf KOOTSCHILDERWERKEN.
Vijf jaar geleden kwam hij in aanraking met spanplafonds en heeft hij de naam veranderd in TECHO. Dit om verwarring te voorkomen en het duidelijker was dat ze naast schilderwerk ook installatie van spanplafonds doen. Spanplafonds met lichtoplossingen en eventueel een lichtplan, akoestische oplossingen voor bijv. galmende ruimtes, alle soorten spanplafonds desgewenst met of zonder print.

Bij TECHO kunt U naast alle soorten schilderwerk dus ook terecht voor een lichtplan, verlichting, stucwerk, en timmerwerk. Kortom : Alles onder 1 dak!

Kijk voor de mogelijkheden op www.techo-spanplafond.nl en www.techo-schilderwerk.nl

TECHO heeft zijn showroom op de Riddererf 11K in Nijkerk.
Voor bezichtiging van de showroom graag een afspraak maken. Daarvoor kunt U bellen op 06-54372039 , een app. of sms sturen naar dit nummer of via de mail: info@techo-spanplafond.nl of info@techo-schilderwerk.nl

 

 

Touringcarbedrijf & Reisorganisatie Midland Tours bronssponsor.

Onze businessclub verwelkomt wederom een nieuwe sponsor: Touringcarbedrijf & Reisorganisatie Midland Tours kiest voor brons.
De beide eigenaren Roel Arends & Gijs Beijers (foto) stellen zich graag aan u voor.

Reizen is onze passie en wij doen ons werk met veel plezier en enthousiasme.

 

Wij zijn gespecialiseerd in het organiseren van mooie dagtochten, onvergetelijke meerdaagse reizen, bedrijfsuitjes, familiedagen en schoolreizen. Ook kunt u bij ons terecht voor het huren van een (rolstoel)touringcar.
Met onze jarenlange kennis en ervaring op het gebied van personenvervoer en toerisme, zoeken we altijd naar de beste vervoersoplossing voor onze klanten.
Maatwerk is voor ons geen probleem. Vakmanschap en aandacht voor de klant zijn onze kernwaarden en bij alles wat wij doen staan kwaliteit en flexibiliteit voorop. We denken graag met u mee en vertalen vervolgens uw wensen naar een helder vervoersconcept.
Of dat nu het inbouwen is van tafeltjes in de bus, catering of dat extra kopje koffie onderweg, maatwerk en hulpvaardigheid is voor ons heel gewoon. Dat maakt reizen met ons niet alleen gezellig, maar ook een echte beleving!

Ook bij de locaties die wij selecteren staat – net als bij ons – gastvrijheid, service en vriendelijkheid voorop.
Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op en wij helpen u graag verder! U kunt ons bereiken op telefoonnummer 033-888 86 86 of via info@midlandtours.nl

Sponsor van de week: VdR druk & print

Door Tyno Koelewijn

In het nog steeds in-het-oog-springende pand aan de rand van het industriegebied in Nijkerk heb ik een afspraak met Bertil van de Ridder.
Bertil is directeur van VdR Print & Druk en de 4e generatie van de Ridder die leiding geeft aan het bedrijf dat al heel lang een begrip in Nijkerk is.
Bij binnenkomst valt op dat het bedrijfspand ook onderdak biedt aan andere bedrijven. Bertil legt uit dat er, door o.a. de digitalisering en het onderbrengen van een aantal werkzaamheden naar hun vestiging in Apeldoorn, minder kantoorruimte nodig is voor hun eigen activiteiten op deze locatie. Door flexibele kantoor -/vergaderruimte aan te bieden houdt hij roering in het pand en kan zo o.a. startups een mooie, centraal gelegen werkplek faciliteren.

 Bedrijfsactiviteiten VdR druk & print.
We nemen plaats in de showroom, die volstaat met allerlei druk -en printwerk. Het is een bonte verzameling producten van magazines, boeken, flyers, folders, verpakkingen, displays etc. die door de VdR bedrijven in de loop der tijd zijn geproduceerd en aangeven hoe veelzijdig het bedrijf is op het gebied van druk en print.
De vraag stellen wat het bedrijf doet is hiermee eigenlijk overbodig maar voor het interview wel noodzakelijk. Het antwoord van een ‘bevlogen’ Bertil is duidelijk:“We houden ons bezig met drukken en printen en met alles wat daaraan voorafgaat en /of achteraankomt. Door onze passie voor het vak te vermengen met creativiteit en inzet weten we ons te onderscheiden van anderen. Maar héél weinig klantuitdagingen zijn ons te gek’’.

 Van de Ridder is al heel lang lid van de Businessclub van Sparta, waarom eigenlijk?
 “Net als dat het voor mij een vanzelfsprekendheid was dat ik de vierde generatie in ons mooie familiebedrijf wilde zijn, zo voelt het voor mij ook als een soort vanzelfsprekendheid om businessclublid te zijn. Opa was één van de oprichters, Pa was lang voorzitter en hoofdsponsor en ik was zelf als voetballer actief tot in de senioren. Dus VdR en Sparta hebben echt wat samen. En het ‘wij gevoel’ ervaren we dan ook zeker. Er hangt een lekker sfeertje in de businessclub en op zaterdagmiddag ben je al gezellig druk met bekenden even te groeten en te spreken. Door dat ‘wij-gevoel’ verbindt het gemakkelijk en zijn er zeker commerciële voordelen te behalen. Maar niet alleen met Spartanen onderling, ook als een lid een relatie meeneemt, dan worden wij als Spartanen daar in mijn ogen beter van”.

Welke invloeden heeft de corona situatie op jullie bedrijfsactiviteiten?
‘’Allereerst bleek door de situatie eens te meer dat we een zeer betrokken team hebben waarmee we ons ook weer door deze crisis heen knokken. Er kwamen wederom krachten vrij waar je stil van wordt, zo kostbaar, zo mooi. Het vervult me met trots.

De omzet zakte weliswaar weg vanaf april, maar er ontstonden ook weer nieuwe kansen zoals o.a. de honderdduizenden mondkapdoosjes die we mochten vervaardigen. Verder maakt iedere crisis ons creatiever en fanatieker. We zijn nu bijna 108 jaar en willen nog heel lang klanten blij maken”!

Wat zijn de vooruitzichten voor je bedrijf?
“Die zien we met ons collectief van VdR druk & print in Nijkerk, totdrukwerk in Apeldoorn, hellodruk.nl (online drukwerkwinkel) en Boekenprint.nl met vertrouwen tegemoet. Het transformeren van ons bedrijf naar nieuwe markten zijn we gewend.
Onze huidige drie grote focussen zijn:
Verpakkingsdrukwerk maken voor onder meer de Foodvalley. Dus ook het bedrukken en verwerken van papier en karton wat gebruikt wordt bij het verpakken voor de te consumeren producten.
Onderwijs- en lesmaterialen maken en/of leveren. Hier hebben we een online supersonische voorziening voor waarbij de opleider volledig ontzorgd wordt en de leerling een volledig boekenpakket kan bestellen. En het door klanten bij ons laten outsourcen van haar printafdeling. De klant schiet job tickets in, wij handelen het af en leveren razendsnel terug.

Kan de businessclub je hier op een of andere manier behulpzaam bij zijn?
“Dat doen jullie al door dit interview te delen, door leuke netwerkontmoetingen te organiseren en ook met het initiatief van het Sparta Nijkerk Prikbord, waarvan ik overtuigd ben dat het kan werken Een soort ‘durf te vragen aan Wij-Spartanen’. Al moet ik bekennen dat ik nog te weinig tijd in het Prikbord heb gestoken om te geven of te vragen. Mooi te zien dat Sparta ook in de Corona-crisis tijd actief blijft voor haar businessclubleden’’.

Heb je een wens of doel die je wilt delen met de andere sponsoren, met het oog op toekomst?
“Omdat we in de Foodvalley een ‘lievelings-basisspeler’ willen zijn voor de papier- en karton verpakkende bedrijven, heb ik daar deels nieuwe connecties voor nodig. Daar houd ik me dus voor aanbevolen”.

Wil je van de gelegenheid gebruik maken om nog iets kenbaar te maken?
“Ja graag, allereerst dat ik bewondering heb voor het vrijwilligerslegioen bij Sparta en de accommodatie en (business)club die er nu staat is er eens temeer een om trots op te zijn.Alhoewel het momenteel even niet gewenst is, i.v.m. de covid-19 maatregelen, vind ik het wel jammer dat we tegenwoordig niet meer of weinig zingen en scanderen bij de wedstrijden van het eerste. In mijn hoofd zit nog dat ik als kind de hele zaterdag in Spartashirt op het terrein was en ’s middags zongen voor het eerste: “Ruud-je-van-Groningen! Of: We hebben Jan-tje-van-de-Craats tralalalala” In het promotiejaar hebben we het aan het einde nog wel collectief opgepakt. Zeker in de wedstrijd waarin we kampioen konden worden. Dat vond ik gaaf.Tenslotte wil ik graag benoemen dat ik het zo prachtig vind dat onze club generaties verbindt. Soms lopen er wel drie generaties van Sparta-families op De Ebbenhorst. Vooralsnog haken mijn dochters nog niet aan, maar ik hoop er nog lang met mijn vader te kunnen komen”

Als businessclub hopen wij natuurlijk ook dat we deze trouwe clubleden nog heel lang mogen ontmoeten. Maar hoe dan ook: VdR druk & print is al heel lang verbonden met Sparta en dat zij de club een warm hart toe dragen blijkt ook altijd weer uit de spontane medewerking, het samenwerken en het meedenken van het bedrijf bij het ontwikkelen van Sparta druk- en printwerk materialen. Een mooi voorbeeld daarvan is natuurlijk het jaarlijks uitbrengen van het Sparta Clubmagazine/ Presentatiegids.

Dus inderdaad: Sparta en VdR druk & print hebben écht wat samen!

www.vdr.nl

www.totdrukwerk.nl

www.boekenprint.nl

www.hellodruk.nl

Van Den Tweel Vastgoed Businesshome

Onlangs werd het sponsorhome van Sparta Nijkerk officieel omgedoopt tot “van den Tweel Vastgoed Businesshome”. Bij de club is het gebruikelijk dat de naam van de hoofdsponsor wordt verbonden aan de ruimte waar de leden van de Businessclub elkaar rond wedstrijden treffen en nadat Sparta Nijkerk en van den Tweel Vastgoed onlangs een vijfjarige verbintenis overeen kwamen werd het Businesshome dus officieel omgedoopt.

Ter bevestiging poseerde directeur/eigenaar Gerard van den Tweel trots voor de nieuwe belettering

Sponsor van de week : Juist in Beeld, Robert Koelewijn

Door Tyno Koelewijn
(geen familie voor zover bekend)

Ik spreek Robert Koelewijn op een maandagmorgen en op afstand. Door zijn drukke werkzaamheden en zijn aanstaande vakantie (hij vertrekt komende nacht) hebben we afgesproken om het interview telefonisch te doen.

Zijn bedrijfsnaam ‘Juist in beeld’ zegt eigenlijk al voldoende. Robert houdt zich bezig met het op een juiste manier in beeld brengen van projecten en bedrijven. Waar hij in het verleden nog veel fotografie voor particulieren verzorgde, vanuit zijn winkel en studio op het Singel, ligt zijn focus nu alleen op bedrijfsmatige fotografie en video. Hij zet bedrijven en projecten letterlijk in de spotlights.

Het begin
Koelewijn Fotografie is natuurlijk al heel lang een begrip in Nijkerk. Vader Harry startte de winkel in 1990. Robert is letterlijk opgegroeid tussen de filmrolletjes en negatieven en mocht op 16-jarige leeftijd de winkel al eens ‘alleen runnen’ tijdens een vakantie van zijn ouders. Robert: “Dat ging heel goed en het was voor mij ook al het moment dat ik besloot om zelfstandig ondernemer te willen worden”.
Door naast het werken diverse opleidingen op het gebied van fotografie af te ronden, kreeg hij zijn toekomst steeds helderder voor ogen. In 2010 nam hij dan ook het bedrijf van zijn vader over. Toen nog met de verkoop van camera’s en particuliere fotografie in combinatie met een eigen studio.
“Mede door de opkomst van de digitale fotografie en de steeds verdergaande mogelijkheden van de telefoon/smartphone camera’s besloot ik om de winkelactiviteiten te staken, het pand te verhuren en me helemaal te richten op mijn echte passie: fotografie en video. Hierin zag ik meer perspectief dan in de ‘handel in camera’s’ ”, aldus Robert.

Lid van Businessclub
Ondanks dat zijn vader al jaren lid was van de businessclub was het niet vanzelfsprekend dat Robert met zijn bedrijf dat ook direct zou worden. Zoals hij zelf zegt: “Ik ben een Flevo-man, (waterpolo) en heb wat minder met voetbal. Maar inmiddels speelt mijn zoon Robbin al een tijdje in de jeugd bij Sparta en wilde ik wel wat doen voor de club op het gebied van fotografie. Van het één kwam het ander en werd ik lid van de businessclub. Helaas kan ik zelf niet altijd aanwezig zijn bij het ‘Middagje Sparta’, i.v.m. mijn Flevo-activiteiten, toch ervaar ik het als een laagdrempelige maar ook wel zakelijke club en is het een fijne manier om te netwerken. Daarnaast is het een actieve club en zeker het initiatief van Het Sparta Prikbord is een goede aanvulling. Deze mag wat mij betreft ook na crisistijd wel actief blijven.
Om er zakelijk voordeel uit te halen ligt het er natuurlijk aan wat je er zelf aan doet, als je jezelf regelmatig laat zien ben je in beeld en word je op zijn minst opgemerkt”.

Heeft corana invloed gehad op jouw bedrijf?
Robert: “Jazeker, doordat bedrijven op slot gingen viel het in eerste instantie natuurlijk bij mij ook stil. De vrijgekomen tijd heb ik gestoken in het aanleggen van mijn achtertuin. Tijdens deze noeste arbeid had ik mooi de tijd om na te denken over de toekomst en kreeg ik scherp voor ogen hoe ik aan nieuwe opdrachten zou kunnen komen. Inmiddels heb ik een iets andere aanpak gekozen om potentiële klanten te benaderen dan voor coronatijd en dat levert inmiddels alweer mooie projecten op. Dus door de invloed van corona heb ik naast een mooie nieuwe achtertuin’ ook nieuwe inzichten gekregen”.

Toekomst?
Robert geeft aan dat hij de toekomst zeker positief inziet. Wat betreft zijn bedrijf ziet hij voldoende kansen en mogelijkheden om zijn dienstenpakket te optimaliseren. Zelf zegt hij: “Ironisch genoeg biedt de digitalisering, die er o.a. toe bijdroeg dat ik mijn winkelactiviteiten stopte, nu volop kansen om mijn specialisme meer inhoud te geven. Bedrijven hebben steeds meer behoefte aan goed beeldmateriaal om hun bedrijf, projecten of medewerkers op een juiste manier te profileren. Bijvoorbeeld voor marketingdoeleinden maar ook voor de social mediakanalen. Belangrijk hierbij is om dit professioneel te doen maar ook dat het aansluit bij de algemene verwachtingen van het bedrijf of persoon. Daarin is nog veel te winnen en daar help ik graag bij”.

Robert kan er o.a. voor zorgen dat medewerkers met een goede en bij hunzelf passende foto op social media staan. Het juist in beeld brengen is daarbij zeer belangrijk. Hij adviseert dan ook om dit regelmatig te checken en te zorgen voor het perfecte plaatje!

www.juistinbeeld.nl