23 juni 2023

‘Stop de plastic soep’ – ludiek informatiepaneel bij v.v. Sparta Nijkerk

‘Stop de plastic soep’ is de titel van een project dat de Rotary Club Nijkerk samen met de Gemeente Nijkerk en het Waterschap Vallei & Veluwe uitrolt in de gemeente Nijkerk. Op een aantal strategische plaatsen in Nijkerk komen panelen met een tekst die onder andere de jeugd moet laten nadenken over het eigen gedrag. Rond scholen en sportverenigingen is het nonchalant van zich afgooien van snoeppapiertjes, kauwgom, zakjes van brood of chips een fenomeen dat te vaak wordt waargenomen. Voetbal Vereniging Sparta Nijkerk wil graag een steentje bijdragen aan deze actie en plaatste dinsdag 13 juni het eerste informatiepaneel bij de club. Ben Scholten, voorzitter van de Rotary Club Nijkerk, bood het informatiepaneel aan aan Johan Evers, voorzitter van v.v. Sparta Nijkerk.