Gert Snapper introduceert alvast de 1 meter samenleving.

Dat de selectie van Sparta Nijkerk 1 veel talent bezit was al duidelijk maar dat ook het korps van stewards een topper-in de dop bezit is inmiddels ook duidelijk geworden.

Voorafgaand aan de thuiswedstrijden van het vlaggenschip van de vereniging nemen een tweetal sponsors of clubmensen de zogenaamde Van Deuveren en Blankestijn Precisietrap. Vanaf de zijlijn dient de bal met een nauwkeurige voetbeweging in één poging zo dicht mogelijk bij de op de middenstip geplaatste vlag van VDB getrapt te worden. Er verschijnen talenten van uiteenlopend kaliber aan de zijlijn maar niemand deed het zo nauwkeurig als Gert Snapper, al een aantal jaren steward van de club Hij legde bij zijn poging de bal op slechts één meter van de vlag. Daarmee werd hij voor minstens 1 seizoen houder van de VDB Bokaal. Namens de sponsor nam Snapper uit handen van de Businessclub van Sparta Nijkerk breed grijnzend zijn prijs in ontvangst. Volgend seizoen krijgt hij uiteraard de kans om zijn trofee te verdedigen.

SalesSpot voor Interim Sales breidt sponsorcontract uit

Begin dit jaar zijn Stichting Business Club Sparta Nijkerk en SalesSpot een sponsor overeenkomst aangegaan en door de nu al succesvolle
samenwerking wordt deze zelfs uitgebreid! De komende jaren zal SalesSpot de sponsor zijn van een van de twee dug-outs op het hoofdveld.

De beide eigenaren Steef van den Berg en Herman van Hunnik hebben veel vertrouwen in de uitgebreide samenwerking en de ambities naar de 2e divisie.
Daarom gaat SalesSpot een meerjarige samenwerking aan om de voetbalvereniging Sparta Nijkerk een hart onder de riem te steken en hun vertrouwen daarin uit te spreken.
SalesSpot; is dé partner om in een tijdelijke periode organisaties te begeleiden en te ondersteunen met:

  • Leads Opvolging
  • Acquisitie- & salesprojecten
  • Reorganisaties & sales transformatie.
  • Interim Sales

“SalesSpot; Tijdelijke sales oplossing voor een langdurig resultaat!”

www.SalesSpot.nl

Sponsor van de week: ProComm

Sponsor van de week : ProComm

Door: Leonie van Bloemendaal.

Voor deze week stond ProComm op het programma. Een van onze eerste sponsoren die te maken kreeg met het Corona virus, nog voordat het überhaupt in Nederland was.
ProComm houdt zich sinds 1996 al bezig met het vinden van de juiste promotionele artikelen voor hun klanten. Dan rijst de vraag: wanneer iets het “juiste” is… Dat krijgen zij boven tafel door heel aandachtig en met veel know-how de doelstelling van de klant boven water te halen. ProComm biedt een fullservice concept (dus van idee tot aflevering bij de klant) voor alle kerstpakketten, jubilea-cadeaus, textiel, bedankjes, give-aways voor bijvoorbeeld beurzen, gadgets en promotieartikelen voor evenementen. Echt van alles dus. Het onderscheidend vermogen zit niet alleen in het fullservice concept, ook zijn zij lid van WAGE. WAGE is een wereldwijd netwerk dat slechts één professioneel promotioneel bedrijf per land selecteert. Dit netwerk wordt gebruikt om intensief en open de creatiefste ideeën, trends, nieuwe producten en de daarbij behorende gecertificeerde producenten te delen.

Wilco Schoonderbeek, accountmanager/’PreCentator’, geeft een blik in het wel en wee van ProComm in deze bijzondere tijd
Reden om lid te zijn van de Business Club bij Sparta Nijkerk, is dat ProComm echt een regionale functie heeft. Dat vinden we ook belangrijk, om met maximaal een half uur om tafel te kunnen zitten bij de klant als dat nodig is. We hebben geen webshop, omdat we echt face-to-face om tafel zitten bij onze klanten. Daarnaast zijn er altijd personeelsleden geweest met binding met Sparta, doordat ze daar voetbalden en in Nijkerk woonden. Dat is trouwens nog steeds zo. En de gezellige en informele sfeer spelen natuurlijk ook een grote rol. Sponsor zijn van Sparta is een mooie manier om zo regionaal een steentje bij te dragen. Zo hebben we in 2018 voor de Harry Hamstra Cup alle zonnebrillen mogen leveren, het was een mooi gezicht om iedereen vanuit de hele regio met ‘onze’ zonnebrillen te zien lopen. Inmiddels kennen we veel leden en kunnen we dat ook inzetten om ons klantenbestand uit te breiden. Als je klanten ook informeel kent, kan je ze nog beter van dienst zijn!

Wat merk je van de Corona-virus situatie in je bedrijf?
Toen in Nederland iedereen nog in de krant las over dat China getroffen was door een of ander virus, merkten wij al dat het grote impact had voor onze business. Dit was eind 2019. Leveringen liepen vertraging op, of de communicatie met fabrikanten stokte. Toen het virus eenmaal in Nederland was, was de ramp voor onze branche niet te overzien. Evenementen, beurzen, (EK-)voetbal etc, alles stond tot nader order on hold… niemand wist en weet voor hoe lang. Hiervoor regelen wij normaal gesproken veel promotionele artikelen. Je kunt je voorstellen wat voor gevolgen dat heeft… Naast de evenementen zijn er veel bedrijven die logischerwijs even pas op de plaats maken met hun marketinguitgaven. Ook dat raakt ons heel direct.  Op dit moment wordt er door ons team  grotendeels vanuit huis gewerkt. Het grootste gedeelte dat wij doen is natuurlijk marketing gerelateerd. We hebben normaal gesproken veel brainstormsessies met collega’s. Nu doen we die brainstormsessie online. Dat werkt prima, maar is echt anders.

Wat zijn jullie vooruitzichten?
Dat is best lastig om aan te geven. Het is namelijk nog niet duidelijk wanneer de herstart mag plaatsvinden van evenementen en wanneer bedrijven weer gaan denken aan “normale marketing”. We hebben gelukkig wel reden om positief te blijven. We hebben veel vaste klanten die ons orders gunnen, juist nu. Dan zie je ook dat dat persoonlijke contact zo belangrijk is en ook in zo’n nare tijd je juist kan helpen. Ook hebben we veel klanten die terug blijven komen. Dat is eigenlijk de beste reclame.
We zijn op dit moment ook al druk bezig met  voorbereidingen voor het laatste kwartaal. Denk hierbij aan kerstpakketten, ludieke acties rondom sinterklaas. En ook voor bedrijven die hun personeel willen bedanken voor hun bijzondere inzet in deze Corona-tijd, of een hart onder de riem willen steken door ze juist nu een leuk pakket aan te bieden. We waarderen het bijzonder dat onze vaste klanten, ons nu “gewoon” weten te vinden.

Kan de Business Club je hier op een of andere manier bij behulpzaam zijn?
We zijn op dit moment hard aan het werk voor een van de andere sponsoren van Sparta.  En het prikbord is ook een mooie manier om elkaar te kunnen helpen. We gaan graag, digitaal of op gepaste afstand uiteraard, met sponsoren aan de slag om leuke en/of praktische ideeën voor het personeel of relaties te bedenken.

Naast dat we voor iedereen natuurlijk goede gezondheid wensen, hoop ik snel weer terug te kunnen naar normale zaterdagen…daar kijken we enorm naar uit!

Apprendo horeca steunt Sparta als nieuwe bronssponsor.

Apprendo horeca is opgericht door horecaondernemers. Professionals die het vak snappen en als geen ander begrijpen wat erbij komt kijken.

Directeur Marnix Grift: ”Wij zijn een gedreven, trots en vernieuwend bedrijf wat continu op zoek is naar aanvullingen voor de ultieme alles-in-1 oplossing voor horecaondernemers. En dat doen we graag anders. Out of the box. Door naar horecaondernemers te luisteren.Te kijken waar het beter, leuker en slimmer kan”

Apprendo horeca is de digitale alles-in-1 applicatie om horecaondernemers te ondersteunen bij personeelsprocessen, denk daarbij aan inwerken, communicatie, HACCP, opleiden, toetsen en alle dagelijkse werkzaamheden.

”Wij maken het werk als horecaondernemer graag zo makkelijk, leuk en efficiënt mogelijk. En geloven dat het altijd beter kan. Voor de ultieme horecabeleving, tevredenheid en maximaal rendement. Het resultaat: Smart staff. Smiling customers”, aldus Marnix.

 

 

Ontknoping

Terwijl ik probeer blij te zijn met de beelden van Borussia Dortmund – Schalke ’04 , gewoon omdat er ein-de-lijk weer een bal over mijn scherm rolt, droom ik weg bij gedachten aan kolkende stadions of sportparken waar de supporters van pure opwinding in de hekken hangen of hun nagels tot bloedens toe afkluiven. Naar kleurrijke supportersscharen, bierdouches en vreugdetranen. Naar teleurgestelde verliezers zittend in het gras en naar juichende winnaars die hand in hand hun achterban bedanken…

Naar spanning, ontspanning, sensatie, gelatenheid, euforie, teleurstelling…naar alles wat ons voetballiefhebbers verbindt.

Er zijn er die rustig achterover leunend en continu relativerend een wedstrijd kunnen bekijken. Persoonlijk maak ik tijdens een spannend duel het tegenovergestelde mee. Lachend vertellen mensen mij wel eens dat het nog eens mijn dood wordt, zo’n middagje op de tribune bij Sparta Nijkerk en ik moet het eerlijk toegeven: ik ben er vrijwel zeker van dat ik op de dag ná de wedstrijd in ieder geval meer spierpijn heb dan de spelers die ik heb staan aanmoedigen…Mijn naaste omgeving verklaart me voor gek en gelijk hebben ze.

Wat kon ik de laatste weken weer ontzettend veel zin krijgen in een lekker potje voetbal helemaal als je je bedenkt dat het juist de weken van De Ontknoping geweest zouden zijn. Sportevenementen zijn leuk maar het is vrijwel altijd De Ontknoping die ons heel lang bij blijft. Nederland- Argentinië op het WK van 1998 (“Dennis Bergkamp- Dennis Bergkamp- Dennis Bergkamp….”), de Olympische volleybalfinale van onze heren in Atlanta 1996 waarin Italië in 5 sets werd verslagen, het competitieslot 2007 waar AZ en Ajax vochten om een been maar PSV er mee heen ging. De strafworp van Lois Abbingh waarmee zij nog niet zo lang geleden de Nederlandse handbalsters de eerste wereldtitel in de geschiedenis bezorgde. Zo kan ik er nog wel 100 noemen zonder eerst internet te raadplegen. De teen van Casillas, de schuiver van Lucas Moura (Ajax-Spurs) en de bijna- finale-plek van PSV in de wedstrijd tegen AC Milan in 2005….. En iedereen die smult van dit soort ontknopingen raad ik trouwens aan nog even te kijken naar: De Moeder Aller Ontknopingen.

Althans, daar waar ‘t het internationale voetbal betreft…. Maar ook bij onze club hebben we er een paar in de boeken staan hoor! Nog maar een paar maanden geleden moesten we pas in de verlenging in NAC Breda onze meerdere erkennen maar bloedstollender was natuurlijk De Slag Om Apeldoorn (helaas…) of De Victorie In Volendam (Yes…!!). Wanneer ik echter in een absolute dip verkeer, slecht slaap of een matige eetlust heb ga ik even achter mijn beeldscherm zitten en zoek ik op Sparta Nijkerk- Quick Boys, 12 april 2014

Zó horen wedstrijden of evenementen te eindigen. Spijtig genoeg kwam de wereld terecht in een ernstige crisis die, zoals ik al eerder schreef, al het andere op de wereld even opzij schoof en er voor zorgde dat er even helemaal nooit voetbal bestaan leek te hebben. Nog steeds ben ik van mening dat het gevaarlijk is om dan tóch de teleurstelling uit te spreken over (bijvoorbeeld) een gemiste promotie. Maar in de wetenschap dat het nooit belangrijker gemaakt mag worden dat onze gezondheid, het verlies van dierbaren of zakelijke en economische drama’s mogen we toch zeker óók wel teleurgesteld zijn in het mislopen van een dik-verdiende promotie?? Uiteindelijk zijn we ondanks alles wat er in de wereld gebeurt toch nog altijd sportliefhebber en bovenal Spartaan? Glansrijk periodekampioen, terechte koploper, na een dipje weer een paar goede resultaten neergezet en klaar voor de eindsprint. De eindsprint die er dus niet kwam. Door middenmoters en degradatiekandidaten ben ik al aangesproken op het feit dat ik me toch vooral moest bedenken dat er momenteel hele andere zorgen bestaan en, nogmaals, daar ben ik het mee eens. Maar als je de koploper in de eredivisie wél tot een soort van winnaar benoemt (en je laat de staartploegen in diezelfde divisie niet degraderen…) en je doet dat in de divisies daaronder niet dan bewandel je toch echt de weg van de minste weerstand. Ik besef me ook wel dat Sparta Nijkerk (of onze equivalent in de zondag-afdeling, OSS ’20) niet de Champions League in hoefde maar voor ons was promotie naar de 2e divisie toch zeker van hetzelfde kaliber geweest!

Zo, da’s eruit. En nu maar hopen dat we met z’n allen zo snel mogelijk het virus uit kunnen bannen, dat iedereen weer gezond mag worden en dat bedrijven de benen er weer onder krijgen. Maar toch ook, en ik kan het niet laten, dat we op een (“nieuwe”) normale manier weer rond een voetbalveld kunnen staan. Om ze in Ermelo, Heemskerk of Harkema te laten zien dat 2019-2020 geen incident was.

En omdat we eigenlijk best wel weer een échte Ontknoping verdienen!

Nico Fiegen

Internetlab sluit aan als zilversponsor bij Sparta Nijkerk

Internetlab 

Ondanks de huidige bijzondere tijd hebben veel ondernemers nog steeds veel vertrouwen. Een mooi voorbeeld hiervan is het Nijkerkse bedrijf Internetlab wat zich heeft aangesloten als zilversponsor bij de businessclub van Sparta Nijkerk.

Eigenaar Ricky Rellum verwoordt het als volgt: ”In het internetlab zijn wij altijd bezig met het brouwen van online oplossingen voor onze klanten. We maken websites, online software en zijn experts in het leveren van online leeroplossingen. Na 8 jaar redelijk anoniem vanuit Nijkerk gewerkt te hebben is het de hoogste tijd om wat meer lokaal te ondernemen en betrokken te raken bij lokale ondernemers. Als echte voetbalfan is het daarom een kleine stap om sponsor te worden en aan te sluiten bij de Business Club van v.v.Sparta Nijkerk”.

https://www.internet-lab.nl/

Sponsor van de Week: Boni Supermarkten, hoofdsponsor Sparta!

Sponsor van de Week :Boni Supermarkten, onze hoofdsponsor!
Door Leonie Bloemendaal

Boni Supermarkten, vraag en antwoord met Bouke van der Wal, algemeen directeur.

Wij positioneren ons als een complete supermarkt met lage prijzen. Vanuit ons distributiecentrum bevoorraden wij dagelijks onze eigen filialen. Ik durf wel te zeggen dat wij kort op de bal zitten en flexibel zijn, en daardoor snel kunnen reageren op omstandigheden. Verder hebben wij een centrale slagerij in Nijkerk waar het vlees verwerkt en verpakt wordt voor onze filialen.
De reden dat we lid zijn van de Business Club is, omdat wij een Nijkerks bedrijf zijn. Ik zeg altijd dat het goed is om als Nijkerks bedrijf iets terug te doen voor de vereniging waar vele vrijwilligers het mogelijk maken dat zoveel leden lekker kunnen voetballen en er veel gezelligheid is. Inmiddels zijn we dan ook al heel wat jaartjes lid van de Business Club en al weer 7 seizoenen hoofdsponsor. Daarnaast, omdat ik zelf van voetbal houd en omdat 2 zoons, waarvan nu nog 1, bij Sparta voetballen. Ik ben heel wat jaren elftalleider geweest en dan krijg je toch een band met de club. Wat aanspreekt is dat er sprake is van een “wij-gevoel” kijkend naar de drukte op zaterdag in het Boni Business Home.  

Corona…
Als je kijkt naar wat je merkt van de Corona-virus situatie binnen Boni Supermarkten, dan hebben wij het geluk dat wij ‘aan de goede kant zitten’. Door alle maatregelen van de overheid (horeca dicht, thuiswerken) zien wij een omzettoename. Dat maakt het best wel dubbel, als je weet en ziet dat er vele bedrijven het moeilijk hebben als gevolg van het Corona-virus.

Hoe was dat voor jullie toen er in het begin van de lock-down door veel mensen zo enorm gehamsterd werd?
Het was een hele bijzondere ervaring om te zien hoe snel het consumentengedrag veranderde. Klanten begonnen inderdaad fors te hamsteren, wat op zich helemaal niet nodig was. Maar blijkbaar ontstond er toch een soort van panieksituatie, waardoor klanten elkaar in gedrag gingen kopiëren. Het gevolg was dat er voor een aantal artikelen heel snel lege schappen ontstonden. De voorraden bij de supermarktketens worden zo optimaal mogelijk afgestemd op de wekelijkse vraag. Dat betekent dat er wel reservevoorraad is om pieken in één of twee weken op te vangen, maar niet van die extreme pieken waar we mee te maken kregen. Doordat artikelen snel opraakten, gingen klanten alternatieve artikelen kopen, waardoor op je op alles met een verhoogde vraag te maken kreeg. Er is dan ook heel veel contact met leveranciers geweest.

Wij hebben snel kunnen schakelen en in de 2e drukke week voor elkaar gekregen dat we de vulgraad van veel schappen op niveau konden houden. Dat hebben we ook te horen gekregen van klanten. Het toiletpapier was (en is) echter moeilijk verkrijgbaar. Deze artikelen maar ook andere komen uit het buitenland. De aanvoer werd ook bemoeilijkt, doordat grenzen dichtgingen en internationale chauffeurs hun land liever niet wilde verlaten. Nog steeds kunnen we niet alle varianten van de meelproducten en toiletpapier optimaal leveren.

Vooral in de eerste 2 weken hebben we als organisatie snel moeten schakelen op de dagelijks veranderende eisen/voorwaarden vanuit de overheid. Vervolgens moesten we dat vertalen naar onze winkels, magazijn en medewerkers. Ook moesten wij snel omschakelen naar thuiswerken. Gelukkig helpen de moderne communicatiemiddelen hier enorm bij, waardoor je ook snel onze ruim 2500 medewerkers kunt informeren over alle ontwikkelingen. Al met al waren de eerste weken zeer hectisch en kom je daarna al snel in het “nieuwe normaal”.

Vooruitzichten ?
Het is moeilijk in te schatten wanneer we weer in een normale situatie komen. De komende tijd zullen de vooruitzichten naar verwachting voor onze branche dan ook positief blijven. Op middellange termijn is de vraag wat de financiële impact van alle maatregelen gaat worden voor het besteedbaar inkomen van de consument. Deze zou wel eens onder druk kunnen komen te staan, maar dat hoeft voor Boni als prijsformule niet ongunstig te zijn.

Sparta Prikbord
Dat Sparta Nijkerk Prikbord is een mooi initiatief, wat kan bijdragen om bedrijven door deze moeilijke tijd te helpen.

We hopen dat iedereen gezond blijft en dat de economie zich weer snel gaat herstellen. Dat is goed voor de bedrijven en ook goed voor de mensen. Mensen zijn weer toe aan afwisseling en er op uit kunnen gaan na het vele thuis zijn!

 

 

 

 

 

 

(Foto tijdens onthulling Boni Business Home
alweer enkele jaren geleden)

 

Sponsor van de week in Corona-tijd: Alberto’s Italian

Door: Leonie van Bloemendaal

Deze week Alberto’s Italian, en spreek ik met Lyanne van den Berg, organisatie/sales, zittend in het zonnetje op een leeg terras…

‘Just not another Italian’, niet alleen lekkere pizza’s en pasta’s maar ook mooie gerechten met lekker vis of vlees, alles vers, alles zelf bereid en zoveel mogelijk biologisch.

 

 

 

Waar we goed in zijn en wat we belangrijk vinden is, naast het bereiden en serveren van lekker eten, onze gasten trakteren op een mooie avond, een beleving. We hebben een eigen sommelier en ruim 50 soorten wijn. Wij zoeken graag de samenwerking op. Een mooi voorbeeld hiervan is de samenwerking met de Breede Beek, de wijngaard in Nijkerk. Zoiets is natuurlijk uniek! Hoeveel plaatsen hebben nou een eigen wijngaard? Een prachtige buitenlocatie, midden tussen de wijnranken aan de rand van Nijkerk. Op deze buitenlocatie worden ook Italiaanse avonden georganiseerd, waarvoor Alberto’s het eten voor zijn rekening neemt. En naast Nijkerk, hebben we ook een zaak in Barneveld en een eigen strandlocatie in Hulshorst aan het water, Babbel Beach. Mocht je nog een feestje willen plannen, zeker de moeite waard om eens te bekijken wat daar allemaal kan! Dus ook voor bruiloften en bedrijfsfeesten ben je bij ons aan het juiste adres.

De reden dat jullie lid zijn van de Business Club
De reden dat we lid zijn van de Business Club is, naast de gezelligheid, dat we altijd op zoek zijn naar synergie. Samenwerking en een stuk maatschappelijke betrokkenheid. Daarnaast sluiten de doelgroep van Sparta en van Alberto’s heel goed bij elkaar aan. Alberts zoon voetbalt nu voor het eerste jaar bij Sparta, na eerst te hebben meegetraind. Dus ook dat past dan weer mooi.

Ervaring Business Club
Vroeger kwam ik wel eens bij van die netwerkclubs waar iedereen heel druk was met netwerken. En dan ook nog saaie sprekers. Alsof je daar je vrije tijd door wilt brengen. Iedereen zijn tijd is kostbaar. De combinatie is gewoon tof; je hebt vermaak, het is leuk, gezellig en ontspannen. Sparta heeft gewoon het leukste netwerk!

Wat merk je van de Corona-virus situatie in je bedrijf?
Niemand had dit aan kunnen zien komen. Van volop aan de bak, met volgeboekte avonden tot in 1x keer niets. We zijn echt positief gebleven en hebben de afgelopen periode, een week of zeven nu, nuttig gebruikt. En zijn we druk bezig geweest met schilderen, alles staat weer in de olie, we hebben een nieuwe kaart en eigenlijk ook een vernieuwd concept.  De wijnbar wordt meer exclusief, met kleine fijne gerechtjes en bijpassende wijnen en het restaurant wordt dan meer lekker pizza en pasta. Uiteraard kan je daar ook vis- of vleesgerechten blijven eten, maar het idee is anders.
Nou, sinds gisteren hebben we natuurlijk gehoord dat we weer open mogen en dan met maximaal dertig personen bij elkaar mogen zijn. Hoe ga je dat dan doen? Om toch een beetje goede bezetting te realiseren, zullen we voorlopig gaan werken met shifts. Iedereen zal dat begrijpen. In iedere geval tot we mogen uitbreiden tot de 100 personen.
Wat helemaal fantastisch was, is dat toen we net in de lockdown-situatie zaten, Brouwer Tweewielers ons te hulp schoot met het beschikbaar stellen van een elektrische fiets voor de bezorging!

         

Wat denk je dat de vooruitzichten zijn voor je bedrijf?
Gelukkig kunnen we nu weer gaan uitbouwen. We zijn altijd positief gebleven en hebben ons in achterliggende periode goed voorbereid. We zijn er klaar voor.

Mening over Sparta Nijkerk Prikbord
Goed idee. Jullie doen van alles voor de sponsoren. Dat houdt het ook levendig. Er wordt voor de sponsoren ook wat teruggedaan. Dat is echt niet overal zo!
Wij zouden u zo graag willen ontvangen in het restaurant of in de winebar, maar dat gaat helaas nog niet. Maar… onze Marco en Karlijn hebben iets leuks bedacht…

“DE WIJNPROEVERIJ VOOR THUIS!”
Geniet van heerlijke wijnen met bijpassende, luxe hapjes. Er is keuze uit verschillende arrangementen. Om de proeverij te begeleiden, hebben zij filmpjes opgenomen op de prachtige wijngaard Aan de Breede Beek. In deze filmpjes leggen zij alles uit. Op het Sparta prikbord staat nog verdere uitleg en wat voorwaarden.

Heb je een doel/wens?
Dat we snel weer gasten mogen ontvangen, is iets waar we enorm naar uit kijken. Iedereen is van harte welkom! We zijn echt mensen die het andere mensen graag naar hun zin willen maken, dat hebben we zó gemist

Het interview is ook te lezen op het Sparta Prikbord 

 

 

 

Interview Middagje Sparta Boni Business @home ook op YouTube

Het Middag Sparta in het Boni Business Home eindigt normaal rond 18.30 .
@ Home kan dit natuurlijk doorgaan zolang je wilt, genietend van een oranje Sparta avondzon.

De eerste foto’s van hoe jullie dit Middagje Sparta hebben beleefd zijn inmiddels gedeeld op social media. We kijken uit naar alle andere posts!

De positieve reacties bewijzen dat, ondanks dat er niet fysiek gevoetbald wordt, de businessclub nog steeds de ‘club achter het team’ is en blijft. Ook onze trainer Erik Speelziek roemt de waarde hiervan in het interview. Naast de podcast is het interview en een impressie van het bezorgen van de pakketten te zien op YouTube via onderstaande link.

Veel kijkplezier en hopelijk tot snel in het Boni Business Home op de Ebbenhorst.

Bestuur en medewerkers BusinessClub Sparta Nijkerk.

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om te bekijken.

 

 

 

 

 

Middagje Sparta Nijkerk nu via BONI Business@Home

De Businessclub van Sparta Nijkerk realiseert zich als geen ander dat haar leden het altijd druk bezochte Middagje Sparta Nijkerk missen. En dat in een tijd dat het niet eens uitgesloten was dat er in deze weken wel eens een heel mooie feestje gevierd had kunnen worden.

Hokra Promotionele Communicatie, het bedrijf van relatiemanager Tyno Koelewijn, bedacht een bijzonder leuke manier om de leden toch een leuk Sparta voetbalmiddagje te bezorgen: een pakket met wijn, bier en lekkere versnaperingen aangevuld met wat leuke gadgets.
Hoofdsponsor BONI Markten verleende spontaan haar medewerking bij het vullen van het pakket. Zaterdag, rond de klok van vier uur mogen de leden het openen en het Middagje Sparta Nijkerk thuis beleven. Leuke bijkomstigheid is dat het pakket tevens is voorzien van een bluetooth- speakertje waarmee die middag ook het gebruikelijke interview met trainer Eric Speelziek te beluisteren valt. VDR Druk & Print zorgde voor een bijpassende kaart waarop trainer Speelziek en Businesclub -voorzitter Nico Fiegen nog wat woorden richten tot hun leden. Uiteindelijk bevat het pakket ook nog een Sparta Nijkerk- klaphandje. Uiteraard om te klappen voor de prestaties van Sparta  maar degenen die daarmee de leukste boodschap op social media zetten ontvangen van de club nog een leuke prijs. Het eerste exemplaar werd uiteraard uitgereikt aan de trotse hoofdsponsor BONI, de heer Bouke van der Wal.

“Sponsor van de Week” Frans van Ekris, BMW en Mini dealer

In deze Corona-tijd een interview op afstand, gewoon door de telefoon dus, met Frans van Ekris. Directeur van BMW en Mini dealer met 7 vestigingen in Nijkerk, Breukelen, Zeist, Utrecht, Arnhem, Lelystad  en Utrecht.

Doel voor onze klanten is om een premium beleving te creëren, zowel met onze producten als met onze service. Klanttevredenheid is de basis van ons bedrijf. Hoe doe je dat? Door je klant te kennen of te leren kennen. Alles begint met oprechte persoonlijke aandacht te geven. En natuurlijk de juiste mens op de juiste plek binnen je bedrijf.

Met ingang van seizoen 2016/2017 is EKRIS verenigingssponsor, omdat wij vinden dat breedtesport en topsport elkaar moeten versterken. Sparta geniet landelijke bekendheid door het eerste elftal, maar deze prestaties zijn alleen mogelijk als een goed draaiende vereniging hier het fundament voor legt. Kortom de breedte heeft de top nodig en de top de breedte. Door middel van sponsoring leveren we een bijdrage aan de levendige en aantrekkelijke vereniging van Sparta Nijkerk en daar zijn we trots op. “Iedereen mag wat vinden van voetbal, in voor- en tegenspoed. En ongeacht de prestaties moeten we vooral niet vergeten oog te hebben voor elkaars belangen, uiteindelijk zijn we allemaal Spartanen!”

Waarom ben je lid van Business Club Sparta?

Vanwege mijn zoon die in zijn jeugd bij Sparta Nijkerk voetbalde, raakten we steeds meer betrokken bij Sparta. Ilse, mijn vrouw, is hiermee begonnen en heeft de eerste jaren heel veel voor zijn elftal gedaan. Toen er tekort was aan leiders hebben Martien Bouw en ik twee jaar zijn elftal begeleid (zoon van Martien zat ook in dit elftal) en hebben we samen zelfs nog een jaar het elftal van onze jongens getraind. In deze periode is langzaam de interesse ook voor het eerste elftal ontstaan. De eerste jaren als supporter vanaf de zijlijn en dat is overgegaan in lidmaatschap van de businessclub. Inmiddels ben ik al 19 jaar bekend met de club en vind ik het belangrijk dat het bedrijfsleven ook vanuit sociale gedachte de sportclubs in Nijkerk een warm hart toedraagt en daar waar mogelijk hier een bijdrage aan levert indien ze die mogelijkheden hebben.

Wat zijn je ervaringen als lid van Business Club Sparta?

Zowel binnen de vereniging als in de businessclub  is er een groot samenhorigheidsgevoel, wat mij betreft zijn het nog wel te vaak twee werelden. Op dat vlak is er nog wel wat vooruitgang te boeken, maar iedereen ziet de noodzaak van een goede samenwerking en dat is een goede basis om op te bouwen. Een sterke vereniging heeft een sterk presterend 1e elftal nodig, maar ook een business club  kan niet zonder een sterke vereniging. De belangrijkste fundamenten worden gevormd door alle vrijwilligers en door de supportersvereniging. Zeker deze twee verdienen een hele grote pluim, zonder hen is er geen voetbal op de Ebbenhorst!

Voordeel van de businessclub is het ontmoeten van een grote diversiteit aan mensen die allemaal de liefde voor Sparta Nijkerk delen, maar ook gezamenlijk elkaar kunnen versterken op ieder vlak, zowel zakelijk als sociaal. Sportprestaties volgen met elkaar als supporter geeft een extra binding, zeker als je daarnaast ook nog zakelijk dingen met elkaar kan doen.
Zaken met elkaar doen moet nooit het enige uitgangspunt zijn, maar als het er in de juiste sfeer toch van komt genereert dit vaak een nog sterkere band.

Wat merk je van de Corona-virus situatie in je bedrijf?
Het Corona-virus hakt er ook bij ons in, gelukkig kunnen wij nog open zijn, maar ook bij ons hebben we te maken met een hele grote omzet daling. Het dwingt ons om anders te denken en de markt op andere manieren te benaderen. Het zogenaamde vet op de botten komt ons nu van pas en zullen we zeker nodig hebben. Maar we blijven zoeken naar de kansen en mogelijkheden binnen onze branche om er zeker sterker uit te komen. Wij zetten sterker in op de online-dienstverlening, en we hebben bijvoorbeeld onze fotografie en dienstverlening bij onze onderdelen webshop verbetert. Dat heeft onder andere geresulteerd in het beste resultaat in vier jaar. En nog meer service op het gebied van halen en brengen, dat brengt deze situatie ook met zich mee.

Vele bedrijven hebben moeten sluiten en maken op dit moment een enorme zware tijd door, zeker de horeca- en evenementenbranche zijn zwaar getroffen. En ook de exportbranche ligt nagenoeg stil. Toch is het mooi om te zien dat er ook binnen de business club veel contact is over de gevolgen van de crisis en men elkaar vaak ondersteunt daar waar mogelijk, soms middels zakendoen maar nog vaker met het uitwisselen van gedachten en ideeën.

Wat denk je dat de vooruitzichten zijn voor je bedrijf?
Het virus zal een keer onder controle zijn en wij moeten ervoor zorgen dat we klaar zijn om in de dan ontstane werkelijkheid weer even succesvol te zijn als voor het virus en daar hebben we het volste vertrouwen in.

Kan de businessclub je hier op een of andere manier bij behulpzaam zijn?
Dat gebeurt nu al, tussen de leden van de businessclub is dit ook een veel besproken onderwerp en worden veel gedachten en ideeën uitgewisseld. Zij die nog niet de weg gevonden hebben binnen de businessclub om toegevoegde waarde te vinden voor hunzelf of hun bedrijf raad ik aan om vooral proactief contact met anderen te zoeken waarvan ze denken iets aan te hebben.
Het Prikbord kan hier zeker iets aan bijdragen.

Wat vind je van het nieuwe Sparta Nijkerk Prikbord?
Mooi initiatief wat hopelijk zijn waarde binnen de businessclub gaat bewijzen.

Heb je een doel/wens die wilt delen met de andere sponsoren met het oog op toekomst?
Laten we hopen dat we deze moeilijke tijd snel achter ons kunnen laten en weer op de aanval over kunnen gaan. Belangrijkste hierbij is dat we gezond blijven en als deze twee zaken voor elkaar zijn, hoop ik dat we vooral met de V.V. Sparta Nijkerk weer mooie successen kunnen gaan behalen met zowel onze breedtesport als ons 1e elftal!

Wil je zelf nog van de gelegenheid gebruik maken om iets kenbaar te maken?
Blijf gezond en optimistisch !

 

 

Het interview is ook te lezen op het Sparta Prikbord  

 

Nico Fiegen en Janic Makizodila over Prikbord Sparta Nijkerk bij Nieuws & U van A1 Mediagroep

Bij Nieuws & U van de A1 Mediagroep vertellen de voorzitter van Businessclub van Sparta Nijkerk en verdediger Janic Makizodila over het nieuwe platform Prikbord Sparta Nijkerk. Een nieuwe manier om tijdens de Corona Crisis alsnog bedrijven met elkaar te verbinden.

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om te bekijken.