Seizoen 2020 – 2021 gestart!

Extra taken door onze stewards in Corona-tijd op geweldige wijze uitgevoerd: petje af!

Het organiseren van een voetbalclub in Corona-tijd valt niet mee. Voor sommige van onze vrijwilligers en functionarissen leiden de Corona-maatregelen tot veel extra werk: dit geldt bijvoorbeeld voor onze clubhuisbeheerder, onze accommodatiebeheerder, onze business-club en waarschijnlijk vergeet ik hier nog een aantal vrijwilligers en functionarissen. Ik hoop dat zij me vergeven.

Maar degenen die er het meeste werk bijkregen zijn onze stewards! Reden om hen in deze column in het zonnetje te zetten.

Het begon al toen we begin mei weer mochten beginnen met de jeugdtrainingen. De jeugdtrainingen waren toegestaan, maar toeschouwers mochten niet het complex op. Dus moest er toegangscontrole komen en gold de 1,5 meter regel. Vanaf de start is dit opgepakt door onze stewards, vrijwilligers namens de opleidingscommissie en bestuursleden. Maar meer en meer namen de stewards deze taken over. Elke trainingsavond waren zij aan de poort te vinden. Zij voerden hun taken op een vriendelijke manier uit. Gelukkig accepteerden ook de ouders van jeugdleden dat zij niet op ons complex mochten komen en verliep het toezicht vlekkeloos. Vanaf 1 juli mochten onze toeschouwers gelukkig weer het complex op. Daarmee verviel deze taak.

Toen in juli de oefenwedstrijden van ons eerste team startten, kregen onze stewards weer nieuwe uitdagingen. De 1,5 meter regel bleef gelden, maar er gold in eerste instantie ook een maximum van 250 toeschouwers. Dus moesten de aantallen toeschouwers worden geteld.

Niet veel later besloten we om het maximum aantal toeschouwers op te hogen. Daarom was het verplicht dat de toeschouwers zich registreerden en een geprinte email als toegangsbewijs meenamen. Niet iedereen was echter in staat de email te printen waardoor er ook aan de poort nog veel geregeld moest worden.

We zijn nu weer een stapje verder, maar zien dat het aantal personen in de kantine en op het terras de bottleneck is geworden. Vandaar dat we bij de wedstrijd op 5 september het aantal personen in de kantine en op het terras moest worden gereguleerd. Ook hier droegen onze stewards aan bij.

Hopelijk is deze taak binnenkort niet continu meer nodig: we hebben afgelopen week toestemming gekregen van de gemeente Nijkerk om ook bij de kringloop een terras neer te zetten. Uiteraard moet iedereen die wat drinkt wel zitten.

Maar om het even samen te vatten: onze stewards hebben de afgelopen tijd hun taken op geweldige wijze uitgevoerd. Dank daarvoor en petje af!

Met vriendelijke groet,

Johan Evers, voorzitter

Nijkerk heeft nu zijn eigen voetbalbier

Ben je een “blauwe held”, stroomt het “oranje bloed” door je aderen of is je favoriete leus “hup die blauw-gelen”?

Sta jij elke week langs de lijn om je favoriete club aan te moedigen?

In een unieke samenwerking tussen AH van den Tweelen Jumbo Rob & Cindy Veltink is door de Puttense brouwerij een heerlijk biertje gebrouwen. Drie biertjes als ode voor de drie voetbalclubs in Nijkerk en Nijkerkerveen. Een oranje, blauw en geel-blauw etiket die natuurlijk refereert aan de clubkleuren.

 

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om te bekijken.

Bron: Nijkerk Nieuws.nl

Aanpassing Corona maatregelen Sparta Nijkerk, 2 september 2020

In de afgelopen weken is het aantal Corona-besmettingen in Nederland toegenomen. We zien dat vooral ook in de sport sporters hun teamgenoten besmetten. Vandaar dat we vorige week hebben besloten het gebruik van de kleedkamers te beperken, om te voorkomen dat spelers getroffen worden door het virus. Overleg met diverse geledingen in de club heeft begin deze week geleid tot aanpassing van een aantal maatregelen voor het gebruik van de kleedkamers, de toegang tot de kantine en het terras en de toegang tot de tribune

Vanaf woensdag 2 september zijn de volgende maatregelen van kracht respectievelijk aangepast:

  • Sparta Nijkerk 1, Sparta Nijkerk 2, Sparta Nijkerk vrouwenselectie, JO23 en JO19-1 mogen voor trainingen en wedstrijden gebruik maken van de kleedkamers onder de harde randvoorwaarde dat de teambegeleiding toeziet op handhaving van de Corona-maatregelen (1,5 meter afstand, maximaal 7 personen per kleedkamer etc.). Op handhaving van deze randvoorwaarde door de teambegeleiding zal worden gecontroleerd. Indien de teambegeleiding de randvoorwaarde niet blijkt te (kunnen) handhaven, zal het desbetreffende team niet langer van de kleedkamers gebruik mogen maken;
  • De andere teams mogen geen gebruik maken van de kleedkamers en dienen zich thuis om te kleden;
  • Sparta Nijkerk 1 mag voor wedstrijdbesprekingen met maximaal 20 personen van de bestuurskamer gebruik maken;
  • Op de tribune wordt voor de helft van de rijen de toegang afgesloten; voor de overige rijen geldt dat personen zich op 1,5 meter van elkaar dienen te bevinden;
  • In de rust en tot een half uur na de wedstrijd wordt de toegang tot het terras en de kantine beperkt zodat eenieder zittend zijn/haar consumptie kan nuttigen. Helaas zal dit er toe leiden dat sommige personen in die periode geen toegang krijgen tot de kantine/het terras;
  • Voor het terras en de kantine geldt op de drukke momenten (in de rust en in het eerste half uur na de wedstrijd van Sparta Nijkerk 1) een verplichte looprichting en eenrichtingsverkeer: via de trap van het terras gaat u naar binnen, via de trap in de hal gaat u naar buiten. Hierop wordt toegezien door onze stewards.

Een totaaloverzicht van alle maatregelen bij Sparta Nijkerk treft u hieronder aan.

Algemene maatregelen die gelden voor alle aanwezigen (leden, spelers, toeschouwers en andere bezoekers) op het complex De Ebbenhorst

  • Buiten het veld houden volwassenen minimaal 1,5 meter afstand tot andere;
  • De hygiënemaatregelen worden in acht genomen;
  • Personen met (mogelijk) Corona gerelateerde ziekteverschijnselen en/of verdenking van COVID19 mogen niet op het complex komen;
  • Indien bij een toeschouwer of lid COVID19 wordt geconstateerd of een ernstige verdenking van COVID19 heeft, wordt deze persoon dringend verzocht dit te melden bij zijn team/coördinator en het bestuur ( bestuur@vvspartanijkerk.nl ). Het bestuur besluit dan op basis van de aard en intensiviteit van het contact met verenigingsleden welke aanvullende maatregelen worden getroffen;
  • Alle aanwezigen op het complex houden de looppaden vrij en zijn alert bij het passeren van elkaar;
  • Iedereen is individueel verantwoordelijk voor zijn/haar eigen gezondheid en het handhaven van deze regels;
  • Volg de aanwijzingen van functionarissen en de instructies op de posters op.

Maatregelen rond het bezoek wedstrijden Sparta Nijkerk 1

  • Rond het hoofdveld zijn ruim 500 gemarkeerde plaatsen met witte stippen aangebracht die op 1,5 meter van elkaar liggen. De jeugd kan zich positioneren op de staanplaatsen in de Sven Onland Tribune. Tezamen met de zittribune is plaats voor ruim 600 toeschouwers;
  • Alle toeschouwers dienen langs het veld te staan. Iedere persoon staat bij een gemarkeerde plaats met een witte stip. Het staand bekijken van de wedstrijden vanaf het terras is niet toegestaan.
  • Toeschouwers reserveren hun toegangsplaats en registreren zich per wedstrijd via een registratieformulier op de website. De volgende gegevens worden gevraagd: voornaam, achternaam, geboortedatum, emailadres, telefoonnummer, wel/geen Corona gerelateerde ziekteverschijnselen en soort toegangsbewijs; de gegevens worden in een database geregistreerd en worden maximaal 14 dagen bewaard;
  • Toeschouwers die toegang hebben, ontvangen een email met de bevestiging van hun reservering en toegang. De toeschouwers printen het document uit en leveren die bij de entrée in zodat duidelijk is wie daadwerkelijk de wedstrijd heeft bezocht; indien nog plaatsen beschikbaar zijn, wordt nog een aantal formulieren bij de kassa gelegd, zodat toeschouwers nog op het laatste moment kunnen reserveren en registreren;
  • Op de tribune wordt voor de helft van de rijen de toegang afgesloten; voor de overige rijen geldt dat personen zich op 1,5 meter van elkaar dienen te bevinden;
  • Onze stewards zien toe op goede uitvoering van deze maatregelen.

Maatregelen voor het gebruik van het clubhuis en het terras

  • Het clubhuis mag worden bezocht door maximaal 100 personen; het terras en het clubhuis gezamenlijk door maximaal 250 personen;
    Als je wat wilt drinken, ga je zitten op het terras of in het clubhuis; als je de voetbalwedstrijd wilt zien ga je langs het veld staan; er mag dus niet met een drankje staand vanaf het terras de wedstrijd worden bekeken;
  • Er is een scherm geplaatst om te voorkomen dat toeschouwers toch staand en met een consumptie in de hand de wedstrijd vanaf het terras volgen. Deze maatregel is continu van kracht. Dus niet alleen bij de (oefen)wedstrijden van Sparta Nijkerk 1;
  • Er zijn extra tafels en stoelen in het clubhuis en op het terras geplaatst om de capaciteit van het clubhuis en het terras te vergroten binnen de geldende maxima;
  • Bij de ingang van het clubhuis en het terras staan dispensers met ontsmettingsmiddel. U wordt verzocht daarvan gebruik te maken;
  • Het clubhuispersoneel ziet toe op goede uitvoering van de maatregelen;
  • In de rust en tot een half uur na de wedstrijd wordt de toegang tot het terras en de kantine beperkt zodat eenieder zittend zijn/haar consumptie kan nuttigen. Helaas zal dit er toe leiden dat sommige personen in die periode geen toegang krijgen tot de kantine/het terras;
  • Voor het terras en de kantine geldt in de rust en in het eerste half uur na de wedstrijd een verplichte looprichting en eenrichtingsverkeer: via de trap van het terras ga je naar binnen, via de trap in de hal ga je naar buiten.

Maatregelen voor het deelnemen aan trainingen en (oefen)wedstrijden en het gebruik van kleedkamers

  • Sparta Nijkerk 1, Sparta Nijkerk 2, Sparta Nijkerk vrouwenselectie, JO23 en JO19-1 mogen voor trainingen en wedstrijden gebruik maken van de kleedkamers onder de harde randvoorwaarde dat de teambegeleiding toeziet op handhaving van de Corona-maatregelen (1,5 meter afstand, maximaal 7 personen per kleedkamer); Op handhaving van deze randvoorwaarde door de teambegeleiding zal worden gecontroleerd. Indien de teambegeleiding de randvoorwaarde niet blijkt te (kunnen) handhaven, zal het desbetreffende team niet langer van de kleedkamers gebruik mogen maken;
  • De andere Sparta Nijkerk teams mogen geen gebruik maken van de kleedkamers en dienen zich thuis om te kleden;
  • Bij thuiswedstrijden wordt 1 kleedkamer per team ter beschikking gesteld aan de bezoekende teams;
  • Sparta Nijkerk 1 mag voor wedstrijdbesprekingen met maximaal 20 personen van de bestuurskamer gebruik maken;
  • Voor de prestatieteams is Het Proathok in beperkte mate beschikbaar. Dit dient te worden gereserveerd bij Wim van Hussel en is toegankelijk voor maximaal 12 personen;
  • Er zijn maximaal 7 volwassenen aanwezig per kleedkamer; indien dit onvoldoende is, wordt volgtijdelijk omgekleed;
  • Indien volwassen personen gezamenlijk in een auto naar een wedstrijd reizen is het advies van de overheid een mondkapje te dragen;
  • Bij uitwedstrijden houd je je aan alle regels van de organiserende vereniging.

Wij vragen uw aandacht, begrip en medewerking voor de genomen maatregelen. Indien u hierover vragen heeft, kunt u met ons contact opnemen.

Het bestuur van v.v. Sparta Nijkerk

Ledenvergadering v.v. Sparta Nijkerk, 15 september 2020, 20.00 uur

Op dinsdag 15 september vindt om 20.00 uur de ledenvergadering plaats in ons clubhuis. De uitnodiging hiervoor is al eerder gepubliceerd. Bijgaand treft u de agenda aan.

Uiteraard gelden ook daar alle corona-maatregelen:

  • U komt niet als u corona-gerelateerde ziekteverschijnselen heeft;
  • U houdt 1,5 meter afstand.

Met vriendelijke groet,

Namens het bestuur van v.v. Sparta Nijkerk

Johan Evers, voorzitter

Toegangsbeleid competitiewedstrijd Sparta Nijkerk – ACV, zaterdag 5 september, 15.00 uur

Toeschouwers staan langs het veld bij witte stip. Het staand bekijken van de wedstrijd vanaf het terras is niet toegestaan!

Aanstaande zaterdag is de competitiewedstrijd tegen ACV. Wij hebben besloten voor deze wedstrijd maximaal 500 toeschouwers toe te laten (ongeacht de club waarvan men lid is).

Hiervoor is nodig dat toeschouwers geen corona gerelateerde ziekteverschijnselen hebben, zich vooraf registreren en rond het veld op aangegeven plekken op minimaal 1,5 meter van elkaar staan.

Op  het complex en voor de oefenwedstrijd gelden de volgende regels:

  • Buiten het veld houdt eenieder minimaal 1,5 meter afstand; de hygiënemaatregelen worden in acht genomen. Personen met (mogelijk) corona gerelateerde ziekteverschijnselen mogen niet op het complex komen;
  • Rond het veld zijn witte stippen aangebracht die op 1,5 meter van elkaar liggen. Alle toeschouwers staan langs het veld bij een witte stip;
  • In de kantine en op het terras geldt een maximum voor het aanwezige aantal personen. In de kantine zijn maximaal 100 personen aanwezig. Op het terras en de kantine zijn gezamenlijk maximaal 250 personen aanwezig;
  • We willen heel nadrukkelijk toeschouwers van de wedstrijd en bezoekers van de kantine/het terras van elkaar scheiden. Op het terras is het staand bekijken van de wedstrijd daarom niet toegestaan. Als je de wedstrijd wilt bekijken sta je langs het veld. Als je wat wilt drinken, dan zit je op het terras of in de kantine;
  • Alle toeschouwers (leden, business club leden, gasten) registreren hun komst vooraf via een registratieformulier op de website. Als er plaats beschikbaar is, ontvang je een email met de bevestiging van je registratie. Daarmee heb je toegang. De email print je uit en geef je af bij de entrée. Betaling voor niet leden vindt plaats aan de kassa. €8,00 voor volwassenen en €6,00 voor 65+.

Via deze link kan je je registreren als toeschouwer:

Wij danken je op voorhand voor je begrip en medewerking!

Het bestuur van v.v. Sparta Nijkerk

Code Oranje/Zwart

Het seizoen gaat weer beginnen. Al is het maar met een moeizame start. Vorig seizoen abrupt afgebroken maar nu weer vol aan de bak. De eerste trainingen al weer in de benen en de spierpijn al een klein beetje overwonnen. Vele zijn met horten en stoten weer aan de dagelijkse beslommeringen begonnen en een enkeling viert nog vakantie. Maar dan grijpt het virus Covid-19 weer om zich heen en moeten we de maatregelen van het RIVM weer ter harte nemen. Maar wat te doen als je, op moment van schrijven, op vakantie bent met spelers uit je Sparta-vriendenteam. En de gevarenzone kleurt van Geel naar Oranje/Zwart? Dan ga je bij thuiskomst 10/14 dagen in quarantaine. Samen met je vakantiegenoten! Je komt niet op de Ebbenhorst! Je hoeft niet te trainen, er is geen biertje in de kleedkamer of op het veld. Op het terras blijft een plekje leeg en het glas sap wordt zeer zeker door anderen leeggedronken. Dit is het verhaal van 3 spelers van Sparta 7. Spelers die hun verantwoordelijkheid kennen. Eerst volop genietend van de zon, zee, strand en señorita’s aan de Costa del Sol.

Maar nu lekker thuis achter de geraniums. Wachtend tot zij weer los mogen gaan op het veld. Vanachter de ramen zwaaiend naar de overige verstandige spelers van Sparta 7 wanneer die op zaterdagavond naar huis fietsen na een middagje vv Sparta Nijkerk. Iedere speler van “’t seuvende” weet nu waar hij aan toe is. In de basis of op de bank in de woonkamer. Want uitbreiding van “Het Virus” moet te allen tijden voorkomen worden. Jammer voor de vakantiegangers maar de eerste overwinningen zijn zoet en juist die gaan zij missen. Hou vol mannen voor onze sportieve gezondheid. Proost!

Hans Lubbertsen
Coördinator Senioren breedtesport
Vv Sparta Nijkerk 3 t/m 11, 35+ 1&2 en 45+1.

Update Corona maatregelen Sparta Nijkerk, 27 augustus 2020

Wijziging kleedkamergebruik

In de afgelopen weken is het aantal Corona-besmettingen in Nederland toegenomen. We zien dat vooral ook in de sport sporters hun teamgenoten besmetten. Vandaar dat we hebben besloten het gebruik van de kleedkamers te beperken. Vanaf maandag 31 augustus zijn de volgende regels van kracht voor het gebruik van de kleedkamers:

  • De kleedkamers worden niet gebruikt bij trainingen;
  • Bij thuiswedstrijden:
    • Worden 2 kleedkamers ter beschikking gesteld aan Sparta Nijkerk 1 en worden 2 kleedkamers beschikbaar gesteld voor de tegenstander van Sparta Nijkerk 1;
    • Wordt 1 kleedkamer per team ter beschikking gesteld aan de bezoekende teams;
    • Wordt 1 kleedkamer per team ter beschikking gesteld aan Sparta Nijkerk VR1, Sparta Nijkerk JO23 en Sparta Nijkerk JO19-1 ;
    • Worden geen kleedkamers ter beschikking gesteld voor de andere thuis spelende teams. Spelers en speelsters dienen in sporttenue naar het complex te komen;

Een totaaloverzicht van alle maatregelen bij Sparta Nijkerk treft u hieronder aan.

Algemene maatregelen die gelden voor alle aanwezigen (leden, spelers, toeschouwers en andere bezoekers) op het complex De Ebbenhorst

  • Buiten het veld houden volwassenen minimaal 1,5 meter afstand tot andere;
  • De hygiënemaatregelen worden in acht genomen;
  • Personen met (mogelijk) Corona gerelateerde ziekteverschijnselen en/of verdenking van COVID19 mogen niet op het complex komen;
  • Indien bij een toeschouwer of lid COVID19 wordt geconstateerd of een ernstige verdenking van COVID19 heeft, wordt deze persoon dringend verzocht dit te melden bij zijn team/coördinator en het bestuur (bestuur@vvspartanijkerk.nl). Het bestuur besluit dan op basis van de aard en intensiviteit van het contact met verenigingsleden welke aanvullende maatregelen worden getroffen;
  • Alle aanwezigen op het complex houden de looppaden vrij en zijn alert bij het passeren van elkaar;
  • Iedereen is individueel verantwoordelijk voor zijn/haar eigen gezondheid en het handhaven van deze regels;
  • Volg de aanwijzingen van functionarissen en de instructies op de posters op.

Maatregelen rond het bezoek wedstrijden Sparta Nijkerk 1

  • Rond het hoofdveld zijn ruim 500 gemarkeerde plaatsen met witte stippen aangebracht die op 1,5 meter van elkaar liggen. De jeugd kan zich positioneren op de staanplaatsen in de Sven Onland Tribune. Tezamen met de zittribune is plaats voor ruim 600 toeschouwers;
  • Alle toeschouwers dienen langs het veld te staan. Iedere persoon staat bij een gemarkeerde plaats met een witte stip. Het staand bekijken van de wedstrijden vanaf het terras is niet toegestaan.
  • Toeschouwers reserveren hun toegangsplaats en registreren zich per wedstrijd via een registratieformulier op de website. De volgende gegevens worden gevraagd: voornaam, achternaam, geboortedatum, emailadres, telefoonnummer, wel/geen Corona gerelateerde ziekteverschijnselen en soort toegangsbewijs; de gegevens worden in een database geregistreerd en worden maximaal 14 dagen bewaard;
  • Toeschouwers die toegang hebben, ontvangen een email met de bevestiging van hun reservering en toegang. De toeschouwers printen het document uit en leveren die bij de entrée in zodat duidelijk is wie daadwerkelijk de wedstrijd heeft bezocht; indien nog plaatsen beschikbaar zijn, wordt nog een aantal formulieren bij de kassa gelegd, zodat toeschouwers nog op het laatste moment kunnen reserveren en registreren;
  • Onze stewards zien toe op goede uitvoering van deze maatregelen.

Maatregelen voor het gebruik van het clubhuis en het terras

  • Het clubhuis mag worden bezocht door maximaal 100 personen; het terras en het clubhuis gezamenlijk door maximaal 250 personen;
  • Als je wat wilt drinken, ga je zitten op het terras of in het clubhuis; als je de voetbalwedstrijd wilt zien ga je langs het veld staan; er mag dus niet met een drankje staand vanaf het terras de wedstrijd worden bekeken;
  • Er is een scherm geplaatst om te voorkomen dat toeschouwers toch staand en met een consumptie in de hand de wedstrijd vanaf het terras volgen. Deze maatregel is continu van kracht. Dus niet alleen bij de (oefen)wedstrijden van Sparta Nijkerk 1;
  • Er zijn extra tafels en stoelen in het clubhuis en op het terras geplaatst om de capaciteit van het clubhuis en het terras te vergroten binnen de geldende maxima;
  • Bij de ingang van het clubhuis en het terras staan dispensers met ontsmettingsmiddel. U wordt verzocht daarvan gebruik te maken;
  • Het clubhuispersoneel ziet toe op goede uitvoering van de maatregelen.

Maatregelen voor het deelnemen aan trainingen en (oefen)wedstrijden en het gebruik van kleedkamers

  • De kleedkamers worden niet gebruikt bij trainingen. Spelers en speelsters dienen in sporttenue naar het complex te komen;
  • Bij thuiswedstrijden:
    • Worden 2 kleedkamers ter beschikking gesteld aan Sparta Nijkerk 1 en worden 2 kleedkamers beschikbaar gesteld voor de tegenstander van Sparta Nijkerk 1;
    • Wordt 1 kleedkamer per team ter beschikking gesteld aan de bezoekende teams;
    • Wordt 1 kleedkamer per team ter beschikking gesteld aan Sparta Nijkerk VR1, Sparta Nijkerk JO23 en Sparta Nijkerk JO19-1;
    • Worden geen kleedkamers ter beschikking gesteld voor de andere thuis spelende teams. Spelers en speelsters dienen in sporttenue naar het complex te komen;
  • Wedstrijdbesprekingen vinden buiten plaats;
  • Voor de prestatieteams is Het Proathok in beperkte mate beschikbaar. Dit dient te worden gereserveerd bij Wim van Hussel;
  • Er zijn maximaal 7 volwassenen aanwezig per kleedkamer; indien dit onvoldoende is, wordt volgtijdelijk omgekleed;
  • Indien volwassen personen gezamenlijk in een auto naar een wedstrijd reizen is het advies van de overheid een mondkapje te dragen;
  • Bij uitwedstrijden houd je je aan alle regels van de organiserende vereniging.

Wij vragen uw aandacht, begrip en medewerking voor de genomen maatregelen. Indien u hierover vragen heeft, kunt u met ons contact opnemen.

Het bestuur van v.v. Sparta Nijkerk

Word teammanager van je eigen vrijwilligersteam

De Voetbal.nl app, we hebben er al eerder over geschreven. Naast beker- en competitie staan ook de oefenwedstrijden erin. Ook zie je in de app terug in welk team je bent ingedeeld voor het nieuwe seizoen. En zeker niet onbelangrijk, in de app komen ook alle vrijwilligerstaken terug en kun je zelf aangeven wat jij voor de club wilt doen
! MAAR: zover is het nog niet!

Om die systematiek van vrijwilligerstaken mogelijk te maken doen wij binnenkort een oproep via een pushbericht in de app aan de leden van 16 jaar en ouder. Wij vragen dan om leden die in de organisatie hiervan een rol willen spelen.

Wil je verantwoordelijk zijn voor een rol als ‘taakbeheerder’? Wil je bijv. als taakbeheerder ‘uitvoeren bardiensten’ vrijwilligers oproepen via app Voetbal.nl om in te schrijven op de bardiensten (maandag tot en met vrijdag), plannen van de inschrijvers en inroosteren alsmede bewaking van de uitvoering. Alles in goed overleg met de clubhuisbeheerder.
Of wil je als taakbeheerder ‘ondersteuning toernooien’ deze rol spelen voor onze mooie verenigingstoernooien (zowel jeugd, dames/meiden als senioren). Ook in goed overleg met de toernooi-organisatie.

En zo zijn er meer organisatorische taken. Voor de duidelijkheid: je hoeft geen invulling aan de uitvoering van de taken te geven! Je bent betrokken bij de organisatie hiervan! De activiteiten en de planning worden eenvoudig vastgelegd in de vrijwilligersmodule van Sportlink en in de app Voetbal.nl.

Dat pushbericht komt binnenkort. Uiteraard is het ook mogelijk om al op dit bericht te reageren naar bestuur@vvspartanijkerk.nl Vanzelfsprekend levert de rol als taakbeheerder de nodige punten op voor de vrijwilligersbijdrage!

Henk Wallet
Namens het bestuur van v.v. Sparta Nijkerk

Update Corona maatregelen Sparta Nijkerk, 19 augustus 2020

De overheid heeft in de afgelopen week de Corona maatregelen aangepast. Daarnaast hebben we inmiddels enige ervaring met het openstellen van de accommodatie in de Corona-periode en willen het complex met name voor de wedstrijden van Sparta Nijkerk 1 openstellen voor meer dan 250 toeschouwers. Dit maakt dat extra maatregelen noodzakelijk zijn die wij inmiddels hebben doorgevoerd. Een totaaloverzicht van alle maatregelen treft u hieronder aan.

Wij vragen uw aandacht, begrip en medewerking voor de genomen maatregelen. Indien u hierover vragen heeft, kunt u met ons contact opnemen.

Het bestuur van v.v. Sparta Nijkerk

Algemene maatregelen die gelden voor alle aanwezigen (leden, spelers, toeschouwers en andere bezoekers) op het complex De Ebbenhorst

  •  Buiten het veld houden volwassenen minimaal 1,5 meter afstand tot andere;
  •  De hygiënemaatregelen worden in acht genomen;
  •  Personen met (mogelijk) Corona gerelateerde ziekteverschijnselen en/of verdenking van COVID19 mogen niet op het complex komen;
  •  Indien bij een toeschouwer of lid COVID19 wordt geconstateerd of een ernstige verdenking van COVID19 heeft, wordt deze persoon dringend         verzocht dit te melden bij zijn team/coördinator en het bestuur ( bestuur@vvspartanijkerk.nl ). Het bestuur besluit dan op basis van de aard en intensiviteit van het contact met verenigingsleden welke aanvullende maatregelen worden getroffen;
  •  Alle aanwezigen op het complex houden de looppaden vrij en zijn alert bij het passeren van elkaar;
  •  Iedereen is individueel verantwoordelijk voor zijn/haar eigen gezondheid en het handhaven van deze regels;
  •  Volg de aanwijzingen van functionarissen en de instructies op de posters op.

Maatregelen rond het bezoek wedstrijden Sparta Nijkerk 1

  • Rond het hoofdveld zijn ruim 500 gemarkeerde plaatsen met witte stippen aangebracht die op 1,5 meter van elkaar liggen. De jeugd kan zich positioneren op de staanplaatsen in de Sven Onland Tribune. Tezamen met de zittribune is plaats voor ruim 600 toeschouwers;
  • Alle toeschouwers dienen langs het veld te staan. Iedere persoon staat bij een gemarkeerde plaats met een witte stip. Het staand bekijken van de wedstrijden vanaf het terras is niet toegestaan.
  • Toeschouwers reserveren hun toegangsplaats en registreren zich per wedstrijd via een registratieformulier op de website. De volgende gegevens worden gevraagd: voornaam, achternaam, geboortedatum, emailadres, telefoonnummer, wel/geen Corona gerelateerde ziekteverschijnselen en soort toegangsbewijs; de gegevens worden in een database geregistreerd en worden maximaal 14 dagen bewaard;
  • Toeschouwers die toegang hebben, ontvangen een email met de bevestiging van hun reservering en toegang. De toeschouwers printen het document uit en leveren die bij de entrée in zodat duidelijk is wie daadwerkelijk de wedstrijd heeft bezocht; indien nog plaatsen beschikbaar zijn, wordt nog een aantal formulieren bij de kassa gelegd, zodat toeschouwers nog op het laatste moment kunnen reserveren en registreren;
  • Onze stewards zien toe op goede uitvoering van deze maatregelen.

Maatregelen voor het gebruik van het clubhuis en het terras

  • Het clubhuis mag worden bezocht door maximaal 100 personen; het terras en het clubhuis gezamenlijk door maximaal 250 personen;
    Als je wat wilt drinken, ga je zitten op het terras of in het clubhuis; als je de voetbalwedstrijd wilt zien ga je langs het veld staan; er mag dus niet met een drankje staand vanaf het terras de wedstrijd worden bekeken;
  • Er is een scherm geplaatst om te voorkomen dat toeschouwers toch staand en met een consumptie in de hand de wedstrijd vanaf het terras volgen. Deze maatregel is continu van kracht. Dus niet alleen bij de (oefen)wedstrijden van Sparta Nijkerk 1;
  • Er zijn extra tafels en stoelen in het clubhuis en op het terras geplaatst om de capaciteit van het clubhuis en het terras te vergroten binnen de geldende maxima;
  • Bij de ingang van het clubhuis en het terras staan dispensers met ontsmettingsmiddel. U wordt verzocht daarvan gebruik te maken;
  • Het clubhuispersoneel ziet toe op goede uitvoering van de maatregelen.

Maatregelen voor het deelnemen aan trainingen en (oefen)wedstrijden en het gebruik van kleedkamers

  • Spelers en speelsters wordt gevraagd zoveel mogelijk in sporttenue naar het complex te komen; dit om het gebruik van de kleedkamers te beperken;
  • Wedstrijdbesprekingen vinden buiten plaats;
  • Voor de prestatieteams is Het Proathok in beperkte mate beschikbaar. Dit dient te worden gereserveerd bij Wim van Hussel;
  • De kleedkamers worden conform de normale systematiek toegewezen. Alleen voor Sparta Nijkerk 1 en de tegenstander zijn 2 kleedkamers per wedstrijd beschikbaar. Er komen dus voor de andere teams geen extra kleedkamers beschikbaar;
  • Er zijn maximaal 7 volwassenen aanwezig per kleedkamer; indien dit onvoldoende is, wordt volgtijdelijk omgekleed;
    Indien volwassen personen gezamenlijk in een auto naar een wedstrijd reizen is het advies van de overheid een mondkapje te dragen;
  • Bij uitwedstrijden houd je je aan alle regels van de organiserende vereniging.

Uitgifte van Materialen en keepershandschoenen

Geachte Trainers en leiders,

Omdat er weer een aanvang wordt gemaakt met het geven van trainingen zal er op maandag 17 augustus en maandag 24 augustus weer een uitgifte van materialen en keepershandschoenen zijn.

Vanaf ongeveer 18.00 uur tot ongeveer 20.30 uur ben ik aanwezig in de Oranje keet tussen A en T veld

Tot nader orde worden er geen Kratten met bidons en waterzakken uitgegeven i.v.m. besmettingsgevaar van Covid-19.

Theo Hafkamp
Materiaal beheerder
VV Sparta Nijkerk

Uitnodiging ledenvergadering v.v. Sparta Nijkerk, dinsdag 15 september 2020

Op dinsdag 15 september 2020 vindt om 20.00 uur onze ledenvergadering plaats in het clubhuis op de Ebbenhorst. Alle leden en voor minderjarige leden – hun ouder(s) of wettelijke vertegenwoordiger(s) worden hiervoor uitgenodigd.

Omdat de ledenvergadering in het voorjaar 2020 is vervallen in verband met de Corona-maatregelen worden de agendapunten die normaal gesproken in de voorjaarsvergadering worden besproken toegevoegd aan de agendapunten voor de najaarsvergadering.

De agenda wordt binnenkort gepubliceerd op deze website.

Het bestuur van v.v. Sparta Nijkerk

Ballenhokken geopend

Vanaf 8 augustus kunnen de ballen en materialen centraal opgeslagen worden in de ruimte achter de kringloop.

Er zijn nieuwe ballenhokken bij gekomen waardoor ieder team zijn materialen kan opslaan.

De sloten zijn veranderd of vernieuwd. De juiste sleutels voor de ballenhokken kunnen worden opgehaald bij onze accommodatie beheerder Wim van Hussel.

Hij is aanwezig op maandavond t/m donderdagavond van 19.00 tot 21.00 uur. Borg voor een nieuwe sleutel bedraagt €20,=, sleutel omwisselen kan ook.

Selectieteams kunnen de ballen die zij thuis hebben opgeslagen in de nieuwe ballenhokken stoppen van de niet-selectieteams graag de ballen inleveren bij Wim van Hussel.

Wij zullen dan de ballen van de niet-selectieteams in de juiste ballenhokken leggen.

Wim van Hussel en Hans Lubbertsen
Accommodatie beheer en ballen.