Rabobank breidt sponsoring Sparta Nijkerk uit

Rabobank Randmeren, al decennialang substantieel sponsor van Sparta Nijkerk, heeft haar sponsorafspraken met de club uitgebreid met vermelding op de ultramoderne LED- boarding. Die samenwerking met Sparta Nijkerk onderbouwt de bank graag:

“Sport verbindt mensen en creëert ontmoetingen. Vanuit die overtuiging is Rabobank ook komend seizoen trots sponsor van vv Sparta Nijkerk. Deze samenwerking sluit naadloos aan bij onze ambitie om lokale gemeenschappen te versterken en sportverenigingen te ondersteunen in hun maatschappelijke rol.

Sparta Nijkerk is een club met duidelijke sportieve ambities en een sterke focus op jeugdontwikkeling. Daarnaast kenmerkt de vereniging zich door een actief verenigingsleven en een stevige verankering in de Nijkerkse samenleving. Dat past perfect bij onze visie op sponsoring”.

“Een sterke sportvereniging is een plek waar talent tot bloei komt, waar iedereen mee kan doen en waar verbinding centraal staat,” zegt Eijbert Reijerse, directeur Rabobank Randmeren. “Die verbinding zien we ook terug in de businessclub, waar bedrijven elkaar ontmoeten en samenwerken. We zetten onze samenwerking met Sparta Nijkerk dan ook vol vertrouwen voort”.


Met vlnr: Erik  Groeneveld, Marcel Korving, Eijbert Reijerse en Michel van Dasselaar.

Sparta Nijkerk nog tot minstens 2030 onderweg met Ekris BMW & MINI

Ekris BMW & Mini, sinds jaar en dag sponsor van Sparta Nijkerk, heeft besloten haar nog lopende contract tussentijds te verlengen tot 2030. Het bedrijf, sinds enkele jaren Excellent Sponsor van de club, geeft daarmee een signaal af dat het volop gelooft in het door Sparta Nijkerk voor meerdere jaren uitgestippelde beleid. Ekris BMW & Mini koestert haar kernwaarden ‘daadkrachtig, competitief en vooruitstrevend’ en vindt die uitstekend aansluiten bij de Nijkerkse derde-divisionist. “Wij realiseren ons daarbij dat een club op dit niveau ook voor een langere periode op ondersteuning van haar sponsors moet kunnen rekenen en om die reden hebben wij dan ook besloten ons contract, wat nog van kracht was tot en met volgend seizoen, opnieuw te verlengen”.

De Businessclub van Sparta Nijkerk geeft aan bijzonder verheugd te zijn met de voortijdige verlenging. “Het geeft ons niet alleen budgettaire zekerheid maar laat tevens zien dat een gerenommeerde en professionele onderneming als Ekris BMW & Mini volop vertrouwen heeft in onze club. Directie en medewerkers zijn regelmatig bij onze wedstrijden aanwezig wat ook nog eens een nauwe betrokkenheid weergeeft. Sponsors, en zeker die van dit kaliber, snappen onze ambities en helpen heel nadrukkelijk die te verwezenlijken”, aldus de Businessclub.

Te bewonderen op onze LED- boarding: Move Interior Projects

Interieur met impact – voor elk project de juiste inrichting

Met ruim 30 jaar ervaring is Move Interior Projects jouw betrouwbare partner in projectinrichting. Zij realiseren complete interieurconcepten voor onder andere horeca, kantoren, hotels, retail, leisure, onderwijs, outdoor en woningen/appartementen. Van het eerste ontwerp tot de volledige oplevering begeleiden ze elk traject van A tot Z. Functioneel, stijlvol en duurzaam: zij maken van elke ruimte een totaalbeleving.

Of het nu gaat om een sfeervol restaurant, een inspirerend kantoor of een luxe second home – Move Interior Projects denkt met je mee. Zij combineren creativiteit met vakmanschap en zorgen voor een inrichting die klopt tot in elk detail.

Benieuwd wat zij voor jouw project kunnen betekenen? Laat je inspireren door hun gerealiseerde projecten en uitgebreide collectie.

 Move Interior Projects – waar interieur tot leven komt.    

Buijtenhuis Nijkerk nu ook LED-boarding sponsor bij Sparta Nijkerk!

We doen het samen, binnen én buiten

Buijtenhuis Nijkerk werkt gedreven en vakkundig aan infra-, natuur- én waterbouwprojecten. Daarnaast verhuren we grondverzetmachines, verreikers en onkruidbestrijdingsmachines. We werken onder meer voor particulieren, projectontwikkelaars, bouwbedrijven, semi-overheden en overheden.

Als specialist in het realiseren van de buitenruimte zijn we trots om zichtbaar te zijn bij een club die, net als wij, diepgeworteld is in Nijkerk.

Als écht Nijkerks familiebedrijf voelen we ons verbonden met de regio — en dus ook met Sparta Nijkerk. We zijn dan ook trots op onze zichtbaarheid langs het veld, op de nieuwe LED-boarding én natuurlijk op zaterdagen in de BusinessClub tijdens een ouderwets ‘middagje Sparta’.

Want, succes begint met sterke samenwerkingen, lokale betrokkenheid en gepaste trots op wie we zijn.

Buijtenhuis Nijkerk

Buiten. Gewoon. Betrokken.

Van Dunschoten Elektrotechniek en Sparta Nijkerk: meer dan sponsoring

De samenwerking tussen Van Dunschoten Elektrotechniek en Sparta Nijkerk gaat al jaren veel verder dan een sponsorovereenkomst.

Eigenaar Erik van Dunschoten is met zijn bedrijf van Dunschoten Elektrotechniek al jaren prominent lid van de Businessclub, is prominent aanwezig op de LED boarding en zorgt ervoor dat de clubscheidsrechters er altijd verzorgd bij lopen. Verder heeft hij jarenlang jeugdteams (waar ook zijn zoons rondliepen) in de kleding gestoken. Als kers op de taart staat Erik van Dunschoten met zijn mensen altijd klaar om ons op De Ebbenhorst bij te staan in alles waar ook maar stroom aan te pas komt. En laten we zeggen dat we daarvoor bij van Dunschoten “een meer dan speciaal tarief” berekend (of liever gezegd: niet berekend…) krijgen.

Tijd om het bedrijf nader voor te stellen:

Zakelijk.
“Van Dunschoten Elektrotechniek is in 2002 gestart als eenmanszaak. De eerste jaren vanuit huis aan de Esdoornlaan in Nijkerk. In 2004 is een eerste personeelslid in dienst gekomen, die nog steeds bij ons werkt. Vanaf 2004 zijn we gestaag gegroeid naar een middelgroot elektrotechnisch installatiebedrijf met circa 50 mensen anno 2025. Vanaf 2018 zijn we gevestigd in een prachtig duurzaam bedrijfspand aan de Arkerpoort 22 in Nijkerk.

Klanten kunnen bij ons terecht voor alle denkbare elektrotechnische installaties. We leveren basis voorzieningen zoals stopcontacten, verlichting, etc. Maar we kunnen ook geavanceerde installaties leveren die bediend worden met domotica systemen. Verder leveren we computer netwerken, wifi netwerken, inbraakbeveiliging, brandmeld- installaties, camera systemen, toegangscontrole systemen, etc.

Circulair bouwen en duurzame installaties zijn tegenwoordig het toverwoord. Klanten kunnen bij ons uiteraard niet alleen terecht voor duurzame systemen zoals zonnepanelen, accu opslag, laadpalen en slimme systemen om uw energieverbruik zo efficient mogelijk te regelen maar ook voor een goed en eerlijk advies. Wij helpen onze klanten altijd aan een installatie die het best bij hun wensen en budget past!

Elke gebouw eigenaar krijgt met verzekeringseisen te maken waarbij aangetoond moet worden dat de elektrische installatie (brand)veilig is. Dit kan door de elektrische installatie te inspecteren volgens de Scope 10 richtlijnen. Ook hier kunnen wij onze klanten mee helpen. We zijn namelijk sinds 2022 een Scios gecertificeerd Scope 8 en Scope 10 inspectie bedrijf.

Persoonlijk.
Ik ben zelf altijd keeper geweest. Dat heb ik gedaan totdat mijn zonen bij Sparta gingen voetballen. Vanaf 2011 t/m 2023 heb ik als ouder het team van mijn jongens begeleid en getraind. Na de 0-19 ben ik daarmee gestopt. Helemaal niks doen moet ik ook nog niet aan denken, dus daarom ben ik vanaf 2023 als verenigingsscheidsrechter aan de gang gegaan wat ik nog steeds met plezier doe.

Verder zijn we vanaf de jeugd als tenue sponsor geweest bij de teams van mijn zonen en zijn we natuurlijk sponsor bij de Businessclub”.

Apprendo nu ook zichtbaar op de LED-boarding bij Sparta Nijkerk

Je wordt ’s nachts wakker met een top-idee. In no time staat het als een huis, blijkt het een mega-succes. Het mooiste nieuws? Dit is nog maar het begin. Apprendo-grondlegger Marnix Grift over zijn stap als horecaondernemer naar softwareontwikkelaar voor de horeca. En nu ook voor de zorg. Apprendo Horeca verovert Nederland. En dat is niet zo gek: de uitgekiende horeca app biedt vrijwel alles wat je nodig hebt om je horecazaak zo slim, leuk en rendabel mogelijk te runnen. Er alles uit te halen. Uit je zaak én je medewerkers.

Nachtelijke ingeving
Marnix: ‘Ik heb het nu 3 jaar geleden half slaperig ingesproken fragment, nog steeds op mijn telefoon staan. Ik wíst dat het een fantastisch idee was: één app – speciaal voor de horeca – waarmee je veelvoorkomende frustraties en inefficiënties in de horeca oplost, nagenoeg al je andere zakelijke apps overbodig worden.’

Alles-in-1 app
‘Die initiële gedachte resulteerde in Apprendo: waar je o.a. je medewerkers mee inwerkt, opleidt, inroostert, al je kennis borgt en centraal toegankelijk maakt, je taaklijsten mee digitaliseert en – last but not least – je direct meer efficiency, uniformiteit en rendement realiseert. Als ik nu terugkijk naar de periode vanaf het moment van de nachtelijke ingeving tot nu, dan ben ik ongelofelijk trots. Want wat wás het een rollercoaster. Maar het werd en wordt met de dag mooier. De app steeds uitgebreider, beter. En horeca Nederland daarmee ook.’

Apprendo Zorg
Na het enorme succes in de horeca richt Apprendo zijn pijlen ook op de zorg. Madelon Kok heeft de zorgtak bij Apprendo opgezet, de eerste successen zijn al geboekt. Madelon: ‘Met sterke partnerships en de focus op actieve sales, zijn de verwachtingen voor de aankomende periode veelbelovend. De launch van Apprendo Zorg kan echt een enorme kwaliteits- en efficiencyslag in de zorgsector teweegbrengen, wat zowel de organisatie als haar patiënten en/of cliënten ten goede komt. En daarmee dragen we meteen bij aan het sociaal-maatschappelijke landschap. Hoe mooi is dat?’

 

Van den Tweel Vastgoed b.v. en Sparta Nijkerk: nog minimaal 5 jaar aan elkaar verbonden

Het is inmiddels al wat langer bekend maar afgelopen zaterdag werd ten overstaan van de gasten in het Businesshome officieel de contractverlenging tussen hoofdsponsor van den Tweel Vastgoed b.v. en Sparta Nijkerk bevestigd. Algemeen directeur Roy de Ridder gaf nog maar eens dat de samenwerking tussen het bedrijf en de voetbalclub nog steeds goed bevalt. “Er is in 5 jaar een uitstekende band opgebouwd tussen de vereniging en ons en Gerard van den Tweel heeft bij leven gelukkig zelf nog besloten het sponsorschap voort te zetten. In de overtuiging dat wij het bedrijf na zijn overlijden op de door hem gecreëerde fundamenten voortzetten past deze verlenging dan ook prima bij die filosofie. Van den Tweel Vastgoed b.v. en Sparta Nijkerk zijn bij elkaar gaan horen in de laatste jaren dus ik ben er ook trots op dat wij nog minimaal 5 jaar aan elkaar verbonden zijn”.

Heineken proost met Sparta Nijkerk op samenwerking

Sparta Nijkerk is er enorm trots op ook biergigant Heineken op haar LED-boarding te mogen presenteren. Heineken, wereldwijd bekend als een toonaangevend biermerk met Nederlandse roots, is al sinds 2012 intensief verbonden aan de club. In dat jaar werd op De Ebbenhorst het eerste tankbier van Heineken geïnstalleerd. Sindsdien is er een hechte samenwerking ontstaan die nu, ruim tien jaar later, verder wordt versterkt met zichtbare aanwezigheid langs het veld. Heineken heeft aangegeven zeer trots te zijn op deze langdurige en waardevolle relatie. De stap naar LED-boarding onderstreept hun betrokkenheid bij het lokale voetbal én bij Sparta Nijkerk in het bijzonder. Samen bouwen we aan een mooie toekomst. Proost op de voortzetting en uitbreiding van deze samenwerking!

Studio Haviq, ook nieuw in ons theater!

In het seizoen 2024-2025 heeft Sparta Nijkerk een prachtig en modern LED- scorebord in gebruik genomen. Naast exposure voor een geïnteresseerde sponsor worden uiteraard opstellingen en scoreverloop getoond op genoemd medium. Om dat op een eigentijdse manier te doen wordt daarop o.a. gewerkt met materiaal wat is gemaakt door Studio Haviq. U vindt het bedrijf van Nander de Wijk sinds dan natuurlijk ook terug op onze LED-boarding. Hij stelt zijn bedrijf dan ook graag via deze weg nader aan u voor.

“Bij Studio Haviq vertalen we verhalen naar krachtige beelden. Niet alleen mooi, maar doordacht: we denken mee in concept en strategie, vaak al voordat de camera aan gaat. Zo sluit elk beeld naadloos aan op het uiteindelijke gebruik. Nander de Wijk trekt de kar bij Studio Haviq, is all-round fotograaf en videograaf en denkt mee in de conceptfase van visuele content. Heeft een passie voor beeld, dikke projecten en mooie verhalen. Hij doet alles voor het beste shot”

Nander de Wijk – www.studiohaviq.com

Sparta Nijkerk Powered by LaVitella Sports Nutrition

LaVitella is al meer dan 20 jaar actief in de wereld van sportvoeding. Vanuit onze locatie in Putten ontwikkelen en produceren we hoogwaardige proteïne shakes en recovery drinks voor sporters die elke dag willen groeien. Onder private label leveren we maatwerk – van recept tot eindproduct.

Onze producten zijn ontwikkeld door een eigen R&D-team en combineren smaak met resultaat. Als je sport- of dieetvoeding onder jouw eigen naam wilt vermarkten, is LaVitella de partner die met je meedenkt. We staan bekend om onze innovatiekracht, flexibiliteit en persoonlijke aanpak.

Met trots ondersteunen wij de selectie van Sparta Nijkerk. Onze eiwit shakes zijn uitermate geschikt voor spieropbouw én energie. Na elke training en wedstrijd zorgen onze recovery shakes voor het juiste herstel. Want presteren op topniveau vraagt om voeding op topniveau.

Wat ons verbindt met Sparta Nijkerk? De combinatie van ambitie en persoonlijke betrokkenheid. Presteren willen we allemaal – maar altijd met oog voor elkaar en met gepaste trots op onze club.

Nieuwsgierig naar onze aanpak of producten? Vraag Wouter Bouwman naar de mogelijkheden of kijk op www.lavitella.nl en ontdek de kracht van samenwerking.

Nico Fiegen stopt als voorzitter bij de BusinessClub van Sparta Nijkerk: ‘De vereniging is onder mijn huid gaan zitten’

[NIJKERK] Op 31 december 2025 is het precies twintig jaar geleden dat Nico Fiegen na een Spartaanse bestuurscrisis voorzitter werd bij de BusinessClub van Sparta Nijkerk nadat hij er net 15 jaar als bestuurslid en voorzitter van Korfbalvereniging Sparta Nijkerk op had zitten. Het is ook de datum dat hij die taak neerlegt. Voor het bestuur is de BusinessClub dan ook op zoek naar nieuwe bestuursleden en een nieuwe voorzitter.

door Maranke Pater

De BusinessClub van Sparta Nijkerk was twee decennia geleden nog lang niet zo strak vormgegeven als nu. Om hier verandering in te brengen had Nico hulp nodig, die hij vond bij Hans Appeldoorn en Dirko van Essen van toenmalig hoofdsponsor Covebo. ,,Hans en Dirko wilden namens hun werkgever Sparta Nijkerk gaan sponsoren en substantieel bijdragen om van de BusinessClub een succes te maken. We wilden een eigen ‘honk’ hebben en niet iedere wedstrijd in de bestuurskamer staan. Sparta had te maken met een ruimtegebrek. De eerste reactie van de club was dus ook eigenlijk of we nu echt niets anders te doen hadden dan het bouwen van een Businesshome. Sparta Nijkerk had net op dat moment echter net een aantal nieuwe kleedruimtes gebouwd en ik zag wel mogelijkheden om op dat platte dak te bouwen”.

Een middagje Sparta

Toen er groen licht kwam voor de bouw van de businesshome is veel gebeurd op basis van zelfredzaamheid. ,,Evan Kroon was de aannemer en hij heeft ons werkelijk fantastisch geholpen. Hij gaf ons bijvoorbeeld de ruimte om veel met eigen mensen te doen, veel te realiseren met behulp van sponsors maar stelde ook heel genereus zijn werkplaats voor onze mensen open!! Tijdens de bouw kwam ineens het besef: ‘het wordt een dijk van een Businesshome maar hoe gaan we die ooit vol krijgen?’. Op dat moment waren er nog veel minder BusinessClubleden. In ieder geval te weinig om een Businesshome mee te vullen. Dankzij het enthousiasme van een groep mensen hebben we ervoor gezorgd dat vanaf dag 1 het Businesshome volgetrokken werd. Iedere zaterdag werd het ‘the place to be’. Ons ‘honk’ is nu zelfs zo gegroeid dat het soms niet comfortabel is als iedereen binnen staat en we alweer toe zijn aan een uitbreiding.” Nico weet waar de kracht ligt van de BusinessClub: ,,Onbewust hebben we er op gestuurd dat de BusinessClub bestond uit een dwarsdoorsnede van ondernemers: we hebben jonge ondernemers en oudere ondernemers, mannen en vrouwen. Kleine ondernemers en grote ondernemers. Dat is net iets anders dan dat ik bij de andere voetbalverenigingen tegenkom, daar zijn het overdreven gesteld voornamelijk oude grijze mannen die sigaren roken en jonge jenever drinken. Waar mensen alleen komen om hun gezicht te laten zien. Bij ons is dat nooit het geval geweest. We kijken altijd goed uit dat er niet mensen naar binnen glippen die niks bij ons te zoeken hebben maar we knikkeren ook niet er zomaar uit. De BusinessClub is een succes geworden. We doopten de middag om tot het Middagje Sparta Nijkerk. Een beetje gejat van NAC Breda. Voetbal kijken, een biertje drinken en samen genieten van een buffet.”

‘Spartanen worden sponsors, sponsors worden Spartanen’

De BusinessClub organiseert een aantal keer per jaar een activiteit. ,,Maar ook de uitwedstrijden tegen streekgenoten als Spakenburg en IJsselmeervogels zijn fantastische uitstapjes geweest. De wedstrijden in dat dorp zijn enorm populair onder de ondernemers. Wat is er leuker dan een wedstrijd tussen de rooien en de blauwen en Sparta Nijkerk? En daar kwam Eemdijk ook nog eens bij. Ik heb altijd met volle teugen genoten van die uitjes. We zijn met de ondernemers met de boot gegaan, maar ook met de fiets, met een bus, met een paardentram. Ook de KNVB-wedstrijden waren geweldig. Vooral de wedstrijd tegen Fortuna Sittard, ADO Den Haag en NAC. Het waren onvergetelijke avonden échte hoogtepunten. Toen Sparta Nijkerk tegen Excelsior speelde (toen ook al eredivisionist!)  haalden we de volgende ronde en zijn we na het sponsordiner voorafgaand aan de wedstrijd in een oranjemars van het Koetshuis naar Sparta gelopen. Iedereen had een oranje Sparta-sjaal om. We leken de oranjemars van het Nederlands Elftal wel.” De BusinesClub startte met verschillende pakketten, van brons, zilver, goud, diamant tot briljant. ,,We hebben hoofdsponsoren, verenigingssponsoren en damessponsoren. Al naargelang het sponsorbedrag oploopt, wordt het edelmetaal duurder. Het is leuk dat ook een middenstander of kleiner bedrijf lid kan worden. Mensen willen graag bij onze BusinessClub horen. Het is opvallend dat een Flevoman of Badmintonman bij ons binnen komen en transformeren naar fanatieke supporters van Sparta Nijkerk. Wie eenmaal hier binnen is, raakt betrokken bij de club. En daar komt onze slogan ‘Spartanen worden sponsors, sponsors worden Spartanen’ vandaan. Dat blijft een mooie kreet.”

Gerard van den Tweel

Onder de vleugels van Nico is de BusinessClub vijf keer zo groot geworden. ,,Amateurvoetbal op niveau vraagt heel veel van een vereniging. We hebben dit kunnen behalen dankzij de vele hoogtepunten die we hadden voor wat betreft het afsluiten van contracten met sponsoren. We hebben jarenlange overeenkomsten gehad met hoofdsponsoren, van van Drukkerij de Ridder, Boni, Covebo tot uiteindelijk Van den Tweel Vastgoed.” Toen het einde van het sponsorcontract met de Boni naderde was het Gerard van den Tweel die de handschoen oppakte. ,,Ik had het niet direct van Gerard verwacht dat hij hoofdsponsor zou worden, omdat hij bijna alle verenigingen in de gemeente Nijkerk al sponsorde. Maar hij deed het toch. Ik heb van het contact met Gerard genoten. In de afgelopen vijf jaar interviewde ik hem regelmatig en heb ‘m zo best goed leren kennen. Verdrietig genoeg overleed Gerard eerder dit jaar. Hij voelde zich écht thuis in onze Businesshome. Hij vertelde ons alle ins en outs over projecten waar hij mee bezig was, en was ook nooit te beroerd om ons te ondersteunen als we vragen hadden. Ik had er daarom altijd een hekel aan als iemand kwaad sprak over hem. Hij was heel toegankelijk, voor iedereen.”

De sport heeft Nico ook veel hoogtepunten gegeven, hij zag het Eerste Elftal 2 x naar de Topklasse promoveren en uiteindelijk ook naar het huidige niveau, de 3e divisie. ,,Met ons budget hebben we een kampioensclub kunnen samenstellen. Het is amateursport op niveau, semi-profesionalisme. Wij zijn zo gek geweest om in de loop der jaren amateurs voor dit soort bedragen op de payroll te zetten en daar heb ik zeker geen spijt van. Hierdoor heeft de club een enorme aantrekkingskracht gekregen.”

Divers

Zijn werkzaamheden als voorzitter van de BusinessClub waren zeer divers. ,,Ik heb altijd het geluk gehad dat ik eigen baas was, ik kon zo iets makkelijker bij het bedrijf weglopen. Soms kwam ik terug op de zaak om samen met mijn medewerkers na te kunnen denken over een bepaald project, maar dan hadden ze dat allang gedaan. Ik was al druk met Sparta Nijkerk…Ik heb me weleens afgevraagd: wat had het gebracht als ik het niet zo gedaan had? Had ik dan meer kunnen bereiken met mijn eigen bedrijf? Dat geloof ik alleen niet. Sparta heeft me persoonlijk en op werkgebied ook veel gebracht. Er zijn sponsoren die ook klant zijn geworden.”

Steeds meer taken en verantwoordelijkheden kwamen er op zijn bord te liggen. ,,Ik moest van mijn mede-bestuursleden op een rijtje zetten wat ik nu eigenlijk allemaal doe voor de BusinessClub en dat is best veel. Dat moeten ze niet allemaal gaan voorleggen aan mijn opvolger maar proberen op te delen aan meerdere mensen. In de afgelopen tijd is dat automatisch op mijn bordje te komen liggen en ik was daar ook zelf bij, ik gaf de dingen niet makkelijk uit handen en ik kan het niemand kwalijk nemen dat het veel privétijd heeft opgeslokt. Ik heb altijd veel plezier en lol gehad en heb ervan genoten om op zaterdagmiddag verschillende verplichtingen te hebben en om op het podium te staan.”

Spartaans bloed

Een nieuwe voorzitter moet wel een beetjek Spartaans bloed in zijn of haar aderen hebben, vindt Nico. ,,Je kunt er voor je bedrijf zitten, en niet betrokken zijn bij het wel en wee van de vereniging. Dan wordt het voor een voorzitter moeilijk om te begrijpen dat er dingen gedaan moeten worden die je moet doen. Het helpt als je in het bedrijfsleven redelijk snapt waarover het gaat en dat je eigen ondernemer bent, We denken na over een profielschets die we later naar buiten zullen brengen. Ik heb ooit met voormalig Covebo- eigenaar Gert Bouw samen de toekomst van de BusinessClub tegen het licht gehouden. De BusinessClub moet verbinden en verrassen. We moeten ons best doen om zaken met elkaar te doen en niet alleen op de zaterdagmiddag. Er zijn ondernemers die tegen me zeiden: ‘er komt nooit iemand naar me toe’, maar je moet zelf natuurlijk ook op mensen af durven te stappen.”

Rijk Veer

Tot slot wil Nico stilstaan bij de enorme hulp die hij heeft gekregen van bepaalde mensen. ,,Om te beginnen Rijk Veer. Hij is 75 en het is ongelooflijk wat hij voor de club doet. Hij haalt nieuwe ondernemers binnen, legt contacten, heeft daarbij ook een hoge gunfactor, Rijk’s gezondheid laat nog wel eens te wensen over maar hij geeft nooit op en dat is op z’n minst bewonderenswaardig. Hij weet mensen om zich heen te verzamelen die hem kunnen helpen. Ik maak me ernstig zorgen over hoe het nu verder moet. Wij zijn namelijk altijd echt een team geweest en voor hem valt er nu iemand weg. Hans Appeldoorn was daarnaast  degene die zeker de eerste jaren veel voor mij heeft betekend en dat altijd op de achtergrond deed. Hij hoefte nooit een podium en zei dat ik voor de uitstraling en exposure moest zorgen. Ook Dirko van Essen heeft net als Hans aan de wieg gestaan van wat de BusinessClub nu is. Zoals gezegd deden die 2 het óók vanuit het belang van hun werkgever Covebo. Dat bedrijf is toch al onlosmakelijk aan Sparta Nijkerk gebonden, daar hebben we echt onnoemelijk veel aan te danken. Covebo is in de jaren min of meer een halfbroertje van Sparta Nijkerk geworden”

Onder de huid

Er wordt hem vaak gevraagd waarom hij besloten heeft om te stoppen. ,,Na twintig jaar is dat niet een raar moment, iedereen is weleens klaar. Ik betrapte mezelf er wel op dat ik de waardering en het plezier een beetje ben gaan missen. Niemand denkt er meer bij na hoeveel moeite het kost om op dit niveau te blijven presteren als BusinessClub. Ik moet ook uitkijken dat ik het na twintig jaar ook leuk blijf vinden, en niet als chagrijn afscheid ga nemen. Daarom heb ik besloten nu te stoppen.” Wat er na 1 januari gaat gebeuren weet Nico niet, hij blijft wel betrokken bij de BusinessClub maar niet in het bestuur. ,,In die twintig jaar is de vereniging zó onder mijn huid gaan zitten dat ik me niet kan voorstellen dat ik niet meer bij Sparta Nijkerk zou komen. Ik ga me nog bezig houden met de verbouwing. De reacties op mijn afscheid als voorzitter lopen uiteen. De meeste snappen het. Vinden dat ik moet genieten van mijn rust. Een ander zegt: ‘dit gaat niet gebeuren, jij gaat niet stoppen, daar gaan we over praten’. En ook dat zie ik als compliment.”

Afbeeldingen Arjen Gerritsma – Graphic Sound

aaff nieuwe naam op LED-boarding Sparta Nijkerk

ABAB en Alfa gaan samen verder als aaff: een nieuwe naam met vertrouwde kracht

Per 15 januari is het officieel: ABAB en Alfa hebben hun krachten gebundeld en gaan samen verder onder de naam aaff. Een speler met 2000 medewerkers die allemaal meebeslissen over de koers van het bedrijf.

Wat aaff bijzonder maakt, is de unieke organisatiestructuur. Als medewerker ben je bij aaff niet alleen werknemer, maar ook mede-eigenaar. Dat betekent dat jij en je collega’s samen bepalen waar het bedrijf naartoe gaat. Bij aaff draait het om eigenaarschap. Geen gesloten deuren of onbereikbare partners, maar samen ondernemen. Zij geven hun collega’s de ruimte om zich te ontwikkelen en zelf beslissingen te nemen. Hoe mooi is het om als co-eigenaar zelf het roer in handen te hebben?

Hoewel de naam nieuw is, staat aaff op een stevig fundament. Met ruim 50 vestigingen door heel Nederland is het bedrijf lokaal sterk verankerd en altijd dichtbij. De expertise is breed: van de agrarische sector, waar de roots van het bedrijf liggen, tot markten als Handel & E-commerce, Bouw & Infra, Logistiek en Hightech.