Maximaal Advies nu ook maximaal Spartaan

 

Maximaal Advies is al jarenlang actief op het gebied van energie. Hierin proberen zij op ieder energie vraagstuk een antwoord te kunnen geven. Eigenaar Herbert Kok, eigenaar Maximaal Advies (Flevoland) (26 jaar, getrouwd, 1 zoon en woonachtig in Ermelo), is 9 jaar actief in de energiebranche en sinds 2 jaar zelfstandig
Maximaal Advies stelt er met name voor de langere-termijn-relatie te zijn, dat vaak in tegenstelling tot de grotere energie-instanties.
Concreet helpt Maximaal Advies ondernemers met het verlagen van het kostenplaatje van de inkoop, energiebelasting & netwerkkosten van uw energie (en ook laag te houden!!)
Hiernaast zijn zij ook actief in verduurzaming van energie, zonnepanelen en led verlichting.
De energiemarkt voor particulieren is niet direct core-business maar toch heeft Maximaal Advies ook daar in de loop der jaren ongemerkt een behoorlijke klantenkring opgebouwd. Die klantenkring kan als Brons-lid van onze Businessclub alleen maar groter worden.
Maximaal Advies Flevoland,
herbert@maximaaladvies.nl
06 13641774

Sterk B.V. doet nu ook mee


Nieuw als Bronzen tak aan onze Businessclub stamboom: Sterk b.v. In 1982 begonnen als een klein familiebedrijf en inmiddels uitgegroeid tot een internationaal opererende funderingsspecialist met meer dan 100 werknemers en vestigingen in Eemnes, Drachten en Bremerhaven (DE). Het bedrijf werd midden jaren negentig overgenomen door Peter van Halteren sr. en wordt momenteel geleid door zijn zoon Peter van Halteren jr. Sterk maakt onder meer grond- en waterkerende constructies uitgevoerd in stalen damwand. Veelal complex werk waar specialistisch materieel voor nodig is

Covebo Uitzendgroep en Sparta Nijkerk….een méér dan goed stel!

 

De namen van Covebo Uitzendgroep en Sparta Nijkerk zijn al jaren onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Seizoenen lang prijkte de naam van het Nijkerkse bedrijf op de borst van Sparta 1.
Momenteel vervult Covebo, naast prominent lid van Businessclub, de rol van Jeugdsponsor. Ook voor het lopende seizoen lopen er weer vele teams rond in professionele kleding en draagt het bedrijf haar steentje bij aan overige jeugdactiviteiten (o.a. een substantiële bijdrage aan ons nieuwe mini- stadionnetje!). Omdat het contract al een keer (letterlijk) stilzwijgend is verlengd is het niet meer dan verdiend dat Covebo weer eens voor het voetlicht wordt gehaald.
Covebo Uitzendgroep, opnieuw bedankt voor de wijze waarop jullie onze club blijven ondersteunen.

Opdat wij niet vergeten …

“Als je het over vroeger gaat hebben word je oud”, zegt mijn moeder altijd. En gelijk heeft ze. Tegelijkertijd is er niets leuker dan mijmeren over die goeie ouwe tijd. “Een kar die ratelt op de keien” zong wijlen Wim Sonneveld jaren geleden al en nu moet ik zeggen dat ik niet zo heel veel karren op keien heb horen ratelen maar ik snap de diepere betekenis van zijn tekst wel. Nostalgie, we hebben er eigenlijk allemaal wat mee. Niet dat vroeger alles beter was. Zeker niet. Maar het leek allemaal wat minder gelikt, wat meer uit de losse pols, het móést allemaal niet zo nodig.

Ook binnen onze club niet. De spelers van Sparta Nijkerk 1 waren nog gewoon lid, kwamen met hun eigen kunstlederen sporttas, ooit aangeschaft in de winkel van Gerard de Jong, naar Luxool (ik praat over de tijd dat ons sportpark de naam Ebbenhorst nog niet droeg), kleedden zich om zonder bijgeloof- rituelen, smeerden zichzelf in met Tijgerbalsem (die lucht is voor mij onlosmakelijk verbonden met een voetbalkleedkamer), speelden hun wedstrijd, stopten hun eigen voetbalkleding, tegenwoordig team-outfit genoemd, in eerdergenoemde tas, dronken een zelf betaald, stevig biertje in de kantine die toen nog stond op de plek waar nu de ‘recycling store’ (kringloopwinkel) staat en slingerden daarna op een fiets die nog geen elektrische hulpmotor had naar huis. Twee keer in de week trainen op een veld waar begin oktober al geen grasspriet meer groeide, óók daarna nog even pilzen maar niet te lang want de volgende dag ging de wekker alweer heel vroeg.

“Huh”…Eigen sporttas? Geen rituelen? Geen massage? Bier zelf betalen? Was er geen baco…?” Nee, heertjes (en tegenwoordig ook dametjes) …dat was er niet!

Maar mis ik dat dan zo erg? Eerlijk gezegd sta je er in de loop van de jaren helemaal niet zo bij stil dat alles evolueert tot wat het nu geworden is. Medische verzorging, een kledingpakket waar je thuis toch écht een inloopkast voor moet aanleggen (áls dat al moet want vaak wordt een gedeelte ook nog op de club gewassen) en, ik kan er niet omheen, een kunstgrasveld. Niet de geur van vers gemaaid gras maar dat van stinkend rubber, tegenwoordig vervangen door het vriendelijkere kurk. Da’s voor onze club niets nieuws, daar hadden we er al 2 van en na een lange maar geslaagde lobby van ons bestuur komt daar nu zelfs een derde bij. En daar zit mijn pijn op deze pagina. Want nu ik veel bedrijvigheid en machines op ons sportpark zie besef ik me ineens dat men bezig is heilige grond te vernietigen. Het B-veld…!!! Wie heeft er niet gestaan? Rond een veld waar nog geen of nauwelijks reclameborden hingen, onder witte berken, leunend tegen een ijzeren stang, kijkend naar illustere tegenstanders als De Musketiers en De Brandweer maar ook naar wedstrijden tegen bekendere opponenten als N.S.C. en S.D.V.B. Ik was een jaar of 10, maakte met vriendjes een reuze-spandoek met de pakkende tekst “Hup Sparta” en verzamelde tijdens de wedstrijd ook nog even wat bierflesjes (ja, die mochten langs de lijn gewoon leeggedronken worden!) want die leverde een dubbeltje statiegeld op. Jan Kamphorst, Gert Loos en Tijmen Doppenberg waren onze helden en die speelden ooit in een oranje shirt met een soort V op de borst. Daar is het voor mij bij deze club allemaal begonnen. En die grond wordt nu omgeploegd en er komt kunstgras te liggen…. Na de eierhal, het politiebureau en Bad Bloemendal nu dus het B-veld. Hét B-veld!!

Maar Fiegen, ben je dan niet blij met dat nieuwe veld? Jij snapt toch ook wel dat kunstgras de redding is voor een snelgroeiende club als Sparta Nijkerk? Dat we nu een heel seizoen een goed bespeelbaar veld hebben en niet in november al in de modder spelen? Dat daar een prima drainering onder komt te liggen zodat daar echt altijd gespeeld kan worden? Ja, natuurlijk snap ik dat en ben ook ik blij met dat nieuwe veld. Dolblij. Een club als Sparta Nijkerk, met dit ledenaantal, met deze uitstraling, op dit niveau is heel hard toe aan een derde kunstgrasveld en wij moeten dat in dank aanvaarden. En dat we doen we dus ook! Als het maar altijd “ut B-veld” blijft heten opdat wij niet vergeten…

Voetballers en -sters van Sparta Nijkerk: heel veel succes en plezier op het nieuwe veld maar weet dat jullie straks op gewijde grond spelen, vergeet dat nooit!

Nico Fiegen

Pandion nu ook verbonden aan BC

Pandion, geloof in Leiderschap, een startup, met ruim 15 jaar ervaring in executive search.
Vele organisaties in diverse sectoren werden bijgestaan in het vinden van managers, directeuren, bestuurders en toezichthouders. In onderwijs, zorg, overheid, bedrijfsleven en goede doelen hebben wij onze sporen verdiend. De gemene deler in deze opdrachten: leiderschap.
Of beter gezegd: bezield leiderschap.
Pandion, meer dan welkom als bronzen lid van de Businessclub.

Bernard Kok en Gerard Veldman

Bronzen Thomas Geenen: welkom in de wereld van onze Businessclub

Servicegericht. Dat is het team van loodgietersbedrijf Thomas Geenen ten voeten uit. ‘Dat deze nieuwe bronssponsor zich met name op de zakelijke markt richt heeft daar alles mee te maken.
In de zakelijke tak van de loodgietersmarkt is service extra belangrijk, weet Geenen. In veel kantoorpanden kan je na 9 uur ’s ochtends niet meer boren bijvoorbeeld. We doen veel voor hotelketens. Daar kan je pas vanaf een uur of 10.00 herrie maken. Voor veel loodgieters is dat lastig plannen, voor ons is dat de normaalste zaak van de wereld.
Geenen Loodgieters is met name actief in renovatieprojecten. Bijvoorbeeld voor de verzekeringsbranche en voor woningbouwverenigingen.
”We hebben klanten door het hele land,” aldus een enthousiaste Geenen.Dat het niet meevalt om het personeelsbestand op peil te houden, lijdt geen twijfel. Niet voor niets is de Nijkerkse speler nog op zoek naar twee jonge hulpmonteurs die graag het vak willen leren en binnen het bedrijf een opleiding krijgen.

Dus…..Welkom in de wereld van Thomas Geenen…

thomasgeenen.com

loodgieterbedrijfnijkerk.nl

 

Bunt Hoveniers van Goud naar Diamant!

Richard Bunt, eigenaar van Bunt Hoveniers (gestart in 2006) heeft zijn jarenlange kennis gebundeld en daarmee een mooi bedrijf opgebouwd.
Samen met een team van vakbekwame hoveniers kunnen zij u garanderen dat er een gespecialiseerd team aanwezig is en ze het beste uit uw tuin halen.
U als klant heeft altijd te maken met dezelfde ploeg, zo blijft kwaliteit, snelheid en soepele communicatie met de klanten gewaarborgd.
Kortom: Klant en resultaatgerichte service en diensten met een hoge kwaliteitsnorm!
Bunt Hoveniers: specialist in het ontwerp, aanleg, renovatie en onderhoud van uw tuin. Voor bedrijven en particulieren. Voor groot en kleine tuinen.

Bunt Hoveniers,
Nieuwe Voorthuizerweg 32, 3862 RW Nijkerk
www.bunthoveniers.nl

Dat Richard met zijn prachtige bedrijf, regelmatig aan ‘t werk in diverse tuinen in en om Nijkerk, zich voor nog eens 3 jaar verbonden heeft aan onze Businessclub is bijna vanzelfsprekend!

Robert Koelewijn sluit zich aan als bronssponsor met Juist In Beeld

Robert stelt zich graag persoonlijk aan u voor:
Als fotograaf maak ik ‘verhalen in beeld’. Het is iedere dag weer een uitdaging om dit op de mooiste en juiste manier te doen, met de middelen en mogelijkheden die op dat moment voorhanden zijn. En dat in de meest uiteenlopende situaties.

Mijn naam is Robert Koelewijn en ik werk vanuit Nijkerk. Ik ben al ruim 20 jaar fulltime fotograaf en reis voor mijn opdrachtgevers door heel Nederland en het buitenland. Ik fotografeer onder meer portretten bij interviews of als content voor websites. Daarnaast werk ik veel als reclamefotograaf om diensten of producten in beeld vast te leggen. Ook werk ik vaak voor bouwbedrijven, architecten en interieurontwerpers.

De laatste jaren is iedereen zich er steeds meer van bewust geworden hoe belangrijk het is om jezelf en je bedrijf of organisatie vaak en goed in beeld te brengen. Naast een eigen website zijn onder andere LinkedIn, Facebook en Instagram voor bedrijven tegenwoordig onmisbaar als het gaat om content marketing. Ik help je graag in dit proces en denk graag mee over de mogelijkheden om beeld in te zetten voor jouw bedrijf.

Laten we samen mooie ideeën bedenken. Misschien tot snel!

 

 

Salentein blijft hoofdsponsor Harry Hamstra Cup

Vanuit de nostalgische omgeving van het kasteel namen vertegenwoordigers van landgoed “De Salentein” en de organisatie van het toernooi om de Harry Hamstra Cup een klein voorschot op de toekomst. Partijen kwamen een driejarig contract overeen waarmee De Salentein hoofdsponsor blijft van het jaarlijks terugkerend evenement.

“Het mooie is dat ik er bij de allereerste gesprekken in 2014 bij betrokken ben geweest. Harry Hamstra (de in 2017 overleden grondlegger van het evenement) en ik kennen elkaar al jaren vanuit de staf van Veensche Boys 1 en hij gaf destijds bij me aan dat het mooi zou zijn als ons bedrijf naamgever van dit toernooi zou worden. De eerste 4 edities was dat ook het geval. Toen de organisatie vorig jaar voorstelde Harry’s naam eraan te verbinden hoefden we daar geen moment over na te denken”, aldus Peter Buitenhuis van Landgoed De Salentein.

Nadja Renkema, voorzitter van het organisatie-comité, voegde daar aan toe: “Hoe mooi is het ook niet: Salentein, naast de mooiste toren van Nederland, misschien wel de grootste blikvanger van Nijkerk, waar de nostalgie van af druipt en voetbal samen op één evenement. Precies datgene waar Harry zo mee bezig was. Laat ik daarbij niet vergeten op te merken dat het toernooi onlosmakelijk verbonden is met “de Vrienden van Meander Medisch Centrum”, een instantie die Harry een bijzonder warm hart toedroeg nadat hij voor behandeling vaak in dat ziekenhuis kwam”. De organisatie van de HHC heeft de laatste jaren telkens een mooie cheque kunnen overhandigen aan dat goede doel om de afdeling oncologie te ondersteunen.

Robert Leusink manager van De Salentein, gaf aan bijzonder ingenomen te zijn met de afspraken met de organisatie van de Harry Hamstra Cup. “De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik in beginsel niet het meeste heb met voetbal, ik ben meer thuis in de hockeywereld, maar na een paar bezoekjes aan het gezellige BONI Businesshome van Sparta Nijkerk ben ik tot de conclusie gekomen dat ook voetbal en gezelligheid prima samen kunnen gaan. Ik kom bij de club veel van onze gasten tegen en dan is het toch leuk dat wij de club die zij een warm hart toedragen op deze wijze kunnen ondersteunen? Helemaal omdat Sparta Nijkerk min of meer in onze achtertuin speelt”, lacht Leusink.

Samen met de organisatie wil de Salentein het toernooi graag nóg nadrukkelijker op de kaart zetten. “Wij hebben veel ideeën over deelnemers, Legends Cup (een separaat toernooi wat op de slotdag van het evenement wordt gespeeld door oud-voetballers van de deelnemende clubs) maar vooral ook de gezelligheid er om heen”, besluit Nadja Renkema. Daaraan voegt Robert Leusink nog graag toe: “En wij hebben nog hele mooie plannen met het Vriendenplein zoals dat die dag wordt ingericht voor sponsors en deelnemers. Dat gaat steeds leuker worden!”

 

nfiegen110919

Holland Aandrijftechniek welkome aanvulling van onze sponsor- familie

Wij heten Holland Aandrijftechniek hartelijk welkom als nieuw lid van de Businessclub!

Eigenaar Herman van den Ham heeft 24 jaar gewerkt in de verkoop bij SKF. Na drie jaar in een andere branche werkzaam te zijn geweest, heeft hij in Maart 2014 besloten om met zijn  jarenlange ervaring en specialistische kennis op het gebied van aandrijftechniek een eigen handelsbedrijf op te richten genaamd Holland Aandrijftechniek B.V.

Begonnen in Putten aan de Nijverheidsstraat maar sinds 2017 gevestigd aan de Tijsselingstraat 2 te Nijkerk.

Het assortiment omvat ketting en kettingwielen, aandrijf-riemen en poelies, as-koppelingen, industriële remmen, lagers, oliekeerringen, elektromotoren en tandwielkasten.

Kortom alles wat beweegt in machines uitgezonderd hydrauliek en pneumatiek.

Herman rict zich in zijn bedrijf vooral op de zgn.“Aftermarket”, elk bedrijf waar onderhoud wordt gepleegd aan machines en voertuigen maar ook OEM-ers, bedrijven waar nieuwe machines worden gebouwd, zijn welkom bij Holland Aandrijftechniek

Het merendeel van de klanten zijn middelgrote en kleine bedrijven maar ook particulieren kunnen er terecht.

Voor verdere info zie: www.hollandaandrijftechniek.nl

Walking Dinner Bingo Party

Na de vorige succesvolle edities van de ’Ladies Only Blingo’ organiseert Business Club Sparta Nijkerk wederom een Ladies Only Event.

De invulling van de avond zal dit keer niet alleen bestaan uit het vermakelijke bingospel, maar zal worden gecombineerd met een feestelijk Walking Dinner.

Dit houdt in dat er tussen de spannende bingorondes vijf gangen met heerlijke culinaire gerechten worden uitgeserveerd onder regie van ‘t Koetshuis Partycentrum.

Volgens de organisatie zullen het entertainment en de muziek uiteraard niet ontbreken en zijn alle ingrediënten aanwezig voor wederom een gezellige vriendinnenavond met uiteraard een afterparty!

Don’t miss it!

Wanneer: zaterdag 2 november
Tijd: 19.00 uur
Waar: t’ Koetshuis Partycentrum, Spoorstraat 34 Nijkerk

Tickets:
€ 40,00 (incl. welkomstdrankje, 5 gangen walking dinner, 1 bingokaart, goodiebag)

Te koop bij:
Bell’ Abitare, Singel 9, Nijkerk.
Of online via: m.worst@spirotech.com

Beperkt aantal kaarten en…. OP=OP!! Dus wees er snel bij!

Applaus

Het is en blijft een prachtig gezicht: een kolkend stadion waar bloedfanatieke supporters een wedstrijd lang vol overgave hun ploeg aanmoedigen. De eerste keer dat ik daar echt kippenvel van kreeg was in 1974 toen het Nederlands XI- tal met wat later “totaalvoetbal” werd genoemd de wereld veroverde. Complete volksstammen trokken de grens over om in Hannover, Gelsenkirchen en Dortmund Cruyff c.s. aan te moedigen. In Nederland waren we ineens getuige van een oranje gekleurd legioen wat na een massaal meegezongen Wilhelmus 2 x 45 minuten achter haar ploeg ging staan. Naarmate het toernooi vorderde werd die oranje massa op de tribunes alleen maar indrukwekkender. Ook als je er niet bij was werd je voor de TV zelfs een beetje emotioneel. Niet alleen van totaal- voetbal maar ook van de onvoorwaardelijke steun die het Oranje Legioen haar ploeg gaf. Daarna heb ik nog veel stadions zien kolken, in Engeland en Schotland, in Turkije, in Italië, en Spanje en zeker ook in Zuid- Amerika. Er zijn supportersscharen die bijna bereid zijn te sterven voor hun ploeg en tijdens een wedstrijd is ze dat aan te zien ook. Zeker derby’s brengen veel commotie teweeg. Vraag een supporter van het Turkse Fenerbahce maar eens wat hij over heeft voor een klinkende overwinning op aartsrivaal Galatasaray, informeer maar eens bij een aanhanger van AS Roma wat een overwinning op de gezworen vijand Lazio hem doet en kijk nog maar eens naar de beelden van de finale om de Copa Libertadores (de Zuid Amerikaanse variant op de Champions League) tussen River Plate en Boca Juniors. Die wedstrijd kon uiteindelijk niet eens in Buenos Aires, de stad waar beide ploegen vandaan komen, gespeeld worden omdat beide supporterskampen elkaar eigenlijk niet meer verdragen in één stadion. De eindstrijd moest zelfs verplaatst worden naar Europa (Madrid)! Tijdens de rellen na afloop viel er zelfs een dode…. Complete gekte. Inderdaad, als het slachtoffers met zich mee brengt waanzin maar tegelijkertijd heeft die onvoorwaardelijke steun ook iets heel moois. Die Gelbe Wand in Dortmund, The Kop in Liverpool, de Curva Nord van Lazio….neem van mij aan dat je al met 1-0 achter staat als je als tegenstander de supporters op die tribunes tekeer ziet gaan.

Als fervent Ajax-supporter ben ik jarenlang enigszins jaloers geweest op het Legioen in Rotterdam en de onvoorwaardelijke steun die daarvan uitging. Lange tijd was in Nederland alleen de supportersschare van Feyenoord écht een 12e man. Sinds de recente Europese successen van mijn club is men in Amsterdam ook wakker geworden. De tournee van 2 jaar geleden (Europa League) en die van het afgelopen seizoen in de Champions League deden ook de Johan Cruyff Arena (gelukkig) op haar grondvesten trillen.

Ik weet het zeker, als het allemaal bij sfeeracties, aanmoedigingen en wat kleine pesterijen blijft maakt het iedere wedstrijd alleen maar leuker. De stadionverboden, overigens lang niet altijd onterecht opgelegd, maken de gemiddelde voetbalwedstrijd er toch niet leuker op?

Ook in het amateurvoetbal kennen we een paar fanatieke legioentjes. Iedere Spartaan weet inmiddels wel wat de derby in Spakenburg inhoudt en hoe de beide kampen tijdens die wedstrijd achter hun ploeg gaan staan. Zelf ben ik een paar keer getuige geweest van die burenruzie en neem van mij aan dat de meeste “dáárbies” die ik gezien heb me niet zijn bij gebleven door het oogstrelende voetbal wat ik heb gezien. Maar de sfeer en de ongelooflijke steun die beide ploegen kregen van hun fans was onvergetelijk. Ik heb me laten vertellen dat er ook in Katwijk (Quick Boys- Katwijk) een mini- oorlogje wordt uitgevochten als de plaatselijke clubs tegenover elkaar staan maar of het er ook zo aan toe gaat als aan de Westmaat in Spakenburg? Ik waag het te betwijfelen.

En wij dan? Hebben wij bij Sparta Nijkerk dan niet een soort legioen? Stond er bij de lokale derby’s tegen NSC dan geen oranje-zwart leger achter onze ploeg. O ja, die wedstrijd leefde zeker en zal dat weer doen als ‘ie ooit weer gespeeld wordt maar de absolute gekte heb ik een beetje gemist. Echter als er in het seizoen 2018-2019 een prijs voor het trouwste ‘legioen’ uitgereikt mag worden dan is het toch echt aan dat van Sparta Nijkerk. Niet alleen omdat het altijd weer achter de ploeg aan reist en gezien de omvang altijd indruk maakt bij de club waar onze club op bezoek is. Nee, die onderscheiding verdienen de Sparta-supporters vooral door dat prachtige moment op 25 mei jongstleden. Met ruim 500 man had Sparta Nijkerk die dag het mislukte kampioensduel tegen ACV afgewerkt. Weg titel, de nacompetitie was alles wat er resteerde. Iedere andere supporter zou zijn pet hebben afgedaan en zijn sjaal in z’n binnenzak hebben gestopt en naar huis zijn gegaan. Maar die van ons niet! Terug op De Ebbenhorst wachtte de ploeg, waar de teleurstelling nog van het gezicht af kon worden geschept, een heldenontvangst. Met gezang, met vuurwerk, met sirenes en met een lang een indrukwekkend applaus. Een dusdanig lang applaus dat de spelers van Sparta Nijkerk 1, zonder dat daarbij afspraken ‘op papier’ gemaakt moesten worden, die avond al de rug rechtten en zonder woorden afspraken dat zij hun supportersschare een mooie prijs zouden gaan geven.

Als een machine walste de ploeg van Eric Speelziek daarna door de nacompetitie om 3 weken na Het Applaus alsnog promotie te bewerkstelligen. Om opnieuw een staande ovatie te krijgen…..

Alleen al die supporters verdienen een mooi 3e divisie seizoen!


Nico Fiegen