Highlights ledenvergadering 9 april 2024

Afgelopen dinsdag 9 april vond onze voorjaars-ledenvergadering plaats. Hieronder een korte impressie van de belangrijkste besproken punten en genomen besluiten:

  • Het bestuur lichtte de accenten in het voorgestelde beleid voor 2024 – 2025 toe; hierin werden ten opzichte van het voorstel geen wijzigingen vastgesteld;
  • Er werd door het bestuur een toelichting gegeven op de stand van zaken met betrekking tot de nieuwbouw. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing om de gestegen kosten op te vangen. Als hierover overeenstemming is, zal het voorstel aan de ledenvergadering worden voorgelegd;
  • Een voorstel voor het verplicht fungeren van leden als scheidsrechter bij jeugdwedstrijden werd goedgekeurd. De scheidsrechterscommissie zal dit beleid verder uitwerken;
  • De begroting voor het verenigingsjaar 2024 – 2025 werd goedgekeurd;
  • Het contributievoorstel van de penningmeester voor het verenigingsjaar 2024 – 2025 met een stijging van de contributiebedragen conform de ‘CBS Prijsindex Alle Huishoudens’ werd goedgekeurd.

 

Namens het bestuur van v.v. Sparta Nijkerk

Johan Evers, voorzitter

Contributie 4de kwartaal seizoen 2023/2024

Deze week (9 april) worden de facturen verzonden voor de contributie over het 4de kwartaal van seizoen 2023/2024.
Voor wie per automatische incasso betaalt, zal de incasso plaatsvinden twee dagen na het versturen van de facturen.

Met vriendelijke groet,
Ledenadministratie v.v. Sparta Nijkerk

Inschrijving 40e A+B Adviesgroep / OJK toernooi van start

Afgelopen zaterdag zijn de inschrijflijsten voor het 40e A+B Adviesgroep / OJK toernooi weer in de hal bij de kantine geplaatst.
Hierop kan een team dat zich wil meten met de andere teams en de strijd aan wil gaan voor 1 van de 3 wisselbokalen, zich inschrijven.
Er wordt zoals vanouds gestreden in een van de 3 categorieën: OJK, OLK of OWK.

In een eerder bericht hier op de Sparta site hebben we al aangegeven dat er toch enige binding vanuit heden of verleden met Sparta Nijkerk moet zijn of zijn geweest.
Dit om het aantal teams wat we kwijt kunnen in kleedkamers en tegelijkertijd op de velden enigszins beheersbaar te houden.
En ander belangrijke wijziging is dat voor het eerst in 40 jaar het inschrijfgeld verhoogd is van € 25,- naar € 40,- (hoe toepasselijk), dit om wat extra activiteiten te kunnen ontplooien t.b.v de 40e editie!

 

Uitnodiging en agenda buitengewone Algemene Vergadering v.v. Sparta Nijkerk op dinsdag 9 april 2024

Het bestuur van de v.v. Sparta Nijkerk nodigt alle leden uit tot het bijwonen van de buitengewone Algemene Vergadering op dinsdag 9 april 2024 in de kantine van de v.v. Sparta Nijkerk.

Locatie: De Ebbenhorst, kantine v.v. Sparta Nijkerk, Nachtegaalsteeg 1, Nijkerk
Aanvang: 20.00 uur

Agenda

1. Opening en mededelingen.

2. Ingekomen stukken.

3. Notulen van de Algemene Vergadering van dinsdag 10 oktober 2023.

4. Toelichting beleid 2024 – 2025 door het bestuur.

5. Tekort aan scheidsrechters en besluitvorming over verplicht fluiten

6. Toelichting en verdere besluitvorming over de begroting voor de nieuwbouw en renovatie.

7. Begroting en voorstel contributiebedragen 2024 – 2025.

8. Terugkoppeling stand van zaken over eventueel samengaan businessclub en vereniging.

9. Rondvraag en sluiting.

 

De stukken kunnen digitaal worden opgevraagd bij onze secretaris Henk Wallet (email: secretaris@vvspartanijkerk.nl) en zijn vanaf zaterdag 6 april 2024 beschikbaar.

Caribisch feestje na Sparta Nijkerk – Staphorst (16 maart 2024)

Na de wedstrijd Sparta Nijkerk- Staphorst 3-2 zaterdag 16 maart jl. Caribisch feestje met Surinaamse gerechten.*

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om te bekijken.

Sparta Nijkerk Bijzondere Algemene Vergadering (Ledenvergadering) op dinsdag 9 april 2024

Wilt u meepraten over het beleid van Sparta Nijkerk? Dat kan bij de ledenvergadering!
Het bestuur van de v.v. Sparta Nijkerk nodigt alle leden en, voor leden onder 18 jaar, hun ouders of vertegenwoordigers, uit tot het bijwonen van de jaarlijkse Bijzondere Algemene Vergadering op dinsdag 9 april 2024 in de kantine van de v.v. Sparta Nijkerk, Nachtegaalsteeg 1 te Nijkerk.

De vergadering begint om 20.00 uur.

Namens het bestuur van v.v. Sparta Nijkerk

Johan Evers, voorzitter

Uit de oude Sparta-doos(4)

Van rommelmarkt naar Kringloop.

Er is de afgelopen 93 jaar veel veranderd binnen de voetbalafdeling van vv Sparta Nijkerk. Begonnen met enkele enthousiastelingen, voetballend in een weiland. Tot een voetbalbalbedrijf met vermakelijk spelplezier. Maar ook randactiviteiten maken dat onze vereniging leeft en blijft leven. Activiteiten die het verenigingsleven biedt aan alle leeftijden. En dat al zoveel jaren achteréén. Het is niet alleen voetbal wat de klok slaat binnen onze vereniging. Alles wordt aangegrepen om ons te plezieren. We hebben een geweldig mooie en betrokken Business Club met betrokken sponsoren voor al onze elftallen. En veel vrijwilligers die van alle markten thuis zijn. Een prima overgangsbruggetje naar ons item van nu. Naar de huidige mannen van de kringloopwinkel. Van de rommelmarkt naar de zakelijke markt.

Ooit bedacht door onze oud-voorzitter Renger Ebbenhorst om extra inkomsten te genereren. Begonnen in een oud huis aan de spoorstraat maar al enige jaren in een eigen gebouw op ons eigen terrein.

Vrijdagmiddag en zaterdagochtend geopend voor mooie spulletjes. Want ook deze eigentijdse oudere medewerkers kennen de wensen van de 24/7 consument. “De Mannen van de Meubelboulevard” staan voor u klaar met raad en daad. Nee, geen “malle pietjes-fratsen” maar deskundig advies. Zelfs de spulletjes thuis bezorgen is mogelijk. En heeft u nog heel erg mooie spulletjes thuis staan die een 2e leven willen. Dan komen zij deze ook, op afspraak, nog ophalen. Al jaren wordt menig eurootje op deze manier binnen gehaald. Er zijn veel ideeën in omloop om de ruimte van de winkel anders te gebruiken maar zolang u nog naar de spulletjes vraagt en koopt, blijft de meubelboulevard nog jaren inkomsten genereren.

Hans Lubbertsen

Reminder: Voetbalkwis 2024

Vrijdagavond 8 maart zal voor de 14de keer de befaamde en altijd oergezellige voetbalkwis plaatsvinden in onze kantine.
De vragen gaan over voetbal in al zijn facetten en je hoeft geen expert te zijn, gezelligheid is het belangrijkst, want de vragen zijn gemaakt voor iedereen, mannen en vrouwen. Er zal weer gespeeld worden met stemkastjes en multiple choice-vragen. Dus het goede antwoord staat er altijd tussen.

Naast de hoofdprijs, een voetbalreis t.w.v. € 400 euro en eeuwige roem, zijn er nog een paar mooie prijzen te winnen. Mocht je tijdens de voetbalkwis niet in de prijzen zijn gevallen dan kan dat altijd nog met de grote verloting.
Ook dit jaar zal de kwis worden aangeboden door Univé.

Kortom mocht je zin in een gezellig avondje hebben, je bent welkom op vrijdag 8 maart, inschrijven vanaf 19.00 uur aanvang voetbalkwis 19.30 uur, locatie: kantine Ebbenhorst inschrijving € 5,-. Daag je teamgenoten uit!

Prijsverhogingen kantine

We zijn als vereniging per 1 januari geconfronteerd met een opeenstapeling van verhogingen die ons hebben doen besluiten een groot deel van de kantine producten in prijs te verhogen.
De verhogingen zijn gebaseerd op een reguliere verhoging van de inkoopprijs van de producten in combinatie met de suikertax die per 1 januari door de regering in het leven is geroepen.
Daarnaast zijn ook de lonen van een deel van ons personeel verhoogd.

Diverse limonades, AA drink en Sportwater zijn deze week in prijs verhoogd.
De bierprijs zal per 1 maart a.s. met 10 cent worden verhoogd naar € 2.60

Namens het bestuur van VV Sparta Nijkerk

Erik Plug, penningmeester.

we want you - nick fewings

Vacature vrijwilligerscoördinator

Eigenlijk per direct, maar zeker met ingang van het nieuwe seizoen is er binnen de v.v. Sparta Nijkerk dringend behoefte aan een:
Vrijwilligerscoördinator m/v

De vrijwilligerscoördinator functioneert als spin in het web tussen vraag en aanbod van vrijwilligerswerk binnen de vereniging.
Hij/zij is bekend met de uitgangspunten die door de club worden gehanteerd en heeft regelmatig overleg met de taak- en functiecoördinatoren alsmede de ledenadministratie.

Taken:

  •  Coördinatie van nieuwe leden die een vrijwilligersfunctie willen gaan vervullen
  •  Verzorgen van administratie in Sportlink van nieuwe vrijwilligers en zij die stoppen
  •  Indien mogelijk invullen van vacatures voor vrijwilligers

Wij zoeken een enthousiaste en communicatief sterke Spartaan die gewend of bereid is om zich binnen alle geledingen van de vereniging te bewegen. Inschatting tijdsbesteding tussen de 2 a 4 uur per week.
Heb je interesse voor deze functie of wil je nadere informatie, meld je dan aan bij Henk Wallet 06-51890690 of secretaris@vvspartanijkerk.nl
Het Bestuur

Helpt u en jij mee om de verkeersveiligheid te bevorderen rondom ons complex?!

Het hek bij de Kringloop/T-veld/Perron’31 is van maandag tot en met donderdag geopend van einde middag tot 19:15 uur.

Wij verzoeken u, als u via de Luxoolseweg aan komt rijden, de auto op de parkeerplaats tussen het T-veld en het complex van NSC te parkeren. Uw kind hoeft dan maar een paar meter over de stoep te lopen en kan door het genoemde hek naar binnen en is zo heel snel en veilig op het veld. Na afloop van de training kan uw kind, eventueel met u, dezelfde weg teruglopen naar de auto op de genoemde parkeerplaats.

Het voorkomt kruisend en druk verkeer op de Nachtegaalsteeg, gevaarlijke situaties bij het zebrapad en stilstaande auto’s (wat al verboden is).

Zeker nu het in deze periode van het jaar eerder donker is en vaak slechter weer, verhoogt deze mogelijkheid de verkeersveiligheid voor uw kinderen.

Denkt een ieder ook aan de fietsverlichting?!

Laten we elkaar hierop ook aanspreken, het is in ieders belang. Bedankt voor uw en jouw medewerking!

Namens het bestuur,

Alwin van de Water

we want you - nick fewings

Vacatures vrijwilligers

Als bestuur zijn we weer bezig de organisatie op orde te brengen voor het komende seizoen. We zijn al een heel eind op weg, maar ter completering van onze organisatie in het seizoen 2023 – 2024 hebben wij nog de volgende vacatures.
Vrijwilligersinzet wordt beloond door bijvoorbeeld de teruggaaf van de vrijwilligers-bijdrage, gratis toegang bij wedstrijden van het 1e herenelftal, de jaarlijkse vrijwilligers- en medewerkersavond en aanwezigheid bij interessante gastsprekers. Vanzelfsprekend is er goed materiaal beschikbaar om de rol te kunnen vervullen en zijn er mogelijkheden om cursussen/opleidingen te volgen. ‘Blijf niet aan de zijlijn staan’.

LID TCJV (TECHNISCHE COMMISSIE JEUGD EN VROUWEN)

Taken:
• workshops
• organisatie opleidingen
• verbinding met regioverenigingen
Informatie en/of aanmelden: Martijn Kuis, tel: 06 – 1139 5120 of ho@vvspartanijkerk.nl

MEDEWERKER KLEDINGTEAM

Taken:
• Inname, selectie, vervanging en uitgifte van de teamkleding
Informatie en/of aanmelden: Bianca van Abeelen, tel: 06 – 5268 1503 of vanabeelenb@gmail.com en Erik Plug, tel: 06 – 5787 6604 of penningmeester@vvspartanijkerk.nl

EHBO-ER

Taken:
• Eerste hulp verlenen bij alle soorten (sport)ongevallen die op en rondom het voetbalveld gebeuren
• Ben jij in het bezit van een geldig EHBO-diploma, of ben jij bereid om voor de club dit diploma te behalen?
Informatie en/of aanmelden: Alwin van de Water, tel: 06– 5189 3439 of tzbreedtesport@vvspartanijkerk.nl